Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9840 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30619
Development of a flywheel energy storage-based welding system
M. Hagemeyer, N. Fröhleke, D.V.M.M. Krishna, J. Böcker, in: 2016 IEEE 2nd Annual Southern Power Electronics Conference (SPEC), IEEE, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 29616
Ein Beitrag zur thermischen Ausnutzung permanenterregter Synchronmotoren in automobilen Traktionsanwendungen
O. Wallscheid, Ein Beitrag zur thermischen Ausnutzung permanenterregter Synchronmotoren in automobilen Traktionsanwendungen, Shaker Verlag, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, eds., Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32426
Der Bodybuilder als autoritärer Charakter. Das “neue Dreß“ des nationalsozialistischen Körperkults in Elfriede Jelineks Ein Sportstück (1998)
J. Tönsing, Colloquia Germanica 3-4 (2017) Special Issue: New Authorities in Politics and Literature (2017) 339–354.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13113
Creative Algorithms and the Construction of Meaning
R. Hagengruber, in: J. Wernecke, W. Pietsch, M. Ott (Eds.), Berechenbarkeit Der Welt?, Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 331–341.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34506
Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF)
P. Neumann, B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, in: P.-C. Link, R. Stein (Eds.), Schulische Inklusion und Übergänge, Frank & Timme, Berlin, 2017, pp. 39–48.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32038
"Es sind erstmal Kinder...": Inklusion im Kontext von Kindern und Familien mit Fluchterfahrungen
T. Albers, C.E. Ritter, in: A. Tures, N. Neuß (Eds.), Multiprofessionelle Perspektiven auf Inklusion, {Barbara Budrich}, Opladen and Berlin and Toronto, 2017, pp. 169–180.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32027 LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32018 LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31883
In andere Welten eintauchen
T. Albers, Meine Kita. Das didacta Magazin für den Elementarbereich 1 (2017) 10–13.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27996
Die universitäre Vorbereitung angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen im schulischen Berufsalltag
S. van Ophuysen, L. Behrmann, B. Bloh, M. Homt, J. Schmidt, Journal for Educational Research Online 9 (2017) 276–305.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28027 LibreCat
 
 
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28026 LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 28021
Die Beobachtung als Methode in der Erziehungswissenschaft
S. van Ophuysen, B. Bloh, V. Gehrau, Die Beobachtung als Methode in der Erziehungswissenschaft, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28023
„Wollen Studierende forschend lernen?"
B. Bloh, S. Schürer, in: 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29373
Behavioural Finance as a Methodological Approach for Historians? A Field Report Concerning the Construction of the Canal of Corinth in Nineteenth-Century Greece
K. Schönhärl, in: K. Schönhärl (Ed.), Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, Springer International Publishing, Basingstoke, 2017, pp. 293–313.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29372
Introduction
K. Schönhärl, in: K. Schönhärl (Ed.), Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, Springer International Publishing, Basingstoke, 2017, pp. 1–12.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning
S. Paloniemi, M. Goller, in: M. Goller, S. Paloniemi (Eds.), Agency at Work: An Agentic Perspective on Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2017, pp. 465–478.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed