Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1357 Publications

 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56334
Predictors of primary school teachers’ self-efficacy beliefs for inclusive education
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, Frontiers in Education 9 (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56346
Quality Key Figures for Developing Future Scenarios
I. Gräßler, D. Özcan, in: AHFE International, AHFE International, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56357
Implementing Strategic Environmental Assessment (SEA) in the Global South, a challenge: Nicaragua as a case study.
E.B. Díaz Canales, A. Avila , S. Schlüter, E. Lacayo, A. Schlüter, in: 19th Conference on Sustainable Development of Energy, Water and Environment Systems, Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, Zagreb, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52620 | OA
Selbstinszenierungspraktiken als Weg zu Stärkenorientierung, Selbstbestimmung und Teilhabe – eine Kollegiale Weiterbildung für multiprofessionelle Akteursgruppen im (inklusiven) Übergang Schule-Beruf
H. Kundisch, H.-H. Kremer, F. Otto, QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte 5 (2024).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56171 | OA
Weiterbildung als Co-Kreation – Kollegiale Interaktionsräume im Kontext eines Forschungs- und Entwicklungsprojektes zu Selbstinszenierung im Übergang Schule-Beruf
H. Kundisch, F. Otto, Bwp@ Spezial 21: Trilaterales Doktorandenseminar Der Wirtschaftspädagogik Köln, Paderborn Und Des BIBB – Einblicke in Forschungsarbeiten (2024) 1–21.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56289 | OA
Evaluating Supply Scenarios for Hydrogen and Green Fuels from Canada, Chile, and Algeria to Germany via a Techno-Economic Assessment
K. Seeger, M. Genovese, A. Schlüter, C. Kockel, O. Corigliano, E.B. Díaz Canales, P. Fragiacomo, A. Praktiknjo, United States Association for Energy Economics (USAEE) & International Association for Energy Economics (IAEE) Research Paper Series (2024).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56366
Dunkl convolution and elliptic regularity for Dunkl operators
D. Brennecken, Mathematische Nachrichten (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56420 | OA
Weighted school choice problems and the weighted top trading cycles mechanism
N. Stroh-Maraun, Mathematical Social Sciences 132 (2024) 49–56.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55432
„Lernen durch Spielen“ in der Lernwerkstatt – In analogen und digitalen Lern- und Spielräumen
B. Kottmann, B. Letmathe-Henkel, V. Wohnhas, in: N. Weber, M. Moos, D. Kucharz (Eds.), Hochschullernwerkstätten im analogen und digitalen Raum. Perspektiven auf Didaktik und Forschung in innovativen Lernsettings, Klinghardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 142–149.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56426
Sonderpädagogischer Förderbedarf: Grundschule zwischen Inklusion und Selektion.
B. Kottmann, in: M. Götz, A. Hartinger, F. Heinzel, J. Kahlert, U. Keck, S. Miller (Eds.), Handbuch Grundschulpädagogik Und Grundschuldidaktik., 5th ed., Klinkhardt, Bad Heilbronn, 2024, pp. 334–339.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56427 LibreCat
 

2024 | Report | LibreCat-ID: 56431
Kulturelle Teilhabe und innovative Preiskonzepte. Einblicke in ein interdisziplinäres Forschungsprojekt
B. Flath, D. Kundisch, N. Wunderlich, Kulturelle Teilhabe und innovative Preiskonzepte. Einblicke in ein interdisziplinäres Forschungsprojekt , 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56430
„The People United Will Never Be Defeated!“: NachhaltigkeitsKultur wird gemacht.
B. Flath, in: p. m. k. Plattform mobile Kulturplattformen (Ed.), 20 Jahre, n.d.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56434
Autobiographisches Philosophieren in Schule und Hochschule
V. Albus, V. Haase, eds., Autobiographisches Philosophieren in Schule und Hochschule, LIT Verlag, Münster, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56433
Strafe, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
V. Albus, ed., Strafe, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, C.C.Buchner, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56439 LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56438 LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56437 LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56435
Einleitung
V. Albus, Autobiographisches Philosophieren in Schule und Hochschule 21 (2024) 1–9.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2024 AND year>=2024

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed