Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4648 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
Papageorgiou, E. (2024). Asymptotic behavior of solutions to the extension problem for the fractional Laplacian on noncompact symmetric spaces. Journal of Evolution Equations, 24(2), Article 34. https://doi.org/10.1007/s00028-024-00959-6
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53125
Hälterlein, J. (n.d.). Imagining and Governing Artificial Intelligence – the Ordoliberal Way: An Analysis of the National Strategy ‘AI Made in Germany.’ AI & Society. https://doi.org/10.1007/s00146-024-01940-0 
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2024). „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake, C.-J., & Schneider, M. (2024). Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management, 30(2).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 | OA
Bauer, C., Kenter, T., Lass, M., Mazur, L., Meyer, M., Nitsche, H., Riebler, H., Schade, R., Schwarz, M., Winnwa, N., Wiens, A., Wu, X., Plessl, C., & Simon, J. (2024). Noctua 2 Supercomputer. Journal of Large-Scale Research Facilities, 9. https://doi.org/10.17815/jlsrf-8-187
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
Schoenherr, J. (2024). Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. https://doi.org/10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen, T., & Ahlers, M. (2024). Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse. In D. Neuhaus & H. J. Keden (Eds.), Musik – Digitalisierung – Bildung (pp. 77–96). kopaed.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz, F. (2024). “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In S. Meier-Vieracker, H. Kämper, & I. H. Warnke (Eds.), Invective Discourse (Vol. 34, pp. 129–147). Walter de Gruyter.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz, F. (2024). Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In V. Smailgic (Ed.), Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte (pp. 15–41). Stauffenburg.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
Markewitz, F. (2024). Ironie (Vol. 31). Winter.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54106
Heise, T. (n.d.). Das ‚andere‘ Europa der Schriftsteller. Ideen, Netzwerke und Schreibweisen des antiliberalen Europa-Diskurses in Deutschland und Österreich (1918–1934) . DeGruyter.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52631
Piskin, D. Y., Büchel, D., Lehmann, T., & Baumeister, J. (2024). Reliable electrocortical dynamics of target-directed pass-kicks. Cognitive Neurodynamics. https://doi.org/10.1007/s11571-024-10094-0
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter, S., Gorges, J., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Wild, E. (2024). Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 5(3). https://doi.org/10.21248/qfi.131
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54280
Hamdoun, A., & Mahnken, R. (2024). A large deformation gradient theory for glassy polymers by means of micromorphic regularization. Archive of Applied Mechanics, 94(5), 1221–1242. https://doi.org/10.1007/s00419-024-02570-0
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54318
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54313
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54356
Unruh, R., Böcker, J., & Schafmeister, F. (n.d.). Experimentally Verified 22 kW, 30 kHz LLC Resonant Converter Design with new Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter. ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe. ECCE Europe, Darmstadt.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54422
Revheim, I., Ballance, S., Standal, A. F., Rieder, A., Dierkes, J., Buyken, A., Gilja, O. H., Hausken, T., & Rosendahl-Riise, H. (2024). The acute effect of a β-glucan-enriched oat bread on gastric emptying, GLP-1 response, and postprandial glycaemia and insulinemia: a randomised crossover trial in healthy adults. Nutrition & Metabolism, 21(1), Article 13. https://doi.org/10.1186/s12986-024-00789-w
LibreCat | DOI
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 54448 | OA
Köhler, D., & Heindorf, S. (2024). Utilizing Description Logics for Global Explanations of Heterogeneous  Graph Neural Networks. In arXiv:2405.12654.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208
Treder, A. (n.d.). Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. ISBN 978-3-8309-4711-0. . In Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal) (Vol. 26).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-59593-989-0

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed