Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2194 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32154 | OA
Karsten, Andrea, and Jan Weisberg. “Profession und Disziplin. Ein Schreibgespräch über den Weg durch die Fächer, Schreibdidaktik als Feldforschung (und - nebenbei - die Rettung der Schriftkultur). .” JoSch - Journal der Schreibwissenschaft 2 (2020): 34–42. https://doi.org/10.3278/JOS2002W.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50279 | OA
Daniel-Söltenfuß, Desiree. “Aushandlungsprozesse Über Freiheiten Und Grenzen Im Selbstregulierten Lernen. Erwartungen Und Handlungsmuster Bei Schüler*innen Und Lehrpersonen Im Übergangssystem.” Bwp@ 38 (2020).
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 25806 | OA
Lübbecke, Silvia, and Wendelin Schnedler. “Don’t Patronize Me! An Experiment on Preferences for Authorship.” Journal of Economics & Management Strategy, 2020, 420–38. https://doi.org/10.1111/jems.12347.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50697 | OA
Albus, Vanessa. “Philosophie und Ethik in der Lehrerinnen und Lehrerbildung.” In Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, edited by Coli Cramer, Johannes König, Martin Rothland, and Sigrid Blömeke, 495–500. Bad Heilbrunn, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50865 | OA
Blank, Andreas. “‘D’Holbach on (Dis-)Esteeming Talent.’ .” Journal of Modern Philosophy 2, no. 10 (2020): 1–18.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50926 | OA
Blank, Andreas. “‘Leibniz: sobre las presunciones y la simplicidad cognitiva’ .” Tópicos. Revista de filosofía de la Universidad de Santa Fe 39, no. 1 (2020): 149–76.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50866 | OA
Blank, Andreas. “‘Helvétius’s Challenge: Moral Luck, Political Constitutions and the Economy of Esteem.’ .” European Journal of Philosophy 28, no. 4 (2020): 337–49.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51316 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Neither Demarcation nor Confrontation. Finding a Critical Position towards Right-Wing Populism.” Zeitschrift Für Weiterbildungsforschung 43, no. 3 (2020): 357–76. https://doi.org/10.1007/s40955-020-00174-z.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51317 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Right-Wing Populism and Educational Research. Exploring Theoretical and Methodological Perspectives.” Zeitschrift Für Diskursforschung, no. 2 (2020): 250–71. https://doi.org/10.3262/ZFD2002250.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51319 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Zum praktischen Nutzen von Theorie. Ein Dialog über die Grenzen von Bildungspraxis, Erziehungswissenschaft und Soziologie.” Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 3, no. 1–2020 (2020): 49–63. https://doi.org/10.3224/debatte.v3i1.05.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

oa=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed