Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

43432 Publications


2025 | Report | LibreCat-ID: 62981
Ehtesabi S, Hossain M, Kenter T, et al. Otus Supercomputer. Vol 1. Paderborn Center for Parallel Computing (PC2); 2025. doi:10.48550/ARXIV.2512.07401
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62980
Kopylov DA, Offen C, Ares L, et al. Multiphoton, multimode state classification for nonlinear optical circuits. Physical Review Research. 2025;7(3). doi:10.1103/sv6z-v1gk
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 57829
de Payrebrune KM, Flaßkamp K, Ströhla T, et al. The impact of AI on engineering design procedures for dynamical systems. Technische Mechanik - European Journal of Engineering Mechanics. 2025;45(1):1-23. doi:10.24352/UB.OVGU-2025-037
LibreCat | DOI
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 62979
Meier T, Sharapova PR, Sperling J, Ober-Blöbaum S, Wembe Moafo BE, Offen C. Multiphoton, multimode state classification for nonlinear optical circuits. Published online 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 62984
Sandoval M. Vincent Streichhahn (Hrsg.): Feministische Internationale. Texte zu Geschlecht, Klasse und Emanzipation 1832–1936. feministische studien. 2025;43(2):323-327. doi:10.1515/fs-2025-0042
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62988
Amakor AC, Berkemeier MB, Wohlleben MC, Sextro W, Peitz S. Surrogate-Assisted Multi-objective Design of Complex Multibody Systems. In: Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland; 2025. doi:10.1007/978-3-032-04555-3_21
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60846
Büker P, Göddertz N, Glawe K, Reichenbach A, Wagner M. Videobasierte Lehr-Lern-Settings entwickeln: Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kita als interdisziplinärer Lehr- und Lerngegenstand. Workshop am Tag der Lehre zum Thema: „Teaching for Future - Nachhaltige Lehre und Lehre über Nachhaltigkeit“. Universität Paderborn. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
Rumlich D, Porsch R. Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany. In: Frisch S, Glaser K, eds. Early Language Education in Instructed Contexts. John Benjamins Publishing Company; 2025:286-305. doi:10.1075/lllt.62.13rum
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Herding J, Glawe K, Caci SV, Büker P. Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren. In: Güneşli H, Albers T, Mombeck MM, Jesuthasan J, eds. Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Beltz Juventa; 2025:163-177.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
Büker P, Kamin A-M, Oevel G, et al. PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Büker P, Knapp D, Schönknecht G. Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule. Grundschulzeitschrift. 2025;Jahresheft 1:6-9.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
Büker P. Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Büker P, Ertl S, Knapp D, Schnebel S, eds. Demokratie kann man lernen.; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 | OA
Fuchs C. The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media. Journal of Communication Inquiry. Published online 2025. doi:10.1177/01968599251405272
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61148
Ghosh A, Jana S, Hossain M, Rani D, Śmiga S, Samal P. Advancing excited-state properties of two-dimensional materials using a dielectric-dependent hybrid functional. Physical Review B. 2025;112(4). doi:10.1103/8vvn-k9p3
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
Lehmkuhl P, Wagner B, Frisch S, Rumlich D, Visser J. DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning. TESOL Journal. 2025;16(1). doi:10.1002/tesj.70016
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
Becker-Mrotzek M, Efing C, Gerick J, et al. Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK); 2025. doi:10.25656/01:32815
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone A, Rumlich D, Lehmann-Wermser A. Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language. Learning: Research and Practice. 2025;11(1):74-91. doi:10.1080/23735082.2025.2501043
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63007
Mombeck MM, Albers T, Güneşli H, Jesuthasan J, eds. Diskurse Und Praktiken Der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in Heterogenen Settings. Mit Einem Fokus Auf Die Elementar- Und Primarbildung. Beltz Juventa ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63006
Mombeck MM. One Health Approach to animal assisted interventions: Seeing the Signs – Supporting School Dog Welfare in England, Germany, the Netherlands and Wales with an Evidence-Based, Teacher-Friendly Dog Ethogram. In: ; 2025.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed