Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
56 Publications
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4471
Eine Systematisierung komplementärer Zugänge zur Lehrentwicklung am Beispiel des Förderprogramms Lehren
T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
T. Jenert, in: 2014.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ)
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4698
Reflection, abstraction and theorizing in design and development research
S. Gregor, O. Müller, S. Seidel, in: European Conference on Information Systems, 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
S. Gregor, O. Müller, S. Seidel, in: European Conference on Information Systems, 2013.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 47911
The Effects of Negative Incidents in Sustainability Reporting on Investors’ Judgments–an Experimental Study of Third‐party Versus Self‐disclosure in the Realm of Sustainable Development
D. Reimsbach, R. Hahn, Business Strategy and the Environment 24 (2013) 217–235.
LibreCat
| DOI
D. Reimsbach, R. Hahn, Business Strategy and the Environment 24 (2013) 217–235.
2012 | Dissertation | LibreCat-ID: 4443
Studienprogramme als didaktische Gestaltungs-und Untersuchungseinheit: Theoretische Grundlegung und empirische Analyse
T. Jenert, Studienprogramme Als Didaktische Gestaltungs-Und Untersuchungseinheit: Theoretische Grundlegung Und Empirische Analyse, Universität St. Gallen, 2012.
LibreCat
T. Jenert, Studienprogramme Als Didaktische Gestaltungs-Und Untersuchungseinheit: Theoretische Grundlegung Und Empirische Analyse, Universität St. Gallen, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4482
Studienprogramme als hochschuldidaktische Gestaltungs-und Untersuchungseinheit
T. Jenert, in: Gesellschaft für Hochschulforschung GfHf, 2012.
LibreCat
T. Jenert, in: Gesellschaft für Hochschulforschung GfHf, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4483
" Nur" didaktisch oder auch strategisch?: Strukturelle Verankerung, Aufgaben-und Wirksamkeitswahrnehmungen hochschuldidaktischer Einrichtungen in Deutschland
T. Jenert, T. Brahm, in: Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd, 2012.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd, 2012.
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4485
Developing a learning centered model for designing and managing study programmes
T. Jenert, in: European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
LibreCat
T. Jenert, in: European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4489
Learning culture as a prerequisite for an institution-wide approach to educational development
T. Brahm, A. Gebhardt, T. Jenert, in: European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
LibreCat
T. Brahm, A. Gebhardt, T. Jenert, in: European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17236
Can state-of-the-art saliency systems model infant gazing behavior in tutoring situations?
V. Narayan, K.S. Lohan, M. Tscherepanow, K. Rohlfing, B. Wrede, Frontiers in Computational Neuroscience 5 (2011).
LibreCat
| DOI
V. Narayan, K.S. Lohan, M. Tscherepanow, K. Rohlfing, B. Wrede, Frontiers in Computational Neuroscience 5 (2011).
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 4433
,,Blended Professionals´´ als Akteure einer institutionsweiten Hochschulentwicklung
T. Jenert, T. Brahm, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 5 (2010) 124–145.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 5 (2010) 124–145.
2010 | Report | LibreCat-ID: 4449
Hochschulentwicklung als Gestaltung von Lehr-und Lernkultur: eine institutionsweite Herangehensweise an lehrbezogene Veränderungsprojekte an Hochschulen
T. Brahm, T. Jenert, C. Meier, Hochschulentwicklung Als Gestaltung von Lehr-Und Lernkultur: Eine Institutionsweite Herangehensweise an Lehrbezogene Veränderungsprojekte an Hochschulen, 2010.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, C. Meier, Hochschulentwicklung Als Gestaltung von Lehr-Und Lernkultur: Eine Institutionsweite Herangehensweise an Lehrbezogene Veränderungsprojekte an Hochschulen, 2010.
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37040
RTOS-Aware Refinement for TLM2.0-based HW/SW Design
M. Becker, G. Di Guglielmo, F. Fummi, W. Müller, G. Pravadelli, T. Xie, in: Proceedings of DATE’10, IEEE, Dresden, 2010.
LibreCat
| DOI
M. Becker, G. Di Guglielmo, F. Fummi, W. Müller, G. Pravadelli, T. Xie, in: Proceedings of DATE’10, IEEE, Dresden, 2010.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 43216
Preparing for the ‘real’ market: national patterns of institutional learning and company behaviour in the European Emissions Trading Scheme (EU ETS)
A. Engels, L. Knoll, M. Huth, European Environment 18 (2008) 276–297.
LibreCat
| DOI
A. Engels, L. Knoll, M. Huth, European Environment 18 (2008) 276–297.
2000 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8915
State of the art and development trends of ultrasonic linear motors
T. Hemsel, J. Wallaschek, in: Ultrasonics Symposium, 2000 IEEE, 2000, pp. 663–666 vol.1.
LibreCat
| DOI
T. Hemsel, J. Wallaschek, in: Ultrasonics Symposium, 2000 IEEE, 2000, pp. 663–666 vol.1.
1999 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39474
Agent-Based Modeling for Holonic Manufacturing Systems with Fuzzy Control
S. Flake, C. Geiger, G. Lehrenfeld, W. Müller, V. Paelke, in: Proceedings of NAFIPS’99, 18th International Conference of the North American Fuzzy Information Processing Society, IEEE, New York, NY, USA , 1999.
LibreCat
| DOI
S. Flake, C. Geiger, G. Lehrenfeld, W. Müller, V. Paelke, in: Proceedings of NAFIPS’99, 18th International Conference of the North American Fuzzy Information Processing Society, IEEE, New York, NY, USA , 1999.