Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2492 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35829
Kempen, Leander, et al. “Investigating High School Graduates’ Personal Meaning of the Notion of ‘Mathematical Proof.’” Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger et al., University of Carthage and INDRUM, 2020, pp. 358–67.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Rezat, Sebastian, and Sara Rezat. “Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik.” Die Grundschulzeitschrift 320, vol. 320, 2020, pp. 10–13.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Budde, Lea, et al. “Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP.” New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020, edited by P. Arnold, ISI/IASE, 2020.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer, Michael, et al. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger et al., University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “‘I Only Know the Absolute Value Function’–About Students’ Concept Images and Example Spaces Concerning Continuity and Differentiability.” Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger et al., University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57029
Krüger, Tim, and Alexander Ristau. “Von der Unhintergehbarkeit der offenen Struktur. Zu den Schwierigkeiten der Konzeptualisierung pädagogischer Bezüge.” Perspektiven pädagogischer Konzeptforschung. Beiträge zu Sinn, Zweck und Funktion von pädagogischen Konzepten im Bildungssystem, edited by Elmar Drieschner and Detlef Gaus, 1st ed., Beltz Juventa, 2020, pp. 190–207.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 57030 | OA
Ristau, Alexander. Männer und Männlichkeiten in der Sozialen Arbeit: Rezension zum gleichnamigen Sammelband. SSOAR Open Access Repository, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49467 | OA
Trang, Simon Thanh-Nam, et al. “One App to Trace Them All? Examining App Specifications for Mass Acceptance of Contact-Tracing Apps.” European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), vol. 29, 2020, pp. 415–28.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49470
Mandrella, M., et al. “Synthesizing and Integrating Research on IT-Based Value Co-Creation: A Meta-Analysis.” Journal of the Association for Information Systems (VHB Jourqual 3 A), vol. 21, no. 2, 2020, pp. 388–427.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58242
Lehberger, Regine. “Einführung in Die Thematik - Anknüpfungspunkte Und Mögliche Aufgabenfelder Für Das Fach Sport an Beruflichen Schulen.” Digitalisierung, Bewegung Und Lernen. Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen Und Aufgaben Für Den Sportunterricht an Beruflichen Schulen, edited by Fred Brauweiler et al., Edition Temmen e.K., 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58250
Lehberger, Regine. “Lernen mit und über digitale Medien.” Pädagogik, vol. 2, 2020, pp. 52–55.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58073
Woppowa, Jan, and M. Domsgen. “Religionspädagogik.” Theologische Revue, no. 116, 2020, doi:doi.org/10.17879/thrv-2020-2959.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58072
Woppowa, Jan. “Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , vol. 44, no. (2021)1, 2020, pp. 95–96, doi:dx.doi.org/10.20377/rpb-96.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58292
Altun, Osman, et al. “AN ANALYSIS OF SCALING METHODS FOR STRUCTURAL COMPONENTS IN THE CONTEXT OF SIZE EFFECTS AND NONLINEAR PHENOMENA.” Proceedings of the Design Society: DESIGN Conference, vol. 1, Cambridge University Press (CUP), 2020, pp. 797–806, doi:10.1017/dsd.2020.320.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58293
Altun, Osman, et al. “Identification of Dynamic Loads on Structural Component with Artificial Neural Networks.” Procedia Manufacturing, vol. 52, Elsevier BV, 2020, pp. 181–86, doi:10.1016/j.promfg.2020.11.032.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58393
Englisch, Brigitte. “- Geometrizat enim, si fas est dicere, sancta Trinitas. Geometrisches Wissen im Kontext des Quadriviums in der frühen Karolingerzeit (8.–9. Jahrhundert).” Frankenreich – Testamente – Landesgeschichte: Festschrift für Brigitte Kasten zum 65. Geburtstag, edited by Christian Vogel, Christina Abel u.a., 2020, pp. 167–95.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58383
Basavapoornima, Ch., et al. “Thermal, Structural, Mechanical and 1.8 μm Luminescence Properties of the Thulium Doped Pb-K-Al-Na Glasses for Optical Fiber Amplifiers.” Journal of Non-Crystalline Solids, vol. 530, 119773, Elsevier BV, 2020, doi:10.1016/j.jnoncrysol.2019.119773.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47045
Güldenpenning, Iris. “Bericht zur 52. Tagung der Arbeitsgemeinschaft für  Sportpsychologie: Neues Format, unbekannte Talente und Belohnungsaufschub.” Zeitschrift für Sportpsychologie, vol. 27, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 80–81, doi:10.1026/1612-5010/a000300.
LibreCat | DOI
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 28416 | OA
Homt, Martina. Die Anbahnung Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester – Eine Empirische Analyse von Bedingungen Und Entwicklungsverläufen. 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55493
Büter, Mara Samira, and Resul Karaca. “Darstellung der convivencia in aktuellen spanischen und deutschen Schulbüchern im Vergleich.” Convivencia: Dialogische Studien von Fachdidaktik und Fachwissenschaft zu ambivalenten Deutungsmustern gesellschaftlichen Zusammenlebens in Spanien, edited by Corinna Koch and Sabine Schmitz, Peter Lang, 2020, pp. 257–301.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year="2020"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed