Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2175 Publications


2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42296
N., N. Intermediaries in Networks. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42286
N., N. Logrolling-Prozess: Theorie und formale Darstellung einer verhandlungsunterstützenden Methode. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42290
N., N. Stability in Two-Sided Matchings with Asymmetric Information. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42289
N., N. Sincere and Sophisticated Players in Matching Markets. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42291
N., N. Mechanismen zur Informationsgewinnung in Verhandlungen. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42288
N., N. Die faire Verteilung unteilbarer Güter. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42295
N., N. Axiomatisierungen des Banzhaf-Wertes. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42293
N., N. Compatibilities in Matching Mechanisms. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42284
N., N. Faire Aufteilung von unteilbaren Gütern: Untersuchung von Algorithmen auf Effizienz und Neidfreiheit. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42280
N., N. Anwendung und Vergleich von Verhandlungslösungen auf das Netzwerk-Design-Problem. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42285
N., N. Verhandlungen mit Intermediären in IT-Märkten: eine spieltheoretische Analyse. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42281
N., N. A Bargaining Model for Relative Profit and Market Share Delegation Contracts. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 41926
N., N. Wettbewerb in Märkten für Dienstleitungen mit uninformierten Kunden. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42277
N., N. Der Shapley-Wert als Index für phylogenetische Diversität. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42283
N., N. Student’s School Matching Mechanisms in the US. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 45231
N., N. Conception of a Digital Sales Bonus System Based on Blockchain Technology, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16027
Camberg, Alan Adam, Marius Striewe, Thomas Tröster, F. Bohner, and J. Tölle. “Investigation of Ductility and Fracture Behavior of EN AW-5182 H18 at Non-Isothermal Forming Conditions.” In 5th MATFEM Conference. München: MATFEM, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 10592
Nottbeck, Emilia. “Modelling Relative Clauses in Processability Theory Using Lexical Functional Grammar.” In Widening Contexts for Processability Theory: Theories and Issues, edited by Anke Lenzing, Jana Roos, and Howard Nicholas. Amsterdam: John Benjamins, 2019.
LibreCat
 

2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 45272
Eikermann, Larissa. Die Externsteine in der Kunstvermittlung: eine Studie zur regionalen Kulturerbebildung. Vol. Bd. 20. Kontext Kunst - Vermittlung - Kulturelle Bildung. Baden-Baden: Tectum Verlag, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 16795
Striewe, Jan André, Thomas Tröster, Jannik Kowatz, Gerson Meschut, Richard Grothe, and Guido Grundmeier. Analyse Und Optimierung Des Korrosions- Und Alterungsverhaltens von Hybriden Strukturen Aus Metallen Und CFK. Hannover: Europäische Forschungsgesellschaft für Blechverarbeitung, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16028
Grothe, R., Jan André Striewe, Jannik Kowatz, Guido Grundmeier, Thomas Tröster, and Gerson Meschut. “Analyse und Optimierung des Korrosions- und Alterungsverhaltens von hybriden Strukturen aus Metallen und CFK,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42282
Abdelrahem, Mohammed. “Der Nichtmuslim zwischen dem Dhimma-Status und Muwâtana-Prinzip.” In Islam und religiöser Pluralismus, Grundlagen einer dialogischen muslimischen Religionstheologie, edited by Ernst Fürlinger and Senad Kusur, 355–69. Beiträge zu einer Theologie der Religionen. Zürich: Theologischer Verlag, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42105
Kamcili-Yildiz, Naciye, and Lukas Konsek. “Religionskooperativer Religionsunterricht- Bekenntnisse im Dialog: Unterrichtspraktische Verschränkung Komparativer Theologie und religionsdidaktischer Ansätze.” In Heterogenität und Inklusion, Reflexionen und Anwendungen für die Religionspädagogik, edited by Heike Lindner and Monika Tautz, 229–39. Berlin: LIT Verlag, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42273
Abdelrahem, Mohammed. “Islamic Studies in the West from Orientalism to Theology: Germany as a Model.” In Islam in the West, edited by Renee Hattar and Friedrich Naumann Stiftung. Amman: Royal Institute for Inter-Faith Studies, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42266
Mustafa, Abdul Rahman. “Ritual and Rationality in Islam: A Case Study on Nail Polish.” Islamic Law and Society 27, no. 3 (2019): 240–84.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42231
Aghaei Abrandabadi, Seyed Ali. “Illumination and Numbering. Function and Implication of Verse Markers in Early Qur’anic Manuscripts from the National Museum of Iran.” In Rechtes Maß Und Heilige Zahl, edited by Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften. Berlin, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42232
Aghaei Abrandabadi, Seyed Ali. “The Project ‘Irankoran’: Digitalisation of Early Quranic Manuscripts Kept in Iranian Collections.” In The 9th European Conference of Iranian Studies (ECIS9), edited by Freie Universität Berlin. Berlin, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37255
Tatari, Muna. “Vulnerabilität - Ein vernachlässigter Aspekt muslimischer Theologie und Anthropologie.” Religionen unterwegs, 2019, 19–24.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Dröse, Jennifer. Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Heidelberg: Springer Spektrum, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45194
Vogelsang, Christoph, Andreas Borowski, David Buschhüter, Patrick Enkrott, Maren Kempin, Christoph Kulgemeyer, Peter Reinhold, Josef Riese, Horst Schecker, and Jan Schröder. “Entwicklung von Professionswissen und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik. Analysen zu valider Testwertinterpretation.” Zeitschrift für Pädagogik 65, no. 4 (2019): 473–91. https://doi.org/10.25656/01:23990.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Dröse, Jennifer, and Susanne Prediger. “Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben.” In Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen , edited by B. Ahrenholz, S. Jeuk, B. Lütke, J. Paetsch, and H. Roll, 107–34. Berlin: de Gruyter, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45438
