Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3261 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49453 |
Wolf, T., Trang, S. T.-N., Weiger, W., & Trenz, M. (2024). The technology-behavioral compensation effect: Unintended consequences of health technology adoption. Journal of Information Technology (VHB Jourqual 3 A), 39(3). https://doi.org/10.1177/02683962231183979
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55462 |
Tönsing, J., & Kißling, M. (2024). Cancel Culture – Eine literaturdidaktischen Silhouettierung. In J. Tönsing & M. Kißling (Eds.), Einfach aussortieren? Anregungen für kritische Lektüren des Literaturkanons.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55461 |
Tönsing, J., & Kißling, M. (Eds.). (2024). Einfach aussortieren? Anregungen für kritische Lektüren des Literaturkanons.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55457 |
Tönsing, J. (2024). • Jack Unterweger – ein (literarischer] Fall. Überlegungen zur Komplexität eines Autor-Erzähler-Verhältnisses im Literaturunterricht. In S. Bernhardt (Ed.), Unzuverlässiges Erzählen in Literatur und Medien. Didaktische Perspektiven.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55458 |
Tönsing, J., & Kißling, M. (2024). Einleitung. In J. Tönsing & M. Kißling (Eds.), Einfach aussortieren? Anregungen für kritische Lektüren des Literaturkanons.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 |
Buhl, H. M., Fisher, J. B., & Rohlfing, K. (2024). Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 46.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55097 |
Beutner, M., & Schneider, J. N. (2024). The use of IT and OER to support remote sustainable work in Europeans Green Economy. Procedia Computer Science, 237, 107–114. https://doi.org/10.1016/j.procs.2024.05.085
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58164 |
Junker, A. (2024). Datengetriebene Modellbildung für nichtlineare mechatronische Systeme in regelungstechnisch verwertbarer Form: Vol. Band 428. Heinz Nixdorf Institut. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2158
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58218 |
Grisard, S., Trifonov, A. V., Hahn, T., Kuhn, T., Hordiichuk, O., Kovalenko, M. V., Yakovlev, D. R., Bayer, M., & Akimov, I. A. (2024). Spin-Dependent Exciton–Exciton Interactions in a Mixed Lead Halide Perovskite Crystal. ACS Photonics, 11(8). https://doi.org/10.1021/acsphotonics.4c00499
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58246 |
Aufenanger, S., Lehberger, R., & Nicolas, M. (2024). Implikationen von Künstlicher Intelligenz für die Aus- und Fortbildung von Lehrpersonen. In S. Aßmann, S. Grafe, & A. Martin (Eds.), Medien – Bildung – Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven (pp. 205–216). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6129
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57300 |
Gräßler, I., Ebel, M., & Pottebaum, J. (2024). Model-based planning of test cases and test scenarios to support engineering of Cyber-Physical Systems. 2024 IEEE International Symposium on Systems Engineering (ISSE). IEEE International Symposium on Systems Engineering 2024, Perugia. https://doi.org/10.1109/isse63315.2024.10741135
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37062 |
Peckhaus, V. (2024). Fraenkel, Adolf Abraham Halevi. In NDB-online, veröffentlicht am 01.07.2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58310 |
Mildorf, J. (2024). Auch Ärzte erzählen Geschichten: Medizinisches Wissen und Narration in Blogs und Podcasts. Re:visit: Humanities and Medicine in Dialogue, 3(1), 9–27.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58066 |
Meusel, S., Müller, L., & Jesuthasan, J. (2024). Bestimmt unbestimmt? - Eine quantitativ-explorative Studie zu Aufgabenprofilen von Fachkräften für das Multiprofessionelle Team (MPT) an inklusiven Gesamt-und Sekundarschulen in NRW. Zeitschrift für Inklusion, 5.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58348 |
Reschke, G., Köhler, D., Kupfer, R., Troschitz, J., Gude, M., & Brosius, A. (2024). In-situ computed tomography and transient dynamic analysis – failure analysis of a single-lap tensile-shear test with clinch points. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part E: Journal of Process Mechanical Engineering. https://doi.org/10.1177/09544089241251646
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56822 |
Adler, L. (2024). Die „Darmstädter Avantgarde“ und die „Postmoderne". Tradition und Fortschritt in der Musik nach 1945. In F. Hennig & W. Elizaveta (Eds.), Musikwissenschaftliche und musikalische „Schulen“. Strukturen, Analyse, Dynamiken. 33. Internationales Online-DVSM Nachwuchssymposium (pp. 35–49). musiconn.publish. https://doi.org/10.25366/2024.92
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58389 |
Daniel-Söltenfuß, D., Kremer, H.-H., & Kückmann, M.-A. (2024). Go with the flow?! Transferverständnisse und -strategien als Grundlage der Gestaltung von Transferprozessen im Kontext des InnoVET-Programms. In Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 58401 |
Hälterlein, J. (2024). KI im Krieg: Wenn Algorithmen über Leben und Tod entscheiden. TELEPOLIS.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58448 |
Hesse, M. (2024). Interaktive Inbetriebnahme von Steuerungen und Regelungen für partiell bekannte dynamische Systeme mittels Gauß-Prozess-Regression (Vol. 426). Heinz Nixdorf Institut. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2135
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |
Aumann, L., Gasteiger, H., & Puca, R. M. (2024). Early childhood teachers’ feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system. Acta Psychologica, 244, Article 104175. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2024.104175
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)