Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9784 Publications


2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
Gläser, E., Poschmann, J., Büker, P., & Miller, S. (Eds.). (2022). Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis (Vol. 26). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40564
Kossmann, J., Sánchez-Manjavacas, M. L. O., Brandt, J., Heil, T., Lopez Salas, N., & Albero, J. (2022). Mn(<scp>ii</scp>) sub-nanometric site stabilization in noble, N-doped carbonaceous materials for electrochemical CO2 reduction. Chemical Communications, 58(31), 4841–4844. https://doi.org/10.1039/d2cc00585a
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
Kottmann, B., & Miller, S. (2022). Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld. In B. Serke & B. Streese (Eds.), Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung (pp. 163–172). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/5958
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
Kottmann, B. (2022). Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? . In B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, & R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung (pp. 165–172). Klinkhardt.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
Kottmann, B. (2022). Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt “Sonderpädagogische Förderbedarf” (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma. In A. Brenne & M. Kaiser (Eds.), “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion (pp. 27–58). Fabrico.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
Kottmann, B. (2022). Rezension des Buches  “Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses” von Angelika Bengel. Zeitschrift für Grundschulforschung. https://doi.org/10.1007/s42278-022-00156-9
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
Dexel, T., & Kottmann, B. (2022). Inklusive Diagnostik in der Schule. In C. Fischer & D. Rott (Eds.), Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule (pp. 97–107). Waxmann/UTB: Münster.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
Soleymani, M., Santamaria, I., & Schreier, P. J. (2022). Improper signaling for multicell MIMO RIS-assisted broadcast channels with I/Q imbalance. IEEE Transactions on Green Communications and Networking, 6(2), 723–738.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
Hasija, T., & Marrinan, T. (2022). A GLRT for estimating the number of correlated components in sample-poor mCCA. Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2091–2095.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41100
Schroeter-Wittke, H., & Kirsner, I. (2022). Man darf die Unterhaltung nicht den Feinden der Unterhaltung überlassen. In I. Kirsner & H. Schroeter-Wittke (Eds.), Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur (1st ed., pp. 35–53). Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41101
Schroeter-Wittke, H. (2022). Gottesdienst feiern. In C. Hirschberg, M. Freudenberg, & U.-K. Plisch (Eds.), Handbuch Studierendenseelsorge. Gemeinden – Präsenz an der Hochschule – Perspektiven (1st ed., pp. 123–131). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41098
Schroeter-Wittke, H., & Janus, R. (2022). Einleitung. In R. Janus & H. Schroeter-Wittke (Eds.), Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren (pp. 1–6). Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41099
Schroeter-Wittke, H., & Kirsner, I. (Eds.). (2022). Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur (1st ed.). Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41097
Schroeter-Wittke, H., & Janus, R. (Eds.). (2022). Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren. Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34237
Kruse, S., Gudyriev, S., Kneuper, P., Schwabe, T., Meinecke, M.-M., Kurz, H. G., & Scheytt, J. C. (2022). Silicon Photonic Radar Receiver IC for mm-Wave Large Aperture MIMO Radar Using Optical Clock Distribution. IEEE Microwave and Wireless Components Letters, 32(12), 1447–1450. https://doi.org/10.1109/lmwc.2022.3186432
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41318
Böhm, E., Eggert, A., Garnefeld, I., Holzmüller, H. H., Schaefers, T., Steinhoff, L., & Woisetschläger, D. M. (2022). Exploring the Customer Journey of Voice Commerce: A Research Agenda. Journal of Service Management Research, 6(4), 216–231. https://doi.org/10.5771/2511-8676-2022-4-216
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2022). Effects of the composition of pre-service teacher teams on primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
Schulze, J. R., Crummenerl, L. L., Sicking, A., Temmen, K., & Blumberg, E. (2022). Effects on primary and secondary school students’ academic out-of-school learning experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research.”
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35643
Klein, A., & Landhäußer, S. (2022). Essen in Kindertageseinrichtungen. Orientierungsmuster von Fachkräften zwischen Anpassung und Ermöglichung. Soziale Passagen, 14, pages 307–320. https://doi.org/doi.org/10.1007/s12592-022-00438-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35748
Kuhn, M., & Landhäußer, S. (2022). Alternative Wahrnehmungen der Welt gelten lassen? Herausforderungen eines rassismuskritischen Unterrichts in der Erzieher_innenausbildung. Sozial Extra, 46, 37–41. https://doi.org/doi.org/10.1007/s12054-021-00452-1
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed