Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1567 Publications
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge.
A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
LibreCat
A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens.
A. Seifert, J. König, in: DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, 2012.
LibreCat
A. Seifert, J. König, in: DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, 2012.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Children's lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint]
A. Grimminger, K. Rohlfing, P. Stenneken, in: J.-M. Colletta, M. Guidetti (Eds.), Gesture and Multimodal Development, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
LibreCat
A. Grimminger, K. Rohlfing, P. Stenneken, in: J.-M. Colletta, M. Guidetti (Eds.), Gesture and Multimodal Development, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226
Educating each other's attention: Mothers' and infants' eye-contact within natural interactions at 3 and 6 months of age.
J. Szufnarowska, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
J. Szufnarowska, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227
Adapting the input collaboratively: the development of multimodal practices in early mother-infant interactions.
I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
Adaptive maternal synchrony: multimodal practices are tailored to infants' attention
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229
Infants' gaze modulates maternal multimodal input: A study with 3-month-olds
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge.
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
LibreCat
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40085
Moderation des Symposiums "Entwicklung und Förderung von Kindern mit Zuwanderungsgeschichte im Vor- und Grundschulalter". Symposium auf dem 23. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
F. Hellmich, K. Koch, I. Hardy, in: Osnabrück, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, K. Koch, I. Hardy, in: Osnabrück, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38204
Wirksamkeit eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf Lesekompetenzen von Grundschulkindern mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik)
S. Förster, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
LibreCat
S. Förster, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.