Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2315 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 49473
B. Herrenkind, A. B. Brendel, I. Nastjuk, M. Greve, and L. M. Kolbe, “Investigating end-user acceptance of autonomous electric buses to accelerate diffusion,” Transportation Research Part D: Transport and Environment, vol. 74, pp. 255–276, 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56789
R. Nieszporek, R. Biehler, and B. Griese, “Developments of teachers’ knowledge facets in teaching statistics with digital tools measured with retrospective self-assessment,” in Looking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan, M. A. Sorto, A. White, and L. Guyot, Eds. Voorburg, The Netherlands: International Statistical Institute, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56448
L. Gabriel and H. Teubert, “Sportangebote für Flüchtlinge in Sporthallen-Notunterkünften,” in Sport für den Menschen - sozial verantwortliche Interventionen im Raum, E. Balz and T. Bindel, Eds. 2019, pp. 129–134.
LibreCat
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 56943
C. Witte, Geschenkekäufe als Instrument des Kundenbeziehungsmarketings. 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45729
A. Eggert, L. Steinhoff, and C. Witte, “Gift Purchases as Catalysts for Strengthening Customer–Brand Relationships,” Journal of Marketing, vol. 83, no. 5, pp. 115–132, 2019, doi: 10.1177/0022242919860802.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 52240
I. D. Kunert, “Prospektives versus retrospektