Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7847 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54459
Knorr, L., Schlosser, F., Horstmann, N., Divkovic, D., & Meschede, H. (2024). Flexible operation and integration of high-temperature heat pumps using large temperature glides. Applied Energy, 368, Article 123417. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2024.123417
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 | OA
Haker, C., & Otterspeer, L. (2024). Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole, & U. Uhlendorff (Eds.), Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven (pp. 87–103). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54540
Gräßler, I., Wiechel, D., Özcan, D., & Taplick, P. (2024). Tailored metrics for assessing the quality of MBSE models. Proceedings of the Design Society, 4, 2545–2554. https://doi.org/10.1017/pds.2024.257
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54229
Bartlitz, D. (2024). § 78 (Kartellrechtliche Grenzen der stillen Gesellschaft). In H. Gummert & C. Schäfer (Eds.), Münchener Handbuch des Gesellschaftsrechts (6th ed., Vol. 2). C.H. Beck.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54228
Bartlitz, D. (2024). § 6 (Kartellrechtliche Grenzen der Kommanditgesellschaft). In H. Gummert & C. Schäfer (Eds.), Münchener Handbuch des Gesellschaftsrechts (6th ed., Vol. 2). C.H. Beck.
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 53139
Büttner, D. (2024). Doing language im Deutschunterricht. Eine Analyse sprachbezogener Adressierungen in diskursiver Praxis. Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-44640-6
LibreCat | DOI
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 54552
Malena, K. (2024). Konzipierung, Analyse und Realumsetzung eines mehrstufigen modellprädiktiven Lichtsignalanlagenregelungssystems (Vol. 422). Heinz Nixdorf Institut, Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2021
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54412
Firmansyah, A. F., Moussallem, D., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2024). ESLM: Improving Entity Summarization by Leveraging Language Models. In The Semantic Web. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-60626-7_9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54580
Mahmood, Y., Virtema, J., Barlag, T., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2024). Computing Repairs Under Functional and Inclusion Dependencies via Argumentation. In Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-56940-1_2
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54624
Papenkordt, J. (2024). Navigating Transparency: The Influence of On-demand Explanations on Non-expert User Interaction with AI. In Artificial Intelligence in HCI. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-60606-9_14
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54625
Zdoupas, P. (2024). Brauchen wir ein ESE-Curriculum in der inklusiven Schule? – Ein Exkurs in die Konzeption eines Mehrebenenansatzes zur Prävention von Verhaltensproblemen in der Sekundarstufe I. In ESE 6 (2024): In den Fokus ver-rückt – hidden topics im Förderschwerpunkt Emotionale und Soziale Entwicklung. Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6103-14
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54668 | OA
Hammer, M., Babel, S., Farheen, H., Padberg, L., Scheytt, J. C., Silberhorn, C., & Förstner, J. (2024). Estimation of losses caused by sidewall roughness in thin-film lithium niobate rib and strip waveguides. Optics Express, 32(13), 22878. https://doi.org/10.1364/oe.521766
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch, A., Eickelmann, B., Casamassima, G., Drossel, K., Gudmundsdottir, G. B., Kazani, A., Mifsud, L., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2024). Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 143–165). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53407
Eikermann, L., & Schmitz, S. (Eds.). (n.d.). Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne. arthistoricum.net. https://doi.org/10.11588/arthistoricum.1303
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann, B., Barbovschi, M., Holmarsdottir, H. B., Parsanoglou, D., Sisask, M., & Labusch, A. (2024). Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 321–350). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54666
Fuchs, C. (2024). Theorien des digitalen Kapitalismus. In C. Ernst, K. Krtilova, J. Schröter, & A. Sudmann (Eds.), Handbuch Medientheorien im 21. Jahrhundert. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38128-8_21-1
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52759
Preuß, O. L., Rook, J., & Trautmann, H. (2024). On the Potential of Multi-objective Automated Algorithm Configuration on Multi-modal Multi-objective Optimisation Problems. In Applications of Evolutionary Computation. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-56852-7_20
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54731
Kehne, M. (2024). Wissenstransfer zur Bewegungsförderung: Was funktioniert wie und mit wem? In N. Neuber (Ed.), Wissenstransfer in der Sportpädagogik. Grundlagen, Themen, Formate (pp. 37–53). Springer VS Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43622-3
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53309
Hölsch, L., Brosch, A., Steckel, R., Braun, T., Wendel, S., Böcker, J., & Wallscheid, O. (2024). Insights and Challenges of Co-Simulation-Based Optimal Pulse Pattern Evaluation for Electric Drives. IEEE Transactions on Energy Conversion, 1–12. https://doi.org/10.1109/tec.2024.3374962
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208 | OA
Treder, A. (2024). Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. Print-ISBN 978-3-8309-4711-0. E-Book-ISBN 978-3- 8309-9711-5. In Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal) (Vol. 26, Issue 2).
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-319-26406-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed