Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2294 Publications


2018 | Report | LibreCat-ID: 2821
Kundisch, Dennis, and Daniel Beverungen. Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten. 2018, pp. 22–27.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2831
Feldotto, Matthias, et al. “Disaggregating User Evaluations Using the Shapley Value.” Proceedings of the 13th Workshop on Economics of Networks, Systems and Computation (NetEcon 2018), 2018, pp. 5:1-5:6, doi:10.1145/3230654.3230659.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2832
Schlangenotto, Darius, et al. “What Drives Paid Search Success: A Systematic Literature Review.” Proceedings of the 24th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28344
Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Body Dissatisfaction in Normal Weight Children – Sports Activities and Motives for Engaging in Sports.” European Journal of Sport Science, vol. 18, no. 7, 2018, pp. 1013–21, doi:10.1080/17461391.2018.1473498.
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 28361
Gausemeier, Jürgen. Vorausschau und Technologieplanung. 14. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, Heinz Nixdorf Institut, 8. und 9. November 2018. Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
Homt, Martina, and Stefanie van Ophuysen. “Wie Kann Der Aufbau Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester Gelingen? Erste Ergebnisse Einer Qualitativen Vergleichenden Fallstudie.” Praxisphasen in Der Lehrerbildung Im Fokus Der Bildungsforschung, edited by Martin Rothland and Ina Biederbeck, Waxmann, 2018, pp. 121–29.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
Homt, Martina, and Stefanie van Ophuysen. “Die Studienprojekte Im Praxissemester. Wie Nehmen Studierende Die Universitäre Vorbereitung in Den Projektseminaren Wahr? .” Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 1, no. 2, 2018, pp. 77–89, doi:10.4119/HLZ-2401.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
Homt, Martina, and Stefanie van Ophuysen. Gelingensbedingungen Für Den Aufbau Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in Den Begleitveranstaltungen. 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 2848
Li, Shouwei, et al. “Towards Flexible Demands in Online Leasing Problems. .” Algorithmica, vol. 80, no. 5, Springer, 2018, pp. 1556–1574, doi:10.1007/s00453-018-0420-y.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 2849
Abu-Khzam, Faisal N., et al. “Approximation and Heuristic Algorithms for Computing Backbones in Asymmetric Ad-Hoc Networks.” Theory of Computing Systems, Springer, 2018, doi:10.1007/s00224-017-9836-z.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2850
Hamann, Heiko, et al. “Pick, Pack, & Survive: Charging Robots in a Modern Warehouse Based on Online Connected Dominating Sets.” Ninth International Conference on Fun with Algorithms (FUN), 2018, doi:10.4230/LIPIcs.FUN.2018.22.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2857 | OA
Mohr, Felix, et al. “Programmatic Task Network Planning.” Proceedings of the 1st ICAPS Workshop on Hierarchical Planning, AAAI, 2018, pp. 31–39.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2861
Lüttenberg, Hedda, et al. Designing Predictive Maintenance for Agricultural Machines. 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2862 | OA
Blömer, Johannes, et al. “Practical, Anonymous, and Publicly Linkable Universally-Composable Reputation Systems.” Topics in Cryptology - {CT-RSA} 2018 - The Cryptographers’ Track at the {RSA} Conference 2018, Proceedings, Springer International Publishing, 2018, pp. 470–90, doi:10.1007/978-3-319-76953-0_25.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28678
Eickelmann, Birgit, and Sascha Jarsinski. “Digitale Schulbücher – Fluch oder Segen? Aspekte für die Sekundarstufe I.” Zeitschrift Schulmagazin, vol. 2, 2018, pp. 7–11.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28679
Eickelmann, Birgit. “Schulen in der digitalen Welt – Forschung und Perspektiven.” Städte- und Gemeinderat - Fachzeitschrift für Kommunal- und Landespolitik in Nordrhein-Westfalen, vol. 72, no. 1–2, 2018, pp. 8–10.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28680
Eickelmann, Birgit, and Julia Gerick. “Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht. Teil 3: Neue Aufgaben für die Schulleitung.” SchulVerwaltung NRW, vol. 29, no. 5, 2018, pp. 136–38.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28681
Eickelmann, Birgit, and Julia Gerick. “Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht. Teil 2: Fünf Dimensionen der Schulentwicklung zur erfolgreichen Integration digitaler Medien.” SchulVerwaltung NRW, vol. 29, no. 4, 2018, pp. 111–15.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28682
Eickelmann, Birgit, and Julia Gerick. “Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht. Teil 1: Vier Bereiche des Lernens mit digitalen Medien.” SchulVerwaltung NRW, vol. 29, no. 2, 2018, pp. 47–50.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28699
Bloh, Thiemo. Professionelle Lerngemeinschaften Und Kompetenzentwicklung – Eine Praxistheoretische Perspektive. 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed