Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9797 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28027 LibreCat
 
 
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28026 LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 28021
Die Beobachtung als Methode in der Erziehungswissenschaft
S. van Ophuysen, B. Bloh, V. Gehrau, Die Beobachtung als Methode in der Erziehungswissenschaft, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28023
„Wollen Studierende forschend lernen?"
B. Bloh, S. Schürer, in: 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29373
Behavioural Finance as a Methodological Approach for Historians? A Field Report Concerning the Construction of the Canal of Corinth in Nineteenth-Century Greece
K. Schönhärl, in: K. Schönhärl (Ed.), Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, Springer International Publishing, Basingstoke, 2017, pp. 293–313.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29372
Introduction
K. Schönhärl, in: K. Schönhärl (Ed.), Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, Springer International Publishing, Basingstoke, 2017, pp. 1–12.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning
S. Paloniemi, M. Goller, in: M. Goller, S. Paloniemi (Eds.), Agency at Work: An Agentic Perspective on Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2017, pp. 465–478.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29734
Agency at Work, Learning and Professional Development: An Introduction
M. Goller, S. Paloniemi, in: C. Springer (Ed.), Professional and Practice-Based Learning, Springer International Publishing, Cham, 2017.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 13078
X-tolerante Prüfzellengruppierung für den Test mit erhöhter Betriebsfrequenz
M. Kampmann, S. Hellebrand, X-Tolerante Prüfzellengruppierung Für Den Test Mit Erhöhter Betriebsfrequenz, 29. Workshop “Testmethoden und Zuverlässigkeit von Schaltungen und Systemen” (TuZ’17), Lübeck, Germany, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 10576
Design-for-FAST: Supporting X-tolerant compaction during Faster-than-at-Speed Test
M. Kampmann, S. Hellebrand, in: 20th IEEE International Symposium on Design & Diagnostics of Electronic Circuits & Systems (DDECS’17), IEEE, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30767
Schulisches Wohlbefinden als Qualitätsmerkmal inklusiver Schulen ‒ Unterrichtsentwicklung im Rahmen eines Lehrer-Forscher-Projekts an der Laborschule Bielefeld
A. Külker, M. Dorniak, S. Geist, H. Kullmann, N. Lutter, B. Lütje-Klose, C. Siepmann, in: A. Textor, S. Grüter, I. Schiermeyer-Reichl, B. Streese (Eds.), {Leistung Inklusive? Inklusion in Der Leistungsgesellschaft. Band II: Unterricht, Leistungsbewertung Und Schulentwicklung}, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2017, pp. 48–59.
LibreCat
 
 
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase
J. Steinhausen, I. Scharlau, in: R. Petersen, M. Budde, P.S. Brocke, G. Doebert, H. Rudack, H. Wolf (Eds.), Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, Springer VS, Wiesbaden, 2017, pp. 315–330.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern
I. Scharlau, in: W.-D. Webler, H. Jung-Paarmann (Eds.), Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, UVW, Bielefeld, 2017, pp. 229–242.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Education for Teaching 43 (2017) 566–580.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus
H.M. Buhl, J. Hilkenmeier, in: B. Kracke, P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, Springer, Berlin, 2017, pp. 163–179.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung
J. Hilkenmeier, H.M. Buhl, in: G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, D. Sauer (Eds.), Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, Schneider-Verlag, Hohengehren, 2017, pp. 76–85.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed