Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2329 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45201
C. Vogelsang and J. Riese, “Wann ist eine Unterrichtsplanung ‘gut’? - Planungsperformanz in Praxisratgebern zur Unterrichtsplanung,” in Die Unterrichtsplanung - Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?!, S. Wernke and K. Zierer, Eds. Klinkhardt Verlag, 2017, pp. 47–61.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45395
J. Dröse, S. Prediger, and A. Marcus, “Förderbaustein S3 - Verstehen von Textaufgaben,” in Mathe sicher können - Förderbausteine und Handreichungen, S. Prediger, Ch. Selter, M. Nührenbörger, and S. Hußmann, Eds. Berlin: Cornelsen, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41530
F. Hengsbach et al., “Duplex stainless steel fabricated by selective laser melting - Microstructural and mechanical properties,” Materials & Design, vol. 133, pp. 136–142, 2017, doi: 10.1016/j.matdes.2017.07.046.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 15961
K. A. Weidenmann et al., “Shear edge tests: a benchmark in investigating the influence of different surface pretreatment methods on the shear stress of intrinsically manufactured metal-CFRP hybrids,” International Journal of Automotive Composites, Art. no. 244, 2017, doi: 10.1504/ijautoc.2016.10005303.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45495
J. Riese, J. Schröder, and C. Vogelsang, “Der Einfluss professioneller Kompetenzen auf die Planungsperformanz angehender Physiklehrkräfte,” in Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Zürich 2016, 2017, pp. 756–759.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45494
C. Vogelsang, J. Riese, C. Vogelsang, and A. Borowski, “Profile-P+ - Professionskompetenz und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik,” in Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Zürich 2016, 2017, pp. 752–755.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45493
S. Goertz, H. Heinke, J. Riese, C. Stampfer, and S. Kuhlen, “Smartphone-Experimente zu gleichmäßig beschleunigten Bewegungen mit der App phyphox,” in PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2017 in Dresden, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45492
B. Götze, H. Heinke, J. Riese, C. Stampfer, and S. Kuhlen, “Smartphone-Experimente zu harmonischen Pendelschwingungen mit der App phyphox,” in PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2017 in Dresden, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45491
J. Riese and V. Rexing, “Schwerpunkte: Technik,” in 108. MNU-Bundeskongress. Deutscher Verein zur Förderung des mathematischen und naturwissenschaftlichen Unterrichts e.V. Konferenzband, 2017, pp. 51–52.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45547
J. Riese, Y. Gramzow, and P. Reinhold, “Das fachdidaktische Wissen von Anfängern und Fortgeschrittenen im Lehramtsstudiengang Physik,” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, no. 23, pp. 99–112, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45681
J. Bruns and L. Eichen, “EmMa – Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Kompetenzen elementarpädagogischer Fachpersonen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, Potsdam, 2017, pp. 1221–1224.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36481
J. Bruns, L. Eichen, and H. Gasteiger, “Mathematics-related Competence of Early Childhood Teachers Visiting a Continuous Professional Development Course: An Intervention Study,” Mathematics Teacher Education and Development (MTED), vol. 19, no. 3, pp. 76–93, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34826
L. Eichen and J. Bruns, “Interventionsstudie zur Entwicklung mathematikbezogener Einstellungen frühpädagogischer Fachpersonen,” Frühe Bildung, vol. 6, no. 2, pp. 67–73, 2017, doi: 10.1026/2191-9186/a000310.
LibreCat | DOI | WoS
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36479
J. Bruns, L. Eichen, and H. Gasteiger, “Structure of Early Childhood Educators Math-related Competence,” in Proceedings of the 41th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , Singapur, 2017, vol. 2, pp. 185–192.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36484
J. Bruns and L. Eichen, “Individuelle Förderung im Kontext früher mathematischer Bildung,” in Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule, S. Schuler, C. Streit, and G. Wittmann, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017, pp. 125–138.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45341
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Does students’ interest in a mathematical problem depend on the problem’s connection to reality? An analysis of students’ interest and pre-service teachers’ judgments of students’ interest in problems with and without a connection to reality,” ZDM Mathematics Education, vol. 49, no. 3, pp. 367–378, 2017, doi: 10.1007/s11858-016-0819-3.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45340
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Do students enjoy computing a triangle’s side? Enjoyment and boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 39, pp. 171–196, 2017, doi: 10.1007/s13138-017-0123-y.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45336
J. Schönherr, S. Schukajlow, and C. Leopold, “Make a drawing. Effects of strategic knowledge, drawing accuracy, and type of drawing on students’ mathematical modelling performance,” Educational Studies in Mathematics, vol. 95, no. 1, pp. 53–78, 2017, doi: 10.1007/s10649-016-9736-1.
LibreCat | DOI
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45357
J. Herding and J. Ogrodowski, Zur Bedeutung von Integrationserfahrungen in der frühen Schulzeit aus der Sicht junger Erwachsener - eine qualitative Studie. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28028
S. van Ophuysen, L. Behrmann, B. Bloh, J. Schmidt, and M. Homt, “Die universitäre Vorbereitung angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen im schulischen Berufsalltag,” The Journal of Educational Research, vol. 9, pp. 276–305, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2017

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed