Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9842 Publications


2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19724
O. Bonorden, B. Degener, B. Kempkes, and P. Pietrzyk, “Complexity and Approximation of a Geometric Local Robot Assignment Problem,” in Algorithmic Aspects of Wireless Sensor Networks, Berlin, Heidelberg: Springer, 2009, pp. 252–262.
LibreCat | DOI
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 19831
C. C. Ooi and C. Schindelhauer, “Utilizing detours for energy conservation in mobile wireless networks,” Telecommunication Systems, vol. 43, pp. 25–37, 2009.
LibreCat | DOI
 

2009 | Habilitation | LibreCat-ID: 19919
P. Büker, Ästhetisch-biografische Arbeit und ihre Relevanz für die Professionalisierung der LehrerInnenbildung. Habilitationsvortrag an der Bergischen Universität Wuppertal. 2009.
LibreCat
 

2009 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26728
F. Hellmich and S. Wernke, Eds., Lernstrategien im Grundschulalter. Konzepte, Befunde und praktische Implikationen. Stuttgart: Kohlhammer, 2009.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26760
J. Höntges, F. Günther, and F. Hellmich, “Diagnose mathematischer Basiskompetenzen im Kindergarten,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2009, M. Neubrand , Ed. Hildesheim: Franzbecker, 2009, pp. 387–390.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26761
F. Hellmich and J. Läsche, “Lesestrategien und Lesekompetenzen bei Kindern am Ende der Grundschulzeit,” in Europäisierung der Bildung. Konsequenzen und Herausforderungen für die Grundschulpädagogik, C. Röhner, C. Henrichwark, and M. Hopf, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009, pp. 171–175.
LibreCat | DOI
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 26762
F. Hellmich, “Mathematische Basiskompetenzen im Vorschulalter erkennen und deuten,” MNU-PRIMAr, vol. 1, pp. 84–88, 2009.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26763
S. Wernke and F. Hellmich, “Was sind Lernstrategien ... und warum sind sie wichtig?,” in Lernstrategien im Grundschulalter. Konzepte, Befunde und praktische Implikationen, S. Wernke and F. Hellmich, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2009, pp. 13–24.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26764
F. Hellmich and J. Höntges, “Möglichkeiten der Erfassung von Lesestrategien im Leseunterricht der Grundschule,” in Lernstrategien im Grundschulalter. Konzepte, Befunde und praktische Implikationen, F. Hellmich and S. Wernke, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2009, pp. 61–70.
LibreCat
 

2009 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 3202
M. Leuschel and H. Wehrheim, Eds., Integrated Formal Methods, 7th International Conference, {IFM} 2009, D{\"{u}}sseldorf, Germany, February 16-19, 2009. Proceedings. 2009.
LibreCat | DOI
 

2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3474
J. Becker, D. Beverungen, R. Knackstedt, and M. Matzner, “Configurative Service Engineering --- A Rule-Based Configuration Approach for Versatile Service Processes in Corrective Maintenance,” in Proceedings of the 42th Hawaii International Conference on System Sciences, Waikoloa, HI, USA, 2009.
LibreCat | DOI
 

2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3476
J. Becker, D. Beverungen, M. Matzner, and O. Müller, “Design Requirements to Support Information Flows for Providing Customer Solutions: A Case Study in the Mechanical Engineering Sector,” in Proceedings of the First International Symposium on Services Science (ISSS’09), 2009, pp. 75--85.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3617
C. Harteis, “Professional learning and TVET: challenges and perspectives for teachers and instructors,” in International handbook of education for the changing World of Work, R. McLean and D. Wilson, Eds. Dordrecht: Springer, 2009, pp. 1351--1366.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3650
R. H. Mulder, C. Harteis, and H. Gruber, “Lernen von Lehrenden im Arbeitsprozess,” in Lehrprofessionalität - Bedingungen, Genese, Wirkungen und Messung, O. Zlatkin-Troitschanskaja, K. Beck, D. Sembill, R. Nickolaus, and R. Mulder, Eds. Weinheim: Beltz, 2009, pp. 567–576.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3713
H. Heid and C. Harteis, “Wirtschaft und Betrieb,” in Handbuch Bildungsforschung, 2nd ed., R. Tippelt and B. Schmidt, Eds. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009, pp. 467–481.
LibreCat
 

2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28922
R. Schulz-Zander and B. Eickelmann, “ Teacher Collaboration Concerning ICT-Use and its Essential Conditions,” in Proceedings – 9th WCCE. IFIP World Conference on Computers in Education, Bento Goncalves, Brazil, 2009.
LibreCat
 

2009 | Misc | LibreCat-ID: 28926
R. Schulz-Zander and B. Eickelmann, E-teaching plus. Die webbasierte Lernumgebung für situiertes Lernen mit Unterrichtsvideos. Institut für Schulentwicklungsforschung (IFS ), Technische Universität Dortmund, 2009.
LibreCat | Files available
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28927
R. Schulz-Zander and B. Eickelmann, “National Policies and Practices on ICT in Education: Germany,” in Cross-national Information and Communication Technology. Policies and Practices in Education, T. Plomp, R. E. Anderson, N. Law, and A. Quale, Eds. Charlotte N.C: Information Age Publishing, 2009, pp. 331–348.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 2920
S. Kakvi, “Reinforcement Learning for Blackjack,” in Lecture Notes in Computer Science, Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2009, pp. 300–301.
LibreCat | DOI
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3000
J. Schrieb, H. Wehrheim, and D. Wonisch, “Three-Valued Spotlight Abstractions,” in FM 2009: Formal Methods, Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2009, pp. 106–122.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed