Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9839 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29306 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
J. Ebbers, M. C. Keyser, and R. Haeb-Umbach, “Adapting Sound Recognition to A New Environment Via Self-Training,” in Proceedings of the 29th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2021, pp. 1135–1139.
LibreCat
| Files available
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 37520
S. Cornel, Differenz und Normalität in der Grundschule. Subjektive Theorien von Studierenden im Praxissemester . 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
K. J. Rohlfing et al., “Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems,” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 13, no. 3, pp. 717–728, 2021, doi: 10.1109/tcds.2020.3044366.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48855
J. Bossek, A. Neumann, and F. Neumann, “Exact Counting and~Sampling of Optima for the Knapsack Problem,” in Learning and Intelligent Optimization, 2021, pp. 40–54, doi: 10.1007/978-3-030-92121-7_4.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48862
J. Bossek and D. Sudholt, “Do Additional Optima Speed up Evolutionary Algorithms?,” in Proceedings of the 16th ACM/SIGEVO Conference on Foundations of Genetic Algorithms, New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2021, pp. 1–11.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48881
J. Heins, J. Bossek, J. Pohl, M. Seiler, H. Trautmann, and P. Kerschke, “On the Potential of Normalized TSP Features for Automated Algorithm Selection,” in Proceedings of the 16th ACM/SIGEVO Conference on Foundations of Genetic Algorithms, New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2021, pp. 1–15.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48892
A. Nikfarjam, J. Bossek, A. Neumann, and F. Neumann, “Computing Diverse Sets of High Quality TSP Tours by EAX-based Evolutionary Diversity Optimisation,” in Proceedings of the 16th ACM}/SIGEVO Conference on Foundations of Genetic Algorithms, New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2021, pp. 1–11.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48854
J. Bossek, F. Neumann, P. Peng, and D. Sudholt, “Time Complexity Analysis of Randomized Search Heuristics for the Dynamic Graph Coloring Problem,” Algorithmica, vol. 83, no. 10, pp. 3148–3179, 2021, doi: 10.1007/s00453-021-00838-3.
LibreCat
| DOI
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 41412
V. Uppenkamp, Kinderarmut und Religionsunterricht. Armutssensibilität als religionspädagogische Herausforderung, vol. 42. Stuttgart: Kohlhammer, 2021.
LibreCat
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47629
D. Daniel-Söltenfuß, T. Emmler, and J. Fuge, Eds., The Empty Space. Bielefeld: wbv, 2021.
LibreCat
2021 | Report | LibreCat-ID: 50457
K. Tews, T. Aubel, G. Meschut, T. Duffe, and G. Kullmer, Methodenentwicklung zur numerischen Lebensdauerprognose von hyperelastischen Klebverbindungen infolge zyklischer Beanspruchung mittels bruchmechanischer Ansätze, vol. 509. DVS Media, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 50469
E. Schmidt, “Nickl, Benjamin; Popenici, Stefan; Blackler, Deane (Hrsg.): Transnational German Education and Comparative Education Systems. Research and Practice. Cham: Springer, 2020 (Global Germany in transnational dialogues). -- ISBN 978-3-030-36254-6. 178 Seiten, € 72,79.,” Informationen Deutsch als Fremdsprache, vol. 48, no. 2–3, pp. 283–287, 2021, doi: 10.1515/infodaf-2021-0045.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Qualität sozialer Interaktionen von Jugendlichen mit emotionalen Problemen oder Problemen im Umgang mit Peers im Unterricht – Eine Pilotstudie mit der Experience Sampling Method,” presented at the digiGEBF-Thementagung „Inklusion und Bildung als Thema der empirischen Bildungsforschung: Theoretische Ansätze und empirische Befunde“, online, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
M. Knickenberg, J. M. DeVries, and Ma. Trygger, “Gender, special education needs, and inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research) “Education and Society: Expectations, prescriptions, reconciliations“, University of Geneva, Switzerland, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40496
P. Büker, S. Cornel, K. Glawe, I. Menke, and J. Ogrodowski, “inklud-e: Professionalität für Inklusion im Lehramtsstudium durch digital unterstützte Fallarbeit entwickeln. Beitrag an der DGfE-Sektionstagung Schulpädagogik an der Universität Osnabrück. Online,” 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37731
P. Büker et al., “inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung,” in Bildung in der digitalen Transformation, H. W. Wollersheim and N. Pengel, Eds. Münster, New York: Waxmann, 2021, pp. 231–234.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40501
P. Büker et al., “inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung. Workshop im Rahmen der 29. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft (GMW) mit dem Themenschwerpunkt: „Bildung in der digitalen Transformation“ an der Universität Leipzig. Online,” 2021.
LibreCat