Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2292 Publications


2018 | Report | LibreCat-ID: 2821
Kundisch, D., & Beverungen, D. (2018). Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten (pp. 22–27). Martin, Slovakia.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2831
Feldotto, M., Haake, C.-J., Skopalik, A., & Stroh-Maraun, N. (2018). Disaggregating User Evaluations Using the Shapley Value. In Proceedings of the 13th Workshop on Economics of Networks, Systems and Computation (NetEcon 2018) (pp. 5:1-5:6). Irvine, California, USA. https://doi.org/10.1145/3230654.3230659
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2832
Schlangenotto, D., Kundisch, D., & Poniatowski, M. (2018). What Drives Paid Search Success: A Systematic Literature Review. In Proceedings of the 24th Americas Conference on Information Systems (AMCIS). New Orleans, USA.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28344
Grimminger-Seidensticker, E., Möhwald, A. J., Korte, J., & Trojan, J. (2018). Body dissatisfaction in normal weight children – Sports activities and motives for engaging in sports. European Journal of Sport Science, 18(7), 1013–1021. https://doi.org/10.1080/17461391.2018.1473498
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 28361
Gausemeier, J. (2018). Vorausschau und Technologieplanung. 14. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, Heinz Nixdorf Institut, 8. und 9. November 2018 (Vol. 385). Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, Paderborn.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Wie kann der Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester gelingen? Erste Ergebnisse einer qualitativen vergleichenden Fallstudie. In M. Rothland & I. Biederbeck (Eds.), Praxisphasen in der Lehrerbildung im Fokus der Bildungsforschung (pp. 121–129). Waxmann.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Die Studienprojekte im Praxissemester. Wie nehmen Studierende die universitäre Vorbereitung in den Projektseminaren wahr? . Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 1(2), 77–89. https://doi.org/10.4119/HLZ-2401
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in den Begleitveranstaltungen. Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 2848
Li, S., Markarian, C., & Meyer auf der Heide, F. (2018). Towards Flexible Demands in Online Leasing Problems. . Algorithmica, 80(5), 1556–1574. https://doi.org/10.1007/s00453-018-0420-y
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 2849
Abu-Khzam, F. N., Markarian, C., Meyer auf der Heide, F., & Schubert, M. (2018). Approximation and Heuristic Algorithms for Computing Backbones in Asymmetric Ad-hoc Networks. Theory of Computing Systems. https://doi.org/10.1007/s00224-017-9836-z
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2850
Hamann, H., Markarian, C., Meyer auf der Heide, F., & Wahby, M. (2018). Pick, Pack, & Survive: Charging Robots in a Modern Warehouse based on Online Connected Dominating Sets. In Ninth International Conference on Fun with Algorithms (FUN). https://doi.org/10.4230/LIPIcs.FUN.2018.22
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2857 | OA
Mohr, F., Lettmann, T., Hüllermeier, E., & Wever, M. D. (2018). Programmatic Task Network Planning. In Proceedings of the 1st ICAPS Workshop on Hierarchical Planning (pp. 31–39). Delft, Netherlands: AAAI.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2861
Lüttenberg, H., Bartelheimer, C., & Beverungen, D. (2018). Designing Predictive Maintenance for Agricultural Machines. Presented at the Twenty-Sixth European Conference on Information Systems (ECIS 2018), Portsmouth, UK.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2862 | OA
Blömer, J., Eidens, F., & Juhnke, J. (2018). Practical, Anonymous, and Publicly Linkable Universally-Composable Reputation Systems. In Topics in Cryptology - {CT-RSA} 2018 - The Cryptographers’ Track at the {RSA} Conference 2018, Proceedings (pp. 470–490). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-76953-0_25
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28678
Eickelmann, B., & Jarsinski, S. (2018). Digitale Schulbücher – Fluch oder Segen? Aspekte für die Sekundarstufe I. Zeitschrift Schulmagazin, 2, 7–11.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28679
Eickelmann, B. (2018). Schulen in der digitalen Welt – Forschung und Perspektiven. Städte- und Gemeinderat - Fachzeitschrift für Kommunal- und Landespolitik in Nordrhein-Westfalen, 72(1–2), 8–10.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28680
Eickelmann, B., & Gerick, J. (2018). Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht. Teil 3: Neue Aufgaben für die Schulleitung. SchulVerwaltung NRW, 29(5), 136–138.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28681
Eickelmann, B., & Gerick, J. (2018). Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht. Teil 2: Fünf Dimensionen der Schulentwicklung zur erfolgreichen Integration digitaler Medien. SchulVerwaltung NRW, 29(4), 111–115.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28682
Eickelmann, B., & Gerick, J. (2018). Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht. Teil 1: Vier Bereiche des Lernens mit digitalen Medien. SchulVerwaltung NRW, 29(2), 47–50.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28699
Bloh, T. (2018). Professionelle Lerngemeinschaften und Kompetenzentwicklung – Eine praxistheoretische Perspektive. Tagung „Professionele Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen“, Weingarten.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed