Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11091 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48467
Jacke, Christoph. “Politik, Coolness und Tanzbarkeit müssen kein Widerspruch sein: Eine Ent-Täuschung zur Bedeutung der Sterne.” Die Sterne: Anfang verpasst. 1992-1999., edited by Tapete Records, Tapete Records, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48473
Jacke, Christoph. “Spex. Ausgaben 7/1995 und 8/1995.” Spex. Magazin für Popkultur., vol. 384, 2019, p. 106.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48501
Balluff, Stefan, et al. “Meteorological Data Forecast Using RNN.” Deep Learning and Neural Networks, IGI Global, 2019, doi:10.4018/978-1-7998-0414-7.ch050.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48515
Hubner-Benz, Sylvia, et al. “Contagion of Entrepreneurial Passion: Effects on Employee Outcomes.” Entrepreneurship Theory and Practice, vol. 44, no. 6, SAGE Publications, 2019, pp. 1112–40, doi:10.1177/1042258719883995.
LibreCat | DOI
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 48549
Mordhorst, Lisa, and Sigrun Nickel. Grenzenloses Wachstum? Entwicklung Des Dualen Studiums in Den Bundesländern. CHE, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48546
Ziegele, Frank, and Lisa Mordhorst. “Competition, Collaboration and Complementarity: Higher Education Policies in Europe.” The Three Cs of Higher Education: Competition, Collaboration and Complementarity, edited by Rosalind M. O. Pritchard et al., Central European University Press, 2019, pp. 11–26.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
Delucchi, R., et al. “Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 , edited by A. Frank et al., WTM, 2019, pp. 1239–42.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, Christiane, et al. “Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and Validation of a Scale.” European Journal of Psychological Assessment, vol. 35, no. 5, 2019, pp. 751–61, doi:10.1027/1015-5759/a000452.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, Ingrid, and Katrin B. Klingsieck. “Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren.” Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, edited by Andreas Hirsch-Weber et al., Beltz (Juventa), 2019, pp. 207–26.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck, Katrin B., and Rabea Marker. “Zweifel Am Studium. Konzeptuelle Überlegungen Und Eine Erste Empirische Annäherung.” Die Hochschullehre, vol. 5, no. 2019, 2019, pp. 825–38.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48704
Krause, Daniel, et al. “Zur Gestaltung von Feedbackprozeduren zum Erlernen der postoperativen Teilbelastung beim Gehen mit Unterarmgehstützen im Kontext der Bewegungsautomatisierung.” B&G Bewegungstherapie und Gesundheitssport, vol. 35, no. 01, Georg Thieme Verlag KG, 2019, pp. 14–19, doi:10.1055/a-0818-7603.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48702
Krause, Daniel, et al. “Valence‐dependent Brain Potentials of Processing Augmented Feedback in Learning a Complex Arm Movement Sequence.” Psychophysiology, vol. 57, no. 3, Wiley, 2019, doi:10.1111/psyp.13508.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48767
Diederich, Julia. “Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung – eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens.” Fokus Grundschule. Forschungsperspektiven und Entwicklungslinien, edited by Andrea Holzinger et al., vol. 1, Waxmann, 2019, pp. 189–98.
LibreCat | Files available
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48768
Diederich, Julia. “Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung - Eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens.” Forschendes Lernen im Sachunterricht, edited by Martin Knörzer et al., Klinkhardt, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48769
Diederich, Julia, and Theresa Mester. “Tiefenlernen durch Concept Maps mit Reflexionsanteilen.” Beiträge zu Praxis, Praxisforschung und Forschung - Jahresheft 2018, edited by die Hochschullehre. Interdisziplinäre Zeitschri für Studium und Lehre, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
Luft, Sebastian. The Space of Culture.  Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford University Press, 2019, doi:https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198738848.001.0001.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48791
Luft, Sebastian. Philosophie Lehren. Meiner, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
Luft, Sebastian. “Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What Is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique.” Phänomenologische Forschungen, no. 2, Felix Meiner Verlag , 2019, pp. 91–114.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48924
Peitz, Nina-Madeleine. “Mobinardo - Training Abroad for Learners and Teachers at Vocational Training Institutions.” Focus Europe, Special Edition: Quo Vadis, Homo? , 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23720
Gräßler, Iris, et al. “Unterstützung des Lernens für kritische Situationen: Potenzial von Augmented Reality für die Instandsetzung auf See.” Go-3D 2019 “Mit 3D Richtung Maritim 4.0” - Tagungsband zur Konferenz Go-3D 2019, edited by Uwe Lukas et al., Fraunhofer Verlag, 2019, pp. 45–57.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2019 AND year>=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed