Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9787 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51308 | OA
Haker, C., & Otterspeer, L. (2022). Lehrer*innenbilder in Autosozioanalysen. Die Emergenzfunktion von Lehrer*innen als abwesende Dritte. In D. Matthes & H. Pallesen (Eds.), Bilder von Lehrer*innenberuf und Schule (Mediale) Entwürfe zwischen Produktion, Rezeption und Aneignung (pp. 333–356). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32564-0_16
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44670
Gerick, J., Steglich, E., Eickelmann, B., & Oelkers, J. (2022). Die Evaluation des Modellschulprojekts ‚Lernen mit digitalen Medien an Förderzentren Geistige Entwicklung/Körperlich-Motorische Entwicklung‘ in Schleswig-Holstein. Zeitschrift Die Deutsche Schule, 114(3), 327–332. https://doi.org/doi: 10.25656/01:25397
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44668
Lorenz, R., Heldt, M., & Eickelmann, B. (2022). Relevance of Pre-Service Teacher Training to use ICT for the Actual Use in Classrooms – Focus on German Secondary Schools. Technology, Pedagogy and Education. Journal for Technology, Pedagogy and Education, 31(5). https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2129772
LibreCat | DOI
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 51688
Eickelmann, B., Drossel, K., & Labusch, A. (2022). International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. Berlin. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49992
Schmidt, R., & Theis, J. (2022). Innovative Lehre = kreative Lernende? Beforschung eines kunstdidaktischen Lehr-Lernkonzepts. In U. Fahr, A. Kenner, H. Angenent, & A. Eßer-Lüghausen (Eds.), Hochschullehre erforschen (pp. 317–338). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34185-5_18
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51786
Richter, S. (2022). Perspektiven feministischer Digitalisierungsforschung: Querschnittsthemen gesellschaftlicher Transformation im komplexen Zusammenspiel. In A. Kasten & K. von Bose (Eds.), Feminismen in der Sozialen Arbeit. Debatten, Dis/Kontinuitäten, Interventionen (pp. 188–204). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51791
Hoffarth, B., Richter, S., & Wehren, S. (2022). YouTube, Männlichkeiten und die Genese von Körpern. Geschlechteranalytische und erziehungswissenschaftliche Einsätze. In C. Leineweber, M. Waldmann, & M. Wunder (Eds.), Materialität – Digitalisierung – Bildung. Klinkhardt-Verlag.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 51349
Fisher, J. B., Lohmer, V., Kern, F., Barthlen, W., Gaus, S., & Rohlfing, K. (2022). Exploring Monological and Dialogical Phases in Naturally Occurring Explanations. KI - Künstliche Intelligenz, 36(3–4), 317–326. https://doi.org/10.1007/s13218-022-00787-1
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46772
Sennefelder, L., & Meier, H. (2022). Wie passen Vertrauen, Kontrolle und Hierarchie zusammen? Ein erlebnispädagogisch orientiertes Konzept zum Aufbau einer Vertrauenskultur in Verwaltungsorganisationen. 4. wissenschaftliche Tagung Erlebnispädagogik, Hamburg.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34859
Meier, H. (2022). Vertrauen im Sport – mehr als nur ein No-Look-Pass. In M. K. W. Schweer (Ed.), Facetten des Vertrauens und Misstrauens (pp. 307–329). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29047-4_16
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46582
Ried, D., & Gubsch, C. (2022). METAdata and metaDATA (S. Münnich & D. Rizo, Eds.). https://doi.org/10.17613/50T9-Z881
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 52237
Kunert, I. D. (2022). Argumentationsindikatoren im Deutschen und im Französischen. Stauffenburg.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52351 | OA
Karsten, A., Schwede, J., Körber, M., & Scharlau, I. (2022). Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse. In R. Schmitt, J. Schröder, L. Pfaller, & A.-K. Hoklas (Eds.), Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse: Anwendungen und Anschlüsse (pp. 201–216). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36121-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52353
Schlüter, A., & Bernabé-Moreno, J. (Eds.). (2022). Sustainable and Smart Energy Systems for Europe’s Cities and Rural Areas (1st ed.). Hanser. https://www.hanser-elibrary.com/doi/book/10.3139/9783446471757
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36253 | OA
Meier, R., Harmening, A.-L. M. J. A., & Leinfellner, S. (Eds.). (2022). Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung (Vol. 1). wbg.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29771
Grydin, O., Mortensen, D., Neuser, M., Lindholm, D., Fjaer, H. G., & Schaper, M. (2022). Numerical and Experimental Investigation of Heat Transfer in the Solidification-Deformation Zone During Twin-Roll Casting of Aluminum Strips. In Light Metals 2022. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-92529-1_96
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44661
Eickelmann, B., Lorenz, R., Endberg, M., & Domke, M. (2022). Digitalisierungsbezogene Fortbildung und professionelle Lerngelegenheiten von Lehrpersonen der Sekundarstufe I in Deutschland und im Bundesländervergleich. In R. Lorenz, S. Yotyodying, B. Eickelmann, & M. Endberg (Eds.), Schule digital – der Länderindikator 2021. Lehren und Lernen mit digitalen Medien in der Sekundarstufe I in Deutschland im Bundesländervergleich und im Trend seit 2017 (pp. 187–210). Waxmann Verlag.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44632
Eickelmann, B., Casamassima, G., Labusch, A., Drossel, K., Sisask, M., Teidla-Kunitson, G., Kazani, A., Parsanoglou, D., Symeonaki, M., Gudmundsdottir, G. B., Holmarsdottir, H. B., Mifsud, L., & Barbovschi, M. (2022). Children and young people’s narratives and perceptions of ICT in education in selected European countries complemented by perspectives of teachers and further relevant stakeholders in the educational context. (DigiGen- working paper series No.11). https://doi.org/doi: 10.5281/zenodo.7152391
LibreCat | DOI
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
Seland, I., Aldrich, R., Ayllón, S., Barbovschi, M., Bărbuță, A., Brugarolas, P., Casamassima, G., Drossel, K., Eickelmann, B., Gosme, E., Gudmundsdottir, G. B., Holmarsdottir, H. B., Hyggen, C., Lado, S., Tove, T., Kapella, O., Karatzogianni, A., Kazani, A., Labusch, A., … Zinoveva, L. (2022). Understanding children and young people as digital citizens. (DigiGen- working paper series No.12).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44659
Casamassima, G., Eickelmann, B., Labusch, A., Drossel, K., Barbovschi, M., Gudmundsdottir, G. B., Holmarsdottir, H. B., Kazani, A., Mifsud, L., Parsanoglou, D., Sisask, M., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2022). Beyond participation: Video workshops across Europe to engage in research with children and young people and teacher candidates as collaborators investigating ICT in education (DigiGen- working paper series No.10). https://doi.org/doi: 10.5281/zenodo.6973455
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed