Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36538 | OA
Hiebl, J., Steinhardt, I., & Bigos, M. (2022). Die (Un-)Sichtbarkeit von (offenen) Bildungsmaterialien in der Soziologie. die hochschule, 8, 379–394. https://doi.org/10.3278/HSL2227W
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44529 | OA
Auer, T. F. (2022). Die Wirksamkeit von Lernzielen für Studienleistungen – eine experimentelle Studie. die hochschullehre, 8(1), 662–675. https://doi.org/10.3278/HSL2248W
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Bloh, T., & Caruso, C. (2022). Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung. die hochschullehre, 8(21), 299–312. https://doi.org/10.3278/HSL2221W
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28693
Scharlau, I. (2020). Fachkulturen unter der Lupe: Metaphern in Reflexionen über die Lehre. die hochschullehre, 25, 376–387. https://doi.org/10.3278/HSL2025W
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6098 | OA
Scharlau, I., Karsten, A., & Klingsieck, K. B. (2016). Writer’s overload: A multifaceted concept and its clarification. Die Hochschullehre, 2.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

issn= 2199-8825

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed