Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1725 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 16112
Höpker, J. P., Gerrits, T., Lita, A., Krapick, S., Herrmann, H., Ricken, R., Quiring, V., Mirin, R., Nam, S. W., Silberhorn, C., & Bartley, T. (2019). Integrated transition edge sensors on titanium in-diffused lithium niobate waveguides. APL Photonics, Article 056103. https://doi.org/10.1063/1.5086276
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36455
Caruso, C. (2019). Schülern Gott näherbringen – ohne Abschluss in Theologie und Didaktik? katholisch.de, Kolumne „Mein Religionsunterricht".
LibreCat
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 36410 | OA
Becker, R., Lauert, M., & Otto, A. (2019). Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36456
Caruso, C. (2019). Sind angehende Religionslehrer überhaupt religiös sozialisiert? katholisch.de, Kolumne „Mein Religionsunterricht“.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36458
Caruso, C. (2019). Darf ich mich als Religionslehrer von der Kirche distanzieren? katholisch.de, Kolumne „Mein Religionsunterricht“.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36463
Caruso, C. (2019). Konfessionelle Kooperation – Was ist das? . Homepage des Deutschen Katecheten-Vereins (dkv).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Gasteiger, H., Bruns, J., Benz, C., Brunner, E., & Sprenger, P. (2019). Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach. ZDM, 193–205. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01103-2
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2019). VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers. In M. Graven, H. Venkat, A. Essien, & P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 129–136).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20445
Neumann, S., Meschut, G., Schmatz, F., & Flügge, W. (2019). Qualitätsoptimierung im mechanischen Fügen durch Einsatz von Mensch-Roboter-Kollaboration.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36846
Kruse, A., & Mummert, M. (2019). Mit 3D-Druck umfassende Teilhabe möglich machen . Werkstatt:Dialog, 4, 34–35.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed