Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4764 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29287 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Demir, Caglar, et al. “Convolutional Hypercomplex Embeddings for Link Prediction.” The 13th Asian Conference on Machine Learning, ACML 2021, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
| arXiv
2021 | Book Review | LibreCat-ID: 33939
Famula, Marta. “Lukas Bärfuss: Malinois. Erzählungen. Wallstein: Göttingen 2019.” Jahrbuch für internationale Germanistik, Jahrgang LIII – Heft 1 (2021), 2021, pp. 193–202.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer, Philipp, et al. “Folklinguistic Perceptions of Global Englishes among German Learners of English.” European Journal of Applied Linguistics, vol. 9, no. 2, 2021, pp. 391–416, doi:10.1515/eujal-2020-0014.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
Drozdowska, Alina, et al. “Impact of Lunch with Carbohydrates Differing in Glycemic Index on Children’s Cognitive Functioning in the Late Postprandial Phase: A Randomized Crossover Study.” European Journal of Nutrition, vol. 61, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 1637–47, doi:10.1007/s00394-021-02766-y.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, Universität Paderborn, 2021, pp. 296–310.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34866
Caruso, Carina, et al., editors. Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Springer Fachmedien, 2021, doi:10.1007/978-3-658-32568-8.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften.” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, Universität Bielefeld , 2021, pp. 104–113, doi:10.11576/pflb-45413.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, Universität Bielefeld , 2021, pp. 173–187, doi:10.11576/pflb-4749.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Caruso, Carina, et al. “Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung.” Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 441–457, doi:10.1007/978-3-658-32568-8.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
Caruso, Carina, et al. “Praxisphasen in der Lehrerbildung.” Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 3–11, doi:10.1007/978-3-658-32568-8.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29212
Fang, Dengyang, et al. “Optical Arbitrary Waveform Measurement (OAWM) on the Silicon Photonic Platform.” OSA Technical Digest, 2021, doi:10.1109/JLT.2021.3130764.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 35876
Krämer, Anike. Geschlecht als Zäsur. Zum Alltagserleben von Eltern intergeschlechtlicher Kinder. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2021, doi:10.1007/978-3-658-34142-8.
LibreCat
| DOI
2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 35889 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Schneider, Stefan Balthasar. Conventional and Machine Learning Approaches for Network and Service Coordination. 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34707
Hagengruber, Ruth. “Du Châtelet, Émilie (1706–1749).” Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences, Springer International Publishing, 2021, doi:10.1007/978-3-319-20791-9_410-1.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34706
Hagengruber, Ruth Edith. “Women in Early Modern Philosophy and Science: An Introduction.” Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences, edited by Dana Jalobenau and Charles T. Wolfe, Springer International Publishing, 2021, doi:10.1007/978-3-319-20791-9_529-1.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36557 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Steinhardt, Isabel. “Digitale Praktiken und das Studium.” Entwicklungen im Feld der Hochschule, edited by Helmut Bremer and Andrea Lange-Vester, 2021, pp. 213–26.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
Grebe, Christian, et al. Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) Zur Kompetenzerfassung in Den Gesundheitsfachberufen. Technical Report. LibreCat University, 2021, doi:10.13140/RG.2.2.13480.08967/1.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27841
Jakobs, Marie-Christine, et al. “Software/Hardware Co-Verification for Custom Instruction Set Processors.” IEEE Access, IEEE, 2021, doi:10.1109/ACCESS.2021.3131213.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21238
Pauck, Felix, and Heike Wehrheim. “Cooperative Android App Analysis with CoDiDroid.” Software Engineering 2021, edited by Anne Koziolek et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2021, pp. 83–84, doi:10.18420/SE2021_30 .
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation.” Electronic Journal of E-Learning, vol. 19, no. 5, Academic Conferences International Ltd, 2021, pp. pp336-348, doi:10.34190/ejel.19.5.2467.
LibreCat
| DOI