Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2435 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45745
Steinhoff, L., & Zondag, M. (2018). Enhancing Loyalty Program Effectiveness by Engaging Members along the Customer Journey. 2018 Winter AMA Conference Proceedings, New Orleans. 2018 Winter AMA Conference Proceedings, New Orleans.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Knickenberg, M., Koskela, T., & Hanna-Maija, S. (2018). Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Venetz, M., Schwab, S., & Gebhardt, M. (2018). Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Knickenberg, M., Marwin Felix, L., & Frank, H. (2018). Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Conference on Teacher Efficacy and Inclusive Education., Wuppertal.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Knickenberg, M., & Hellmich, F. (2018). Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel, Schweiz.
LibreCat
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 49924 |

Hoyer, I., Corves, A., Nyquist, E., & Reis, O. (2018). Reziprozität zwischen Lehrenden und Studierenden als Kern der Kompetenzorientierung – eine didaktisch-praktische Anwendung. In Neues Handbuch Hochschullehre.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 49921 |

Hoyer, I., Corves, A., Nyquist, E., & Reis, O. (2018). Reziprozität zwischen Lehrenden und Studierenden als Kern der Kompetenzorientierung – eine Grundsatzklärung. In Neues Handbuch Hochschullehre.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19773
Büker, P., Ogrodowski, J., Seibel, M., & Weiß, C. (2018). Inklusion vom Kind aus denken: Förderplanung im Übergang. Fortbildung für das Paderborner Netzwerk der Bildungshauspartner „Marien“ im Rahmen des Weiterbildungsprogramms zur Qualitätsentwicklung im Übergang mit dem Paderborner Qualitätsstern: Professionelle Wege der Zusammenarbeit zwischen Kita und Grundschule des Bildungsbüros Kind & Ko der Stadt Paderborn.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19775
Büker, P., & Ogrodowski, J. (2018). Zur Bedeutung von Integrationserfahrungen in der Grundschulzeit aus der Retroperspektive junger Erwachsener. Eine Interviewstudie. Vortrag an der 27. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Goethe Universität Frankfurt.
LibreCat
2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 50616
Aschhoff-Hartmann, S. (2018). Das moralische Urteil von Schülerinnen und Schülern mit Verhaltensstörungen. Theoretische Ansätze und empirische Befunde aus kohlbergianischer und neo-kohlbergianischer Perspektive.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50632
Albus, V. (Ed.). (2018). Phänomenologie, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik (Vol. 3).
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50684 |

Albus, V., & Philipp, T. (2018). Phänomenologie und Philosophiedidaktik. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 3–8.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50686
Albus, V. (2018). Bochumer Werkstatt der philosophischen Bildung. In H.-U. Lessing, M. Tiedemann, & J. Siebert (Eds.), Kultur der philosophischen Bildung. Volker Steenblock zum 60. Geburtstag (pp. 142–146).
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50685
Albus, V., & Meyer-Drawe, K. (2018). Im Gespräch mit … Käte Meyer-Drawe. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 64–71.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50874
Blank, A. (2018). “Sixteenth-Century Pharmacology and the Controversy between Reductionism and Emergentism.” . Perspectives on Science, 26(2), 157–184.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50873
Blank, A. (2018). “Anne-Thérèse de Lambert on Aging and Self-Esteem.” . Hypatia, 33(3), 289–304.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50930
Blank, A. (2018). “Complaisance and the Question of Autonomy in the French Women Moralists, 1650–1710.” . In S. Bergès & A. Siani (Eds.), Women Philosophers on Autonomy. (pp. 43–60). Routledge.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50929
Blank, A. (2018). “Cartesian Logic and Locke’s Critique of Maxims.” . In P. Hamou & M. Pécharman (Eds.), Locke and Cartesian Philosophy. (pp. 186–204). Oxford University Press.
LibreCat
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 50953
Blank, A. (2018). Review of Riccarda Suitner, Die philosophischen Totengespräche der Frühaufklärung . In Renaissance Quarterly (Vol. 71, pp. 774–776).
LibreCat
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51045
Muller, J. (2018). Women and early modern Philosophy and Science. In Rivista di storia della filosofia (Vol. 73, Issue 4, pp. 673–676). Franco Angeli. https://doi.org/10.3280/SF2018-004006
LibreCat
| DOI