Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
30 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41815
B. Hämisch, R. Pollak, S. Ebbinghaus, and K. Huber, “Thermodynamic Analysis of the Self‐Assembly of Pseudo Isocyanine Chloride in the Presence of Crowding Agents,” ChemSystemsChem, vol. 3, no. 3, 2021, doi: 10.1002/syst.202000051.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37789
M. Weigelt, I. Güldenpenning, and Y. Steggemann-Weinrich, “The Head-Fake Effect in Basketball Is Based on the Processing of Head Orientation, but Not on Gaze Direction,” Psychology, vol. 11, no. 10, pp. 1493–1510, 2020, doi: 10.4236/psych.2020.1110095.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49278
H. M. Buhl and S. Sommer, “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie,” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, pp. 123–135, 2020, doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51316 |
C. Haker and L. Otterspeer, “Neither demarcation nor confrontation. Finding a critical position towards right-wing populism,” Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, vol. 43, no. 3, pp. 357–376, 2020, doi: 10.1007/s40955-020-00174-z.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40973
D. Tophinke, E. Topalovic, and K. J. Rohlfing, “Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge,” Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes, vol. 66, no. 4, pp. 313–319, 2019, doi: 10.14220/mdge.2019.66.4.313.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40974
E. Topalović and L. Drepper, “Nähe-Distanz als multimodaler Strukturierungsraum: Empirische Daten zum vorschulischen Schriftspracherwerb,” Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes, vol. 66, no. 4, pp. 327–336, 2019, doi: 10.14220/mdge.2019.66.4.327.
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 36482
J. Bruns and L. Eichen, “Adaptive Förderung zur Vorbereitung auf den Übergang vom Elementar- in den Primarbereich am Beispiel des Bereichs Mathematik,” Frühe Bildung, vol. 4, no. 1, pp. 11–16, 2015, doi: 10.1026/2191-9186/a000188.
LibreCat
| DOI