Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2435 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35162
Magyar, B., Thielen, S., Löwenstein, M., Becker, A., & Sauer, B. (2018). EHD Simulation eines Kettengelenkes. Tribologie und Schmierungstechnik, 65(1), 40–47.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35184
Thielen, S., Magyar, B., Foko Foko, F., & Sauer, B. (2018). EHL simulation of the radial shaft sealing system. 21st International Colloquium Tribology , Ostfildern.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35101
Burkhardt, C., Emrich, s, Magyar, B., & Sauer, B. (2018). Untersuchungen zum Wellenverschleiß bei Radialwellendichtringen. 55/1-55/10.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35098
Simo Kamga, L., Oehler, M., Magyar, B., & Sauer, B. (2018). Charakterisierung von Schmierstoffen durch Kombination von Experiment und Simulation. 14/1-14/5.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35276
Simo Kamga, L., Oehler, M., Magyar, B., & Sauer, B. (2018). Charakterisierung des strukturviskosen Verhaltens von Schmierstoffen durch Kombination von Experiment und EHD-Simulation mithilfe des Carreau-Modells. Forschung im Ingenieurwesen, 82(4). https://doi.org/10.1007/s10010-018-0283-z
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23774
Schmitz, L., & Fechner, S. (2018). Generation of students’ questions through real-life contexts and their potential use for sustainability issues in chemistry education. In I. Eilks, S. Markic, & B. Ralle (Eds.), Building bridges across disciplines for transformative eduction and a sustainable future (pp. 321–326). Shaker Verlag.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35330
Steck, K., Schmidt, C., & Stubenrauch, C. (2018). The Twofold Role of 12-Hydroxyoctadecanoic Acid (12-HOA) in a Ternary Water—Surfactant—12-HOA System: Gelator and Co-Surfactant. Gels, 4(3), Article 78. https://doi.org/10.3390/gels4030078
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K. B., & Fries, S. (2018). “I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 143–157. https://doi.org/10.1080/10852352.2016.1198166
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18526
Tophinke, D. (Ed.). (2018). Sprache – Denken – Wirklichkeit (Vol. 267). (Praxis Deutsch 267).
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18525
Spieß, C., & Tophinke, D. (Eds.). (2018). Alltagspraktiken des Erzählens (Literaturwissenschaft und Linguistik).
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18162
Spieß, C., & Tophinke, D. (2018). Editorial: Alltagspraktiken des Erzählens. Literaturwissenschaft und Linguistik, 1, 1–9.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18163
Tophinke, D. (2018). Sprache – Denken – Wirklichkeit (Basisartikel). Praxis Deutsch , 267, 4–11.
LibreCat
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 1379 |

Seemann, N., Geierhos, M., Merten, M.-L., Tophinke, D., Wever, M. D., & Hüllermeier, E. (2018). Supporting the Cognitive Process in Annotation Tasks. In K. Eckart & D. Schlechtweg (Eds.), Postersession Computerlinguistik der 40. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24748
Stender, J., & Watson, C. (2018). Feedback erwünscht - Zusammenhänge zwischen dem bildungswissenschaftlichen Wissen und Testmotivation. Lehrer. Bildung. Gestalten. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Lüneburg.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24747
Stender, J. (2018). Wie wirksam ist Portfolioarbeit? Analyse der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen auf Basis von Portfoliotexten. Fachtagung Beratung und (Selbst-) Reflexion in der Lehrer*innenbildung, Vechta.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24746
Stender, J., & Vogelsang, C. (2018). Entwicklung eines videogestützten Beobachtungsinstruments zur Erfassung der Qualität des Unterrichthandelns angehender Lehrpersonen (EQUaL). 3. Hildesheimer CeLeb-Tagung zur Bildungsforschung Qualitative Videoanalyse in Schule und Unterricht, Hildesheim.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35677
Vogelsang, C., & Szabone-Varnai, A. (2018). Modellierung und Analyse komplexer Alltagsphänomene. Ein Seminarkonzept zum Umgang mit digitalen Werkzeugen im Physikunterricht. Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 1(1). https://doi.org/10.4119/HLZ-2385
LibreCat
| DOI
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3873 |

Blömer, J., Eidens, F., & Juhnke, J. (2018). Enhanced Security of Attribute-Based Signatures. The International Conference on Cryptology And Network Security (CANS), 11124, 235–255. https://doi.org/10.1007/978-3-030-00434-7_12
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2379 |

Blömer, J., & Bobolz, J. (n.d.). Delegatable Attribute-based Anonymous Credentials from Dynamically Malleable Signatures. ACNS 2018 Applied Cryptography & Network Security. The 16th International Conference on Applied Cryptography and Network Security, Leuven, Belgium. https://doi.org/10.1007/978-3-319-93387-0_12
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35800
Zdoupas, P., & Laubenstein, D. (2018). Inclusive Education and its Actors: Determinants of Social Integration on Students with Emotional and Social Disorders. European Conference on Educational Research (ECER), Bozen.
LibreCat