Haghani Fazl, Mohammad, and Mehrab Sadeghnia. “Rah-e-halli Mu’menaneh Barai-e Zist Dar Donya-ie Modern: Tahlili bar Goftogoi-e Adyan (The Believers Solution to Living in the Modern World: An Analysis of Inter-religious Dialogue).” Ma’rifat-e Adyan, 10, 2019, 91–111.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23907
Grydin, Olexandr, Nikolay Sotirov, Andrii Samsonenko, Nikolay Biba, Anatolii Andreiev, Mykhailo Stolbchenko, Teresa Behr, Iaroslav Frolov, and Mirko Schaper. “Flexible Hot Rolling of Extruded Shapes of Aluminum Alloy EN AW-6082.” Materials Science Forum, 2019, 85–92. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/msf.949.85.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41524
Engelkemeier, Katja, Jörg K N Lindner, Julius Bürger, Kathrin Vaupel, Marc Hartmann, Michael Tiemann, Kay-Peter Hoyer, and Mirko Schaper. “Nano-Architectural Complexity of Zinc Oxide Nanowall Hollow Microspheres and Their Structural Properties.” Nanotechnology 31, no. 9 (2019). https://doi.org/10.1088/1361-6528/ab55bc.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23900
Grydin, Olexandr, Anatolii Andreiev, Martin Joachim Holzweißig, Christian Johannes Rüsing, Kristina Duschik, Yaroslav Frolov, and Mirko Schaper. “Short Austenitization Treatment with Subsequent Press Hardening: Correlation between Process Parameters, Microstructure and Mechanical Properties.” Materials Science and Engineering: A, 2019, 176–95. https://doi.org/10.1016/j.msea.2019.02.025.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23901
Grydin, Olexandr, Anatolii Andreiev, Mergim Zogaj, Yaroslav Frolov, and Mirko Schaper. “Relationships between Microstructural and Mechanical Performance on Example of an Air‐Hardening Steel.” Advanced Engineering Materials, 2019. https://doi.org/10.1002/adem.201900134.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45474
Bechstein, Stefan, Achim Stahl, and Josef Riese. “Beschleuniger-Experimente mit sichtbarer Spur der Elektronen - Eine Unterrichtsreihe in der Teilchenphysik.” In Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, edited by Christian Maurer, 39:237–40, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45478
Vogelsang, Christoph, Josef Riese, Andreas Borowski, and Christoph Kulgemeyer. “Profile-P+: Kompetenz und Performanz im Lehramtsstudium Physik.” In Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, edited by Christian Maurer, 39:345–48, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45477
Schröder, Jan, Christoph Vogelsang, and Josef Riese. “Erfassung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Physikunterricht.” In Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, edited by Christian Maurer, 39:353–56, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45475
Goertz, Simon, Patrick Klein, Josef Riese, and Heidrun Heinke. “Konzeption eines Lernzirkels zu experimentellen Kompetenzen.” In Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, edited by Christian Maurer, 39:787–90, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45476
Joswig, Ann-Kathrin, and Josef Riese. “Die Veränderung physikdidaktischen Wissens im Lehr-Lern-Seminar.” In Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, edited by Christian Maurer, 39:141–44, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
Vogelsang, Christoph, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, Josef Riese, Peter Reinhold, Horst Schecker, David Buschütter, Patrick Enkrott, Maren Kempin, and Jan Schröder. “Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education.” In Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12), edited by Olga Zlatkin-Troitschanskaia, Miriam Toepper, Hans Anand Pant, Corinna Lautenbach, and Christiane Kuhn, 40–43, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
Joswig-Käfer, Ann-Kathrin, and Josef Riese. “Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While Preparing for an Internship.” In E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education, edited by Olivia Levrini and Giulia Tasquier, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
Schröder, Jan, Christoph Vogelsang, and Josef Riese. “Assessing Student Teachers‘ Skills to Plan Physics Lessons.” In E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges through Science Education, edited by Olivia Levrini and Giulia Tasquier, 13:1477–85, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45472
Bechstein, Stefan, Achim Stahl, and Josef Riese. “Didaktische Rekonstruktion der Beschleunigerphysik und Entwicklung eines Lehr-Linearbeschleunigers.” In PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen, edited by Volkhard Nordmeier and Helmuth Grötzebauch, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45473
Joswig, Ann-Kathrin, and Josef Riese. “Veränderung des physikdidaktischen Wissens im Verlauf eines Lehr-Lern-Seminars.” In PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen, edited by Volkhard Nordmeier and Helmuth Grötzebauch, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45546
Krumphals, Ingrid, and Josef Riese. “Professionswissen von Physiklehramtsstudierenden in Österreich.” In Forschungsperspektiven 11: Lehrerinnen und Lehrerbildung in der Sekundarstufe, edited by Christian Fridrich, Gabriele Frühwirth, Renate Potzmann, Wolfgang Greller, and Ruth Petz, 103–24, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 14898
Schubert, Philipp, Richard Leer, Ben Hermann, and Eric Bodden. “Know Your Analysis: How Instrumentation Aids Understanding Static Analysis.” In Proceedings of the 8th ACM SIGPLAN International Workshop on State Of the Art in Program Analysis  - SOAP 2019, 2019. https://doi.org/10.1145/3315568.3329965.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Bruns, Julia, and L. Eichen. “Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag.” KiTa aktuell Österreich 7, no. 5 (2019): 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
Bruns, Julia, and Hedwig Gasteiger. “VimaS_num: Measuring Situational Perception in Mathematics of Early Childhood Teachers.” In Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, edited by Mellony Graven, Hamsa Venkat, Anthony Essien, and Pamela Vale, 2:129–36, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed