Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2304 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23774
Schmitz L, Fechner S. Generation of students’ questions through real-life contexts and their potential use for sustainability issues in chemistry education. In: Eilks I, Markic S, Ralle B, eds. Building Bridges across Disciplines for Transformative Eduction and a Sustainable Future. Shaker Verlag; 2018:321-326.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35330
Steck K, Schmidt C, Stubenrauch C. The Twofold Role of 12-Hydroxyoctadecanoic Acid (12-HOA) in a Ternary Water—Surfactant—12-HOA System: Gelator and Co-Surfactant. Gels. 2018;4(3). doi:10.3390/gels4030078
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck KB, Fries S. “I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. Journal of Prevention & Intervention in the Community. Published online 2018:143-157. doi:10.1080/10852352.2016.1198166
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18526
Tophinke D, ed. Sprache – Denken – Wirklichkeit . Vol 267. (Praxis Deutsch 267); 2018.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18525
Spieß C, Tophinke D, eds. Alltagspraktiken des Erzählens (Literaturwissenschaft und Linguistik).; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18162
Spieß C, Tophinke D. Editorial: Alltagspraktiken des Erzählens. Literaturwissenschaft und Linguistik. 2018;1:1-9.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18163
Tophinke D. Sprache – Denken – Wirklichkeit (Basisartikel). Praxis Deutsch . 2018;267:4-11.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 1379 | OA
Seemann N, Geierhos M, Merten M-L, Tophinke D, Wever MD, Hüllermeier E. Supporting the Cognitive Process in Annotation Tasks. In: Eckart K, Schlechtweg D, eds. Postersession Computerlinguistik der 40. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft. ; 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24748
Stender J, Watson C. Feedback erwünscht - Zusammenhänge zwischen dem bildungswissenschaftlichen Wissen und Testmotivation. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24747
Stender J. Wie wirksam ist Portfolioarbeit? Analyse der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen auf Basis von Portfoliotexten. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24746
Stender J, Vogelsang C. Entwicklung eines videogestützten Beobachtungsinstruments zur Erfassung der Qualität des Unterrichthandelns angehender Lehrpersonen (EQUaL). In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35677
Vogelsang C, Szabone-Varnai A. Modellierung und Analyse komplexer Alltagsphänomene. Ein Seminarkonzept zum Umgang mit digitalen Werkzeugen im Physikunterricht. Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion. 2018;1(1). doi:10.4119/HLZ-2385
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3873 | OA
Blömer J, Eidens F, Juhnke J. Enhanced Security of Attribute-Based Signatures. In: The International Conference on Cryptology And Network Security (CANS). Vol 11124. Lecture Notes in Computer Science. Springer; 2018:235-255. doi:10.1007/978-3-030-00434-7_12
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2379 | OA
Blömer J, Bobolz J. Delegatable Attribute-based Anonymous Credentials from Dynamically Malleable Signatures. In: ACNS 2018 Applied Cryptography & Network Security. LNCS. doi:10.1007/978-3-319-93387-0_12
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35800
Zdoupas P, Laubenstein D. Inclusive Education and its Actors: Determinants of Social Integration on Students with Emotional and Social Disorders. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35803
Laubenstein D, Scheer D. Schulentwicklung und Schulleitung – Führung mit Rahmen. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35844
Caruso C. Was sind Effekte des Praxissemesters? In: Rothland M, Biederbeck I, eds. Praxisphasen in der Lehrerbildung im Fokus der Bildungsforschung. Vol 4. Beiträge zur Bildungsforschung in der Lehrerbildung. Waxmann; 2018:85-94.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24197
Kress C, Gudyriev S, Zwickel H, et al. 64 GBd Monolithically Integrated Coherent QPSK Single Polarization Receiver in 0.25 µm SiGe-Photonic Technology. In: Optical Fiber Communication Conference 2018, San Diego. Vol Th4A.6. ; 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24189
Gudyriev S, Kress C, Scheytt C. Electronic Photonic Integrated Circuits for Coherent and Non-Coherent Receivers. In: 10th Sino-German Joint Symposium on Opto- and Microelectronic Devices and Circuits (SODC 2018). IEEE; 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24188
Scheytt C. Ultra‐broadband Signal Processing by means of Electronic‐Photonic Integration. In: 10th Sino-German Joint Symposium on Opto- and Microelectronic Devices and Circuits (SODC 2018). IEEE; 2018.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed