Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2329 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, I. (2017). Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern. In W.-D. Webler & H. Jung-Paarmann (Eds.), Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag (pp. 229–242). UVW.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32493
Rakesh Ranga, H. R., Korobeinichev, O. P., Harish, A., Raghavan, V., Kumar, A., Gerasimov, I. E., Gonchikzhapov, M. B., Tereshchenko, A. G., Trubachev, S. A., & Shmakov, A. G. (2017). Investigation of the structure and spread rate of flames over PMMA slabs. Applied Thermal Engineering, 130, 477–491. https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2017.11.041
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32482
Korobeinichev, O., Gonchikzhapov, M., Tereshchenko, A., Gerasimov, I., Shmakov, A., Paletsky, A., & Karpov, A. (2017). An experimental study of horizontal flame spread over PMMA surface in still air. Combustion and Flame, 188, 388–398. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2017.10.008
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32481
Rakesh Ranga, H. R., Korobeinichev, O. P., Harish, A., Raghavan, V., Kumar, A., Gerasimov, I. E., Gonchikzhapov, M. B., Tereshchenko, A. G., Trubachev, S. A., & Shmakov, A. G. (2017). Investigation of the structure and spread rate of flames over PMMA slabs. Applied Thermal Engineering, 130, 477–491. https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2017.11.041
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 1371
Gries, T., Grundmann, R., Palnau, I., & Redlin, M. (2017). Technology diffusion, international integration and participation in developing economies - a review of major concepts and findings. International Economics and Economic Policy, 15(1), 215–253. https://doi.org/10.1007/s10368-017-0373-7
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, C., Rosman, T., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory. Higher Education, 75(5), 839–854. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes. Journal of Education for Teaching, 43(5), 566–580. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In B. Kracke & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (pp. 163–179). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, J., & Buhl, H. M. (2017). Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung. In G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, & D. Sauer (Eds.), Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern (Vol. 1, pp. 76–85). Schneider-Verlag.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2017). Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), Article 256–269. https://doi.org/10.2378/peu2017.art18d
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
Wiescholek, S., Hilkenmeier, J., Greiner, C., & Buhl, H. M. (2017). Six-year-olds’ perception of home literacy environment and its influence on children’s literacy enjoyment, frequency, and early literacy skills. Reading Psychology, 39(1), 41–68. https://doi.org/10.1080/02702711.2017.1361495
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Professionalism in parent-teacher conversations: Aspects, determinants, and consequences. A competence-oriented discussion. Journal of Educational Research Online, 9(3), 102–113. https://doi.org/10.25656/01:15303
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 241–242. https://doi.org/10.2378/peu2017.art20d
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 33218
Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften. (2017). In H. M. Buhl & J. Hilkenmeier (Eds.), Psychologie in Erziehung und Unterricht (Vol. 64, Issue 4).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32546
Buhl, H. M., Noack, P., & Kracke, B. (2017). The Role of Parents and Peers in the Transition From University to Work Life. Journal of Career Development, 45(6), 523–535. https://doi.org/10.1177/0894845317720728
LibreCat | DOI
 

2017 | Habilitation | LibreCat-ID: 33074 | OA
Ulrich, T. (2017). Grammatikerwerb und grammatische Störungen im Kindesalter. Ergebnisse des Forschungsprojekts GED 4-9 und ihre Implikationen für sprachdiagnostische und - therapeutische Methoden.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32023
Albers, T., Bereznai, A., Dintsioudi, A., Hormann, O., Jungmann, T., Koch, K., Kawasnik, N., Lamm, B., Licandro, U., Lüdtke, U., Madeira Firmino, N., Schröder, L., Stitzinger, U., & Zimmer, R. (2017). Sprachliche Bildung und Förderung aus interdisziplinärer Perspektive. Mehr Sprache im frühpädagogischen Alltag. Potenzial erkennen - Ressourcen nutzen, 13–18.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen. In U. Häsel-Weide & M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen. (pp. 8–21). Grundschulverband e. V.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32749
Markewitz, F. (2017). Ein Beitrag zur textsortenlinguistischen Erschließung von Schulprogrammen. In C. Gansel, N. Ächtler, & B. Siwczyk (Eds.), Gotthold Ephraim Lessing im Kulturraum Schule. Aspekte der Wirkungsgeschichte im 19. Jahrhundert (pp. 209–237).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33336
Boßmann, L., Grummt, R., & Kolb, M. (2017). On the dipole approximation with error estimates. Letters in Mathematical Physics, 108, 185–193. https://link.springer.com/article/10.1007/s11005-017-0999-y
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2017

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed