Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9765 Publications


2021 | Book | LibreCat-ID: 33464
Tulodziecki, G., Herzig, B., & Grafe, S. (2021). Medienbildung in Schule und Unterricht (3rd ed.). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33104
Schlieper, H. (2021). Sophonisbe: alea et agôn, genre tragique et gender. Les en-jeux diversifiés de la politique et de l’amour. Corneille présent, 1.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32729
Steigerwald, J. (2021). La tragedia amorosa dell’"Adone" ossia il nuovo ordinamento dell’amore. In R. Ubbidiente (Ed.), L’“Adone“ di Giovan Battista Marino. Mito - Movimento - Maraviglia. Atti del convegno internazionale (Humboldt-Universität zu Berlin, 1-2 luglio 2019) (pp. 95–112).
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32622
Steigerwald, J. (2021). Corneille maître du jeu ou la dramatologie novatrice de „Rodogune". Corneille présent n° 1, 2021, Corneille: un théâtre où la vie est un jeu.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29292 | OA
Feldhans, R., Wilke, A., Heindorf, S., Shaker, M. H., Hammer, B., Ngonga Ngomo, A.-C., & Hüllermeier, E. (2021). Drift Detection in Text Data with Document Embeddings. In Intelligent Data Engineering and Automated Learning – IDEAL 2021. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91608-4_11
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29287 | OA
Demir, C., Moussallem, D., Heindorf, S., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2021). Convolutional Hypercomplex Embeddings for Link Prediction. The 13th Asian Conference on Machine Learning, ACML 2021.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 23728 | OA
Höpker, J. P., Verma, V. B., Protte, M., Ricken, R., Quiring, V., Eigner, C., Ebers, L., Hammer, M., Förstner, J., Silberhorn, C., Mirin, R. P., Woo Nam, S., & Bartley, T. (2021). Integrated superconducting nanowire single-photon detectors on titanium in-diffused lithium niobate waveguides. Journal of Physics: Photonics, 3, 034022. https://doi.org/10.1088/2515-7647/ac105b
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33902
Famula, M. (2021). Vom Entschluss, die Welt zu bestehen. Dürrenmatts Ethik des ‚à la bande‘. Kosmos Dürrenmatt. Eine Annäherung an den Denker, Dichter und Maler. Berner Zeitschrift für Geschichte, H. 3. Sonderdruck Spiezer Tagung, in: Annelise Hüssy, Stefanie Leuenberger (Hgg.), 45–60.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 33939
Famula, M. (2021). Lukas Bärfuss: Malinois. Erzählungen. Wallstein: Göttingen 2019. In Jahrbuch für internationale Germanistik, Jahrgang LIII – Heft 1 (2021) (pp. 193–202).
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer, P., Hartmann, J., & Rumlich, D. (2021). Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English. European Journal of Applied Linguistics, 9(2), 391–416. https://doi.org/10.1515/eujal-2020-0014
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30697
Lafarge, R., Wolf, A., Guilleaume, C., & Brosius, A. (2021). A New Non-destructive Testing Method Applied to Clinching. Minerals, Metals and Materials Series, 1461. https://doi.org/10.1007/978-3-030-75381-8_121
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
Drozdowska, A., Sinningen, K., Falkenstein, M., Rudolf, H., Libuda, L., Buyken, A., Lücke, T., & Kersting, M. (2021). Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children’s cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study. European Journal of Nutrition, 61(3), 1637–1647. https://doi.org/10.1007/s00394-021-02766-y
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 14(2), 296–310.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34866
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (Eds.). (2021). Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Springer Fachmedien. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 104–113. https://doi.org/10.11576/pflb-45413
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, C., & Seifert, A. (2021). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 173–187. https://doi.org/10.11576/pflb-4749
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 441–457). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
Caruso, C., & Bruns, M. (2021). (Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst. In C. Reintjes, R. Porsch, & G. im Brahm (Eds.), Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen (pp. 239–257). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830993629
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Praxisphasen in der Lehrerbildung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 3–11). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
Berisha-Gawlowski, Angelina, Caruso, C., & Harteis, C. (2021). The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations. In D. Ifenthaler, S. Hofhues, M. Egloffstein, & C. Helbig (Eds.), Digital Transformation of Learning Organizations  (pp. 95–114). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_6
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4244-8864-3

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed