Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11089 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48467
C. Jacke, “Politik, Coolness und Tanzbarkeit müssen kein Widerspruch sein: Eine Ent-Täuschung zur Bedeutung der Sterne.,” in Die Sterne: Anfang verpasst. 1992-1999., Tapete Records, Ed. Hamburg: Tapete Records, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48473
C. Jacke, “Spex. Ausgaben 7/1995 und 8/1995.,” Spex. Magazin für Popkultur., vol. 384, p. 106, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48501
S. Balluff, J. Bendfeld, and S. Krauter, “Meteorological Data Forecast using RNN,” in Deep Learning and Neural Networks, IGI Global, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48515
S. Hubner-Benz, M. Baum, and M. Frese, “Contagion of Entrepreneurial Passion: Effects on Employee Outcomes,” Entrepreneurship Theory and Practice, vol. 44, no. 6, pp. 1112–1140, 2019, doi: 10.1177/1042258719883995.
LibreCat | DOI
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 48549
L. Mordhorst and S. Nickel, Grenzenloses Wachstum? Entwicklung des dualen Studiums in den Bundesländern, vol. 212. Gütersloh: CHE, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48546
F. Ziegele and L. Mordhorst, “Competition, Collaboration and Complementarity: Higher Education Policies in Europe,” in The Three Cs of Higher Education: Competition, Collaboration and Complementarity, R. M. O. Pritchard, M. O’Hara, C. Milsom, J. Williams, and L. Matei, Eds. Budapest: Central European University Press, 2019, pp. 11–26.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
R. Delucchi, P. Neugebauer, J. Dröse, S. Prediger, and B. Mertins, “Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 , 2019, pp. 1239–1242.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
C. Golombek, K. B. Klingsieck, and I. Scharlau, “Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale,” European Journal of Psychological Assessment, vol. 35, no. 5, pp. 751–761, 2019, doi: 10.1027/1015-5759/a000452.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
I. Scharlau and K. B. Klingsieck, “Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren,” in Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, A. Hirsch-Weber, C. Loesch, and S. Scherer, Eds. Weinheim: Beltz (Juventa), 2019, pp. 207–226.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
K. B. Klingsieck and R. Marker, “Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung,” die hochschullehre, vol. 5, no. 2019, pp. 825–838, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48704
D. Krause, L. Becker, and S. Vogt, “Zur Gestaltung von Feedbackprozeduren zum Erlernen der postoperativen Teilbelastung beim Gehen mit Unterarmgehstützen im Kontext der Bewegungsautomatisierung,” B&G Bewegungstherapie und Gesundheitssport, vol. 35, no. 01, pp. 14–19, 2019, doi: 10.1055/a-0818-7603.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48702
D. Krause, T. Koers, and L. K. Maurer, “Valence‐dependent brain potentials of processing augmented feedback in learning a complex arm movement sequence,” Psychophysiology, vol. 57, no. 3, 2019, doi: 10.1111/psyp.13508.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48767
J. Diederich, “Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung – eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens,” in Fokus Grundschule. Forschungsperspektiven und Entwicklungslinien, vol. 1, A. Holzinger, S. Kopp-Sixt, S. Luttenberger, and D. Wohlhart, Eds. Münster: Waxmann, 2019, pp. 189–198.
LibreCat | Files available
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48768
J. Diederich, “Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung - Eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens,” in Forschendes Lernen im Sachunterricht, M. Knörzer, L. Förster, U. Franz, and A. Hartinger, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48769
J. Diederich and T. Mester, “Tiefenlernen durch Concept Maps mit Reflexionsanteilen,” in Beiträge zu Praxis, Praxisforschung und Forschung - Jahresheft 2018, die Hochschullehre. Interdisziplinäre Zeitschri für Studium und Lehre, Ed. 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
S. Luft, The Space of Culture.  Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford/New York: Oxford University Press, 2019.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48791
S. Luft, Philosophie Lehren. Hamburg: Meiner, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
S. Luft, “Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique,” Phänomenologische Forschungen, no. 2, pp. 91–114, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48924
N.-M. Peitz, “mobinardo - Training Abroad for Learners and Teachers at Vocational Training Institutions,” Focus Europe, Special Edition: Quo vadis, homo? , 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23720
I. Gräßler, J. Pottebaum, P. Taplick, D. Roesmann, and D. Preuß, “Unterstützung des Lernens für kritische Situationen: Potenzial von Augmented Reality für die Instandsetzung auf See,” in Go-3D 2019 “Mit 3D Richtung Maritim 4.0” - Tagungsband zur Konferenz Go-3D 2019, 2019, pp. 45–57.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2019 AND year>=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed