Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2190 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29930 | OA
Ott, M., Beckmann, A., & Böcker, J. (2017). A Compensation Method for Production Tolerances in Electric Drive Systems Using an Extended Open-Loop Torque Control. European Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Congress Geneva, 14th-16th March 2017. European Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Congress, Geneva, Switzerland.
LibreCat | Files available
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24363 | OA
Horwath, I. (2017). Scotts Institutionenbegriff als Heuristik zur Analyse von Geschlechterverhältnissen in Organisationen: Inspirationsquelle „Geschlechterwissen. In Scotts Institutionenbegriff Als Heuristik Zur Analyse von Geschlechterverhältnissen in Organisationen: Inspirationsquelle „Geschlechterwissen,.
LibreCat | Files available
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 9986 | OA
Unger, A. (2017). Modellbasierte Mehrzieloptimierung zur Herstellung von Ultraschall-Drahtbondverbindungen in Leistungshalbleitermodulen. Universität Paderborn.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 13110 | OA
Hagengruber, R. E. (2017). Bergès, Sandrine; Coffee, Alan (Eds.). The Social and Political Philosophy of Mary Wollstonecraft. Oxford University Press, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 35065 | OA
Süßmann, J. (2017). Religion und Politik im Röhrentruper Rezeß von 1617. [Laudatio auf Johannes Stüer.] . In Universität Paderborn (Ed.), Neujahrsempfang der Universität Paderborn 15. Januar 2017. Laudationes (p. 17 f.).
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29248 | OA
Steinhardt, I., Pohlenz, P., & Merkt, M. (2017). Editorial: Reclaiming Quality Development: Forschung über Lehre und Studium als Teil der Qualitätsentwicklung . Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 12(3). https://doi.org/10.3217/zfhe-12-03/01
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
Paloniemi, S., & Goller, M. (2017). The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning. In M. Goller & S. Paloniemi (Eds.), Agency at work: An agentic perspective on professional learning and development (pp. 465–478). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60943-0_23
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2017). Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 (pp. 441–444). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, C., Rosman, T., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory. Higher Education, 75(5), 839–854. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In B. Kracke & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (pp. 163–179). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Professionalism in parent-teacher conversations: Aspects, determinants, and consequences. A competence-oriented discussion. Journal of Educational Research Online, 9(3), 102–113. https://doi.org/10.25656/01:15303
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 241–242. https://doi.org/10.2378/peu2017.art20d
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Habilitation | LibreCat-ID: 33074 | OA
Ulrich, T. (2017). Grammatikerwerb und grammatische Störungen im Kindesalter. Ergebnisse des Forschungsprojekts GED 4-9 und ihre Implikationen für sprachdiagnostische und - therapeutische Methoden.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5829 | OA
Wolters, D., Heindorf, S., Kirchhoff, J., & Engels, G. (2017). Linking Services to Websites by Leveraging Semantic Data. In I. Altintas & S. Chen (Eds.), 2017 IEEE International Conference on Web Services (ICWS). IEEE. https://doi.org/10.1109/icws.2017.80
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6722 | OA
Heindorf, S., Potthast, M., Engels, G., & Stein, B. (2017). Overview of the Wikidata Vandalism Detection Task at WSDM Cup 2017. WSDM Cup 2017 Notebook Papers.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6606 | OA
Scheer, D., Laubenstein, D., Lindmeier, C., Guthöhrlein, K., & Sponholz, D. (2017). Rheinland-Pfalz: Ein Bundesland auf dem Weg zu schulischer Inklusion? Zeitschrift Für Inklusion-Online, Nr. 2, 2.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6099 | OA
Scharlau, I., Golombek, C., & Klingsieck, K. B. (2017). Zugänge zur Erfassung der Schreibkompetenzen von Studierenden in lehrnahen Untersuchungen: Ein Methodenkompass. die hochschullehre, 3.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34507 | OA
Gorges, J., Neumann, P., Lütje-Klose, B., & Wild, E. (2017). Dimensionen inklusionsbezogener Fortbildungsmotivation von Sonderpädagoginnen und Sonderpädagogen und Lehrkräften allgemeiner Schulen. Empirische Sonderpädagogik, 9(3), 199–214.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34548 | OA
Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Streese, B. (2017). Schulische Inklusion in Nordrhein-Westfalen (NRW) – sieben Jahre nach Ratifizierung der UN-BRK. Zeitschrift für Inklusion, 2.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Report | LibreCat-ID: 34504 | OA
Wild, E., Lütje-Klose, B., Schwinger, M., Gorges, J., & Neumann, P. (2017). Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF). Technical Report. Universität Bielefeld . https://doi.org/10.4119/UNIBI/2916613
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

oa=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed