Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2294 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35184
S. Thielen, B. Magyar, F. Foko Foko, and B. Sauer, “EHL simulation of the radial shaft sealing system,” presented at the 21st International Colloquium Tribology , Ostfildern, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35101
C. Burkhardt, s Emrich, B. Magyar, and B. Sauer, “Untersuchungen zum Wellenverschleiß bei Radialwellendichtringen,” 2018, p. 55/1-55/10.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35098
L. Simo Kamga, M. Oehler, B. Magyar, and B. Sauer, “Charakterisierung von Schmierstoffen durch Kombination von Experiment und Simulation,” 2018, p. 14/1-14/5.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35276
L. Simo Kamga, M. Oehler, B. Magyar, and B. Sauer, “Charakterisierung des strukturviskosen Verhaltens von Schmierstoffen durch Kombination von Experiment und EHD-Simulation mithilfe des Carreau-Modells,” Forschung im Ingenieurwesen, vol. 82, no. 4, 2018, doi: 10.1007/s10010-018-0283-z.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23774
L. Schmitz and S. Fechner, “Generation of students’ questions through real-life contexts and their potential use for sustainability issues in chemistry education,” in Building bridges across disciplines for transformative eduction and a sustainable future, I. Eilks, S. Markic, and B. Ralle, Eds. Aachen: Shaker Verlag, 2018, pp. 321–326.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35330
K. Steck, C. Schmidt, and C. Stubenrauch, “The Twofold Role of 12-Hydroxyoctadecanoic Acid (12-HOA) in a Ternary Water—Surfactant—12-HOA System: Gelator and Co-Surfactant,” Gels, vol. 4, no. 3, Art. no. 78, 2018, doi: 10.3390/gels4030078.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
C. Grunschel, J. Patrzek, K. B. Klingsieck, and S. Fries, “‘I’ll stop procrastinating now!’ Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination,” Journal of Prevention & Intervention in the Community, pp. 143–157, 2018, doi: 10.1080/10852352.2016.1198166.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18526
D. Tophinke, Ed., Sprache – Denken – Wirklichkeit , vol. 267. (Praxis Deutsch 267), 2018.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18525
C. Spieß and D. Tophinke, Eds., Alltagspraktiken des Erzählens (Literaturwissenschaft und Linguistik). 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18162
C. Spieß and D. Tophinke, “Editorial: Alltagspraktiken des Erzählens,” Literaturwissenschaft und Linguistik, vol. 1, pp. 1–9, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18163
D. Tophinke, “Sprache – Denken – Wirklichkeit (Basisartikel),” Praxis Deutsch , vol. 267, pp. 4–11, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 1379 | OA
N. Seemann, M. Geierhos, M.-L. Merten, D. Tophinke, M. D. Wever, and E. Hüllermeier, “Supporting the Cognitive Process in Annotation Tasks,” in Postersession Computerlinguistik der 40. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft, Stuttgart, Germany, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24748
J. Stender and C. Watson, “Feedback erwünscht - Zusammenhänge zwischen dem bildungswissenschaftlichen Wissen und Testmotivation,” presented at the Lehrer. Bildung. Gestalten. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Lüneburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24747
J. Stender, “Wie wirksam ist Portfolioarbeit? Analyse der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen auf Basis von Portfoliotexten,” presented at the Fachtagung Beratung und (Selbst-) Reflexion in der Lehrer*innenbildung, Vechta, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24746
J. Stender and C. Vogelsang, “Entwicklung eines videogestützten Beobachtungsinstruments zur Erfassung der Qualität des Unterrichthandelns angehender Lehrpersonen (EQUaL),” presented at the 3. Hildesheimer CeLeb-Tagung zur Bildungsforschung Qualitative Videoanalyse in Schule und Unterricht, Hildesheim, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35677
C. Vogelsang and A. Szabone-Varnai, “Modellierung und Analyse komplexer Alltagsphänomene. Ein Seminarkonzept zum Umgang mit digitalen Werkzeugen im Physikunterricht,” Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 1, no. 1, 2018, doi: 10.4119/HLZ-2385.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3873 | OA
J. Blömer, F. Eidens, and J. Juhnke, “Enhanced Security of Attribute-Based Signatures,” in The International Conference on Cryptology And Network Security (CANS), Naples, Italy, 2018, vol. 11124, pp. 235–255, doi: 10.1007/978-3-030-00434-7_12.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2379 | OA
J. Blömer and J. Bobolz, “Delegatable Attribute-based Anonymous Credentials from Dynamically Malleable Signatures,” presented at the The 16th International Conference on Applied Cryptography and Network Security, Leuven, Belgium, doi: 10.1007/978-3-319-93387-0_12.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35800
P. Zdoupas and D. Laubenstein, “Inclusive Education and its Actors: Determinants of Social Integration on Students with Emotional and Social Disorders.,” presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Bozen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35803
D. Laubenstein and D. Scheer, “Schulentwicklung und Schulleitung – Führung mit Rahmen,” presented at the Workshop auf dem Bundesfachkongress Lernen: Lernen von Nord nach Süd: Prozesse verstehen – Strukturen entwickeln – Rahmen gestalten. , Würzburg, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed