Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1879 Publications
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46376
Kotthoff L, Kerschke P, Hoos H, Trautmann H. Improving the State of the Art in Inexact TSP Solving Using Per-Instance Algorithm Selection. In: Dhaenens C, Jourdan L, Marmion M-E, eds. Learning and Intelligent Optimization. Springer International Publishing; 2015:202–217.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 46379
Brockhoff D, Wagner T, Trautmann H. R2 Indicator Based Multiobjective Search. Evolutionary Computation Journal. 2015;23(3):369–395. doi:10.1162/EVCO_a_00135
LibreCat
| DOI
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46374
Grimme C, Meisel S, Trautmann H, Rudolph G, Wölck M. Multi-Objective Analysis of Approaches to Dynamic Routing Of a Vehicle. In: Proceedings of the European Conference On Information Systems. ; 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 46380
Mersmann O, Preuss M, Trautmann H, Bischl B, Weihs C. Analyzing the BBOB Results by Means of Benchmarking Concepts. Evolutionary Computation Journal. 2015;23(1):161–185.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47909
Reimsbach D, Hauschild B. Testing vs. building accounting theory with experimental research: insights from management research. International Journal of Behavioural Accounting and Finance. 2015;5(1). doi:10.1504/ijbaf.2015.071050
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48708
Agethen M, Krause D. Effects of bandwidth feedback on the automatization of an arm movement sequence. Human Movement Science. 2015;45:71-83. doi:10.1016/j.humov.2015.11.005
LibreCat
| DOI
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48828
Luft S, ed. The Neo-Kantian Reader . 1st ed. Routledge; 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48812
Luft S. Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism: The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge). In: Hartung G, Pluder V, eds. From Hegel to Windelband. Historiography of Philosophy in the 19th Century. DeGruyter; 2015:181-205.
LibreCat
| Files available
2015 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47898
Beutner M, Schneider JN. Open Educational Resources in der aktuellen Bildungslandschaft: Motivation zur Teilung und Nutzung. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik . 2015:3-32.
LibreCat
| Files available
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48821
Luft S, Friedman T, eds. The Philosophy of Ernst Cassirer: A Novel Assessment. Vol 2. DeGruyter; 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
Hartung O. Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung. In: Hartung O, Rumpf M, eds. Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen. 1st ed. Theorie und Empirie Lebenslangen Lernens (TELLL). Springer VS; 2015:155-174.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
Hartung O. Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen. In: Oswalt V, Pandel H-J, eds. Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart. 2nd ed. Forum Historisches Lernen. Wochenschau Verlag; 2015:149-168.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
Hartung O. Schreiben. In: Handro S, Günther-Arndt H, eds. Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II. 1st ed. Cornelsen; 2015:221-232.
LibreCat
2015 | Misc | LibreCat-ID: 49141
Luft S. Interview with Sebastian Luft. Universität Paderborn; 2015.
LibreCat
2015 | Misc | LibreCat-ID: 49143
Luft S. How to Think about Your Dissertation Paper.; 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Book | LibreCat-ID: 49201
Kammeyer K, Roebben B, Baumert B. Zu Wort kommen: Narration als Zugang zum Thema Inklusion. Vol 9. Kohlhammer Verlag; 2015.
LibreCat
2015 | Book | LibreCat-ID: 49204
Kammeyer K, Kamcili-Yildiz N, Tombrink C, Biricik S. Kinder feiern Ramadan: Ein interreligiöses Praxisbuch für den Kindergarten. Don Bosco Verlag; 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49383
Kammeyer K. Inklusive Wege des Umgangs mit Heterogenität im Religionsunterricht. Wahrnehmungen von Religionslehrerinnen und -lehrern, bildungstheoretische Reflexionen und Herausforderungen für das Studium. In: Nord I, ed. Inklusion im Studium Evangelische Theologie. Grundlagen und Perspektiven mit einem Schwerpunkt im Bereich Sinnesbehinderungen. EVA; 2015:197-225.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49384
Kammeyer K. Inklusion als Narration. Einleitende Gedanken. In: Kammeyer K, Roebben B, Baumert B, eds. Zu Wort kommen. Narration als Zugang zum Thema Inklusion. Vol 9. Behinderung – Theologie – Kirche. Beiträge zu diakonisch-caritativen Disability Studies. Kohlhammer Verlag; 2015:9-22.
LibreCat