Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4631 Publications


2024 | Book | LibreCat-ID: 53506
Langer S. Lines in the Sand. Bolton Print; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
Papageorgiou E. Asymptotic behavior of solutions to the extension problem for the fractional Laplacian on noncompact symmetric spaces. Journal of Evolution Equations. 2024;24(2). doi:10.1007/s00028-024-00959-6
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53125
Hälterlein J. Imagining and Governing Artificial Intelligence – the Ordoliberal Way: An Analysis of the National Strategy ‘AI Made in Germany.’ AI & Society. doi:10.1007/s00146-024-01940-0 
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg M, Klingsieck KB. „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. Published online 2024. doi:10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake C-J, Schneider M. Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management. 2024;30(2).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 | OA
Bauer C, Kenter T, Lass M, et al. Noctua 2 Supercomputer. Journal of large-scale research facilities. 2024;9. doi:10.17815/jlsrf-8-187
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
Schoenherr J. Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. Published online 2024. doi:10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen T, Ahlers M. Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse. In: Neuhaus D, Keden HJ, eds. Musik – Digitalisierung – Bildung. kopaed; 2024:77-96.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz F. “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In: Meier-Vieracker S, Kämper H, Warnke IH, eds. Invective Discourse. Vol 34. Diskursmuster. Walter de Gruyter; 2024:129-147.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz F. Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In: Smailgic V, ed. Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte. Stauffenburg; 2024:15-41.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-60960-086-0

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed