Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2279 Publications
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48546
Ziegele, F., & Mordhorst, L. (2019). Competition, Collaboration and Complementarity: Higher Education Policies in Europe. In R. M. O. Pritchard, M. O’Hara, C. Milsom, J. Williams, & L. Matei (Eds.), The Three Cs of Higher Education: Competition, Collaboration and Complementarity (pp. 11–26). Central European University Press.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
Delucchi, R., Neugebauer, P., Dröse, J., Prediger, S., & Mertins, B. (2019). Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 (pp. 1239–1242). WTM.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, C., Klingsieck, K. B., & Scharlau, I. (2019). Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale. European Journal of Psychological Assessment, 35(5), 751–761. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000452
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, I., & Klingsieck, K. B. (2019). Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In A. Hirsch-Weber, C. Loesch, & S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg? (pp. 207–226). Beltz (Juventa).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck, K. B., & Marker, R. (2019). Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung. Die Hochschullehre, 5(2019), 825–838.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48704
Krause, D., Becker, L., & Vogt, S. (2019). Zur Gestaltung von Feedbackprozeduren zum Erlernen der postoperativen Teilbelastung beim Gehen mit Unterarmgehstützen im Kontext der Bewegungsautomatisierung. B&G Bewegungstherapie und Gesundheitssport, 35(01), 14–19. https://doi.org/10.1055/a-0818-7603
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48702
Krause, D., Koers, T., & Maurer, L. K. (2019). Valence‐dependent brain potentials of processing augmented feedback in learning a complex arm movement sequence. Psychophysiology, 57(3). https://doi.org/10.1111/psyp.13508
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48767
Diederich, J. (2019). Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung – eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens. In A. Holzinger, S. Kopp-Sixt, S. Luttenberger, & D. Wohlhart (Eds.), Fokus Grundschule. Forschungsperspektiven und Entwicklungslinien (Vol. 1, pp. 189–198). Waxmann.
LibreCat
| Files available
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48768
Diederich, J. (2019). Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung - Eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens. In M. Knörzer, L. Förster, U. Franz, & A. Hartinger (Eds.), Forschendes Lernen im Sachunterricht. Klinkhardt.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48769
Diederich, J., & Mester, T. (2019). Tiefenlernen durch Concept Maps mit Reflexionsanteilen. In die Hochschullehre. Interdisziplinäre Zeitschri für Studium und Lehre (Ed.), Beiträge zu Praxis, Praxisforschung und Forschung - Jahresheft 2018.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
Luft, S. (2019). The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198738848.001.0001
LibreCat
| Files available
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
Luft, S. (2019). Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique. Phänomenologische Forschungen, 2, 91–114.
LibreCat
| Files available
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48924
Peitz, N.-M. (2019). mobinardo - Training Abroad for Learners and Teachers at Vocational Training Institutions. Focus Europe, Special Edition: Quo Vadis, Homo? .
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23720
Gräßler, I., Pottebaum, J., Taplick, P., Roesmann, D., & Preuß, D. (2019). Unterstützung des Lernens für kritische Situationen: Potenzial von Augmented Reality für die Instandsetzung auf See. In U. Lukas, K. Bauer, & T. Dolereit (Eds.), Go-3D 2019 “Mit 3D Richtung Maritim 4.0” - Tagungsband zur Konferenz Go-3D 2019 (pp. 45–57). Fraunhofer Verlag.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48976
Schulze, M. (2019). Schöner Wohnen. In B. Jensen & Künstler Gut Loitz e.V. (Eds.), Flugblätter / Flying Letters (pp. 248–249).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 16708
Ziessler, A., Dellnitz, M., & Gerlach, R. (2019). The Numerical Computation of Unstable Manifolds for Infinite Dimensional Dynamical Systems by Embedding Techniques. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems, 18(3), 1265–1292. https://doi.org/10.1137/18m1204395
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48964
Schulze, M. (2019). Set 2011-2015. In A. Thurmann-Jajes, Zentrum für Künstlerpublikationen, & Weserburg Museum für Moderne Kunst (Eds.), Künstlerbücher für Alles.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48965
Schulze, M. (2019). GOtTO JAGLA. Max Schulze, Philipp Schwalb. In jagla projects (Ed.), Das ganze Paket. Zehn Jahre Jagla Ausstellungsraum.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48966
Schulze, M. (2019). Ohne Titel (Das Münchener Loch). In Derik-Baegert-Gesellschaft e.V. (Ed.), Plugin Reader (pp. 69–70).
LibreCat