Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
31661 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27797
Della Corte, K., Fife, J., Gardner, A., Murphy, B. L., Kleis, L., Della Corte, D., Schwingshackl, L., LeCheminant, J. D., & Buyken, A. (2020). World trends in sugar-sweetened beverage and dietary sugar intakes in children and adolescents: a systematic review. Nutrition Reviews, 274–288. https://doi.org/10.1093/nutrit/nuaa070
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27799
Augustin, L. S. A., Aas, A.-M., Astrup, A., Atkinson, F. S., Baer-Sinnott, S., Barclay, A. W., Brand-Miller, J. C., Brighenti, F., Bullo, M., Buyken, A., Ceriello, A., Ellis, P. R., Ha, M.-A., Henry, J. C., Kendall, C. W. C., La Vecchia, C., Liu, S., Livesey, G., Poli, A., … Jenkins, D. J. A. (2020). Dietary Fibre Consensus from the International Carbohydrate Quality Consortium (ICQC). Nutrients, Article 2553. https://doi.org/10.3390/nu12092553
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27800
Hua, Y., Herder, C., Kalhoff, H., Buyken, A., Esche, J., Krupp, D., Wudy, S. A., & Remer, T. (2020). Inflammatory mediators in the adipo-renal axis: leptin, adiponectin, and soluble ICAM-1. American Journal of Physiology-Renal Physiology, F469–F475. https://doi.org/10.1152/ajprenal.00257.2020
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27801
Nyasordzi, J., Penczynski, K., Remer, T., & Buyken, A. (2020). Early life factors and their relevance to intima-media thickness of the common carotid artery in early adulthood. PLOS ONE, Article e0233227. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0233227
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27803
Schwingshackl, L., Neuenschwander, M., Hoffmann, G., Buyken, A., & Schlesinger, S. (2020). Reply to Khan et al. The American Journal of Clinical Nutrition, 917–918. https://doi.org/10.1093/ajcn/nqaa006
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27806
Perrar, I., Gray, N., Kuhnle, G. G., Remer, T., Buyken, A., & Alexy, U. (2020). Sugar intake among German adolescents: trends from 1990 to 2016 based on biomarker excretion in 24-h urine samples. British Journal of Nutrition, 164–172. https://doi.org/10.1017/s0007114520000665
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27807
Brand-Miller, J., & Buyken, A. (2020). The Relationship between Glycemic Index and Health. Nutrients, Article 536. https://doi.org/10.3390/nu12020536
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27826
Drossel, K., & Kampmeyer, M. (2020). Lehrerkooperation im Zeitalter der Digitalisierung – Potenziale, Herausforderungen und Gelingensbedingungen. Friedrich Jahresheft #schuleDIGITAL, 38, 58–59.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27827
Drossel, K., & Heldt, M. (2020). Die Rolle der Schulleitung in Kooperationsprozessen im Zeitalter der Digitalisierung. Schulmanagement, 2, 36–39.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27828
Eickelmann, B., & Drossel, K. (2020). Lehrer*innenbildung und Digitalisierung - Konzepte und Entwicklungsperspektiven. In I. van Ackeren, H. Bremer, F. Kessl, H. C. Koller, N. Pfaff, C. Rotter, D. Klein, & U. Salaschek (Eds.), Bewegungen - Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (pp. 57–82). Barbara Budrich.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27829
Drossel, K., Heldt, M., & Eickelmann, B. (2020). Die Implementation digitaler Medien in den Unterricht gemeinsam gestalten: Lehrer*innenbildung durch medienbezogene Kooperation. In K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, & D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung (pp. 45–50). Waxmann.
LibreCat
| Files available
2020 | Book | LibreCat-ID: 27832
Eickelmann, B., Drossel, K., & Heldt, M. (2020). Schule auf Distanz. Perspektiven und Empfehlungen für den Schulalltag. Eine repräsentative Befragung von Lehrkräften in Deutschland. Vodafone Stiftung.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27833
Eickelmann, B., Drossel, K., & Heldt, M. (2020). Vorteile digital fortgeschrittener Schulen in der Pandemie-Zeit. Ergebnisse einer repräsentativen Lehrkräftebefragung. Schulmanagement. Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, 51(3), 28–31.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27834
Drossel, K., & Heldt, M. (2020). Medienbezogene Lehrerkooperation. Kooperationsformen und thematische Schwerpunkte. Schulmagazin 5-10, 11–14.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27835
Drossel, K., & Eickelmann, B. (2020). Digitalisierung als Schulprofil am Gymnasium - eine längsschnittliche Untersuchung zur Entwicklung der computerbezogenen Kompetenzen. In C. I. Keßler & S. Nolte (Eds.), (Neue) Formen der Differenzierung. Schul- und Klassenprofilierung im Spannungsfeld gesellschaftlicher Teilhabe und sozialer Ungleichheit (pp. 181–197). Waxmann.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27837
Drossel, K., Eickelmann, B., & Vennemann, M. (2020). Schools overcoming the digital divide: in depth analyses towards organizational resilience in the computer and information literacy domain. Large-Scale Assessments in Education, 8, 1–19. https://doi.org/10.1186/s40536-020-00087-w
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27840
Vennemann, M., Drossel, K., & Eickelmann, B. (2020). Sozial- und migrationsbedingte Disparitäten in den computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern. In B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, & M. Vennemann (Eds.), ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich (pp. 235–248). Waxmann.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27850
Eickelmann, B., Drossel, K., & Gerick, J. (2020). Die Perspektive der Schulleitung auf Prioritäten zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien. In B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, & M. Vennemann (Eds.), ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich (pp. 123–136). Waxmann.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27859
Heldt, M., Drossel, K., & Eickelmann, B. (2020). Lieber gemeinsam als alleine!? Ein Überblick über die Situation unterrichtsbezogener Lehrerkooperationen im Zeitalter der Digitalisierung in Deutschland. Schulmanagement-Handbuch, 175(3), 19–37.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27860
Tondeur, J., Petko, D., Barma, S., Christensen, R., Drossel, K., Eichhorn, K., Knezek, G., Mukama, E., Schmidt-Crawford, D., Starkey, L., & Thabano Nleya, P. (2020). Advancing Conceptual Models of Technology Integration in Education: Implications for Researchers, Practitioners and Policymakers. In P. Fisser & M. Phillips (Eds.), Report of EDUsummIT 2019. Learners and learning contexts: new alignments for the digital age (pp. 70–75). EDUsummIT.
LibreCat
| Download (ext.)