Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1670 Publications
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 41249
Hierarchically structured copper gallium spinels through microwave hydrothermal methods
F. Conrad, M. Bauer, S. Weyeneth, Y. Zhou, K. Hametner, D. Günther, G.R. Patzke, Solid State Sciences 24 (2013) 125–132.
LibreCat
| DOI
F. Conrad, M. Bauer, S. Weyeneth, Y. Zhou, K. Hametner, D. Günther, G.R. Patzke, Solid State Sciences 24 (2013) 125–132.
2013 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35457
Relativität
S. Alpsancar, in: S. Günzel (Ed.), Lexikon der Raumphilosophie, WBG, Darmstadt, 2013, pp. 341–342.
LibreCat
S. Alpsancar, in: S. Günzel (Ed.), Lexikon der Raumphilosophie, WBG, Darmstadt, 2013, pp. 341–342.
2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41411
Das Leuphana College: Ein in Europa einzigartiges Hochschulmodell – Studienstruktur.
K. Beck, M. Gunkel, A. Seifert, J. Schütz, I. Scharlau, in: DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
LibreCat
K. Beck, M. Gunkel, A. Seifert, J. Schütz, I. Scharlau, in: DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17206
Making Use of Multi-Modal Synchrony: A Model of Acoustic Packaging to Tie Words to Actions
B. Wrede, L. Schillingmann, K. Rohlfing, in: L. Gogate, G. Hollich (Eds.), Theoretical and Computational Models of Word Learning: Trends in Psychology and Artificial Intelligence, IGI Global, 2013, pp. 224–240.
LibreCat
| DOI
B. Wrede, L. Schillingmann, K. Rohlfing, in: L. Gogate, G. Hollich (Eds.), Theoretical and Computational Models of Word Learning: Trends in Psychology and Artificial Intelligence, IGI Global, 2013, pp. 224–240.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17204
Educating attention: recruiting, maintaining, and framing eye contact in early natural mother-infant interactions
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Szufnarowska, Interaction Studies 14 (2013) 240–267.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Szufnarowska, Interaction Studies 14 (2013) 240–267.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17205
A story about a word: does narrative presentation promote learning of a spatial preposition in German two-year-olds?
K. Nachtigäller, K. Rohlfing, K.K. McGregor, Journal of Child Language 40 (2013) 900–917.
LibreCat
| DOI
K. Nachtigäller, K. Rohlfing, K.K. McGregor, Journal of Child Language 40 (2013) 900–917.
2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41413
Das Leuphana College: Ein in Europa einzigartiges Hochschulmodell – Innovative hochschuldidaktische Veranstaltungsformate.
A. Seifert, J. Schütz, M. Gunkel, K. Beck, R. Balsam, J. Newig, K. Hellmann, M. Teigeler, in: DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
LibreCat
A. Seifert, J. Schütz, M. Gunkel, K. Beck, R. Balsam, J. Newig, K. Hellmann, M. Teigeler, in: DGHD-Tagung „Professionalisierung der Hochschuldidaktik”, 2013.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17208
Microdynamics of Interaction: Capturing and Modeling Infants' Social Learning
K. Rohlfing, G.O. Deak, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 5 (2013).
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, G.O. Deak, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 5 (2013).
2013 | Book | LibreCat-ID: 17207
Frühkindliche Semantik. Eine Einführung
K. Rohlfing, Frühkindliche Semantik. Eine Einführung, Gunter Narr Verlag, 2013.
LibreCat
K. Rohlfing, Frühkindliche Semantik. Eine Einführung, Gunter Narr Verlag, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17209
Which Semantic Synchrony?
K. Rohlfing, A. Grimminger, K. Nachtigäller, in: 2013.
LibreCat
K. Rohlfing, A. Grimminger, K. Nachtigäller, in: 2013.
2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41415
Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.
A. Seifert, in: AEPF-Tagung „Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen”, 2013.
LibreCat
A. Seifert, in: AEPF-Tagung „Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen”, 2013.
2013 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41414
Erwerben Lehramtsstudierende pädagogisches Professionswissen?
A. Seifert, in: Spring School der Forschungsgruppe Schul- und Unterrichtsentwicklung „Professio-nalisierung von Lehrkräften”, 2013.
LibreCat
A. Seifert, in: Spring School der Forschungsgruppe Schul- und Unterrichtsentwicklung „Professio-nalisierung von Lehrkräften”, 2013.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17210
Young children's dialogical actions: The beginnings of purposeful intersubjectivity
J. Rączaszek-Leonardi, I. Nomikou, K. Rohlfing, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 5 (2013) 210–221.
LibreCat
| DOI
J. Rączaszek-Leonardi, I. Nomikou, K. Rohlfing, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 5 (2013) 210–221.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17214
Asymmetry and adaptation in social interaction: A micro-analytic perspective
K. Rohlfing, I. Nomikou, K. Pitsch, Interaction Studies 14 (2013).
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, I. Nomikou, K. Pitsch, Interaction Studies 14 (2013).
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17213
Das Vorlesen von Kinderbüchern als implizites Mittel zur Sprachförderung im Bereich Grammatik
F. Lehmden von, J. Kauffeldt, E. Belke, K. Rohlfing, Praxis Sprache 1 (2013) 18–27.
LibreCat
F. Lehmden von, J. Kauffeldt, E. Belke, K. Rohlfing, Praxis Sprache 1 (2013) 18–27.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17212
Learning new words in unfamiliar frames from direct and indirect teaching.
K. Rohlfing, J. Salas Poblete, J. Frank, in: 2013.
LibreCat
K. Rohlfing, J. Salas Poblete, J. Frank, in: 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17211
The Development of Purposeful Intersubjectivity
J. Rączaszek-Leonardi, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2013.
LibreCat
J. Rączaszek-Leonardi, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38197
Effekte eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf überfachliche Kompetenzen bei Schülerinnen und Schülern im Grundschulalter. Vortrag auf der Tagung der DGfE-Sektion Empirische Bildungsforschung. AEPF/KBBB 2013
S. Förster, F. Hellmich, in: Technische Universität Dortmund, Dortmund, 2013.
LibreCat
S. Förster, F. Hellmich, in: Technische Universität Dortmund, Dortmund, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38200
Effektivität eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache in der Grundschule. Vortrag auf der 1.Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F. Hellmich, S. Förster, in: Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, Kiel, 2013.
LibreCat
F. Hellmich, S. Förster, in: Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, Kiel, 2013.