Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1357 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56299
Sicherheit bei Großveranstaltungen – Mobilitätsverhalten und Personenströme im Fokus
A.M. Schultz, F. Dotzki, T. Eisenbach, I. Mozgova, in: Next Chapter in Mobility, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2024.
LibreCat
| DOI
A.M. Schultz, F. Dotzki, T. Eisenbach, I. Mozgova, in: Next Chapter in Mobility, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56267
Orchestrating time and color: a programmable source of high-dimensional entanglement
L. Serino, W. Ridder, A. Bhattacharjee, J. Gil López, B. Brecht, C. Silberhorn, Optica Quantum (2024).
LibreCat
| DOI
L. Serino, W. Ridder, A. Bhattacharjee, J. Gil López, B. Brecht, C. Silberhorn, Optica Quantum (2024).
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56309
Elionor of Sicily, 1325–1375: A Mediterranean Queen of Two Worlds
A. Foerster, Speculum 99 (2024) 1303–1304.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A. Foerster, Speculum 99 (2024) 1303–1304.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55995 |
Conversational feedback in scripted versus spontaneous dialogues: A comparative analysis
I. Pilán, L. Prévot, H. Buschmeier, P. Lison, in: Proceedings of the 25th Meeting of the Special Interest Group on Discourse and Dialogue, Kyoto, Japan, 2024, pp. 440–457.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
I. Pilán, L. Prévot, H. Buschmeier, P. Lison, in: Proceedings of the 25th Meeting of the Special Interest Group on Discourse and Dialogue, Kyoto, Japan, 2024, pp. 440–457.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55403 |
Towards a Computational Architecture for Co-Constructive Explainable Systems
M. Booshehri, H. Buschmeier, P. Cimiano, S. Kopp, J. Kornowicz, O. Lammert, M. Matarese, D. Mindlin, A.S. Robrecht, A.-L. Vollmer, P. Wagner, B. Wrede, in: Proceedings of the 2024 Workshop on Explainability Engineering, ACM, 2024, pp. 20–25.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
M. Booshehri, H. Buschmeier, P. Cimiano, S. Kopp, J. Kornowicz, O. Lammert, M. Matarese, D. Mindlin, A.S. Robrecht, A.-L. Vollmer, P. Wagner, B. Wrede, in: Proceedings of the 2024 Workshop on Explainability Engineering, ACM, 2024, pp. 20–25.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56314
Automatic reconstruction of dialogue participants’ coordinating gaze behavior from multiple camera perspectives
A.N. Riechmann, H. Buschmeier, in: Book of Abstracts of the 2nd International Multimodal Communication Symposium, Frankfurt am Main, Germany, 2024, pp. 38–39.
LibreCat
| Files available
A.N. Riechmann, H. Buschmeier, in: Book of Abstracts of the 2nd International Multimodal Communication Symposium, Frankfurt am Main, Germany, 2024, pp. 38–39.
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56316
Rezension zu Timo Güzelmansur/Tobias Specker/ChristianTrenk (Hrsg.): Glaube/Unglaube. Islamische und christliche Deutungen
S.M. Kokew, Apokalypse. Theologisch-praktische Quartalschrift 2/2024 2 (2024) 202–204.
LibreCat
| Download (ext.)
S.M. Kokew, Apokalypse. Theologisch-praktische Quartalschrift 2/2024 2 (2024) 202–204.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56317
Jamāl ad-Dīn al-Qāsimī
S.M. Kokew, in: G. Tamer (Ed.), Handbook of Qurʾānic Hermeneutics. Volume 4: Qurʾānic Hermeneutics in the 19th and 20th Century, Berlin/Boston, 2024, pp. 59–70.
LibreCat
| DOI
S.M. Kokew, in: G. Tamer (Ed.), Handbook of Qurʾānic Hermeneutics. Volume 4: Qurʾānic Hermeneutics in the 19th and 20th Century, Berlin/Boston, 2024, pp. 59–70.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56315
Facetten von ḏimma. Altbekanntes und Neues
S.M. Kokew, Cibedo-Beiträge zum Gespräch zwischen Christen und Muslimen 1 (2024) 2–7.
LibreCat
| DOI
S.M. Kokew, Cibedo-Beiträge zum Gespräch zwischen Christen und Muslimen 1 (2024) 2–7.
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56327
Cai, Hong (2022): Bedarfsanalysen für einen berufsbegleitenden Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Deutsch als Fremdsprache. München: IUDICIUM Verlag. ISBN: 978-3-86205-625-5. 382 Seiten. 48,00 €.
M. Prikoszovits, Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht (ZIF) 29 (2024) 385–389.
LibreCat
| DOI
M. Prikoszovits, Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht (ZIF) 29 (2024) 385–389.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56234
Lebensweltorientierung in der (a)synchronen WhatsApp-Interaktion zwischen brasilianischen und jordanischen DaF-Lernenden. Themenwechsel und Themenverschiebungen in the wild.
M. Prikoszovits, Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ 4 (2024) 143–163.
LibreCat
| DOI
M. Prikoszovits, Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ 4 (2024) 143–163.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern in der Primarstufe – Befunde aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54224
Sources of pre-service teachers' self-efficacy beliefs concerning inclusive teaching. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
Effects of an intervention on students’ attitudes towards peers with special educational needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
Fostering students’ attitudes towards peers with special educational needs – Findings from a social participation intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226
Predictors of pre-service teachers' self-efficacy beliefs with regard to inclusive education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54221
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts für die Primarstufe. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven"
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54217
Wodurch lassen sich die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden in Bezug auf die Durchführung inklusiven Unterrichts erklären? Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54215
Die Rolle von Empathie für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
Examining the measurement invariance and validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student version in Austria and Germany
C.J. Anthony, S. Hassani, S. Schwab, A.P. Howe, M. Yost, S.N. Elliot, M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, International Journal of Emotional Education 16 (2024).
LibreCat
C.J. Anthony, S. Hassani, S. Schwab, A.P. Howe, M. Yost, S.N. Elliot, M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, International Journal of Emotional Education 16 (2024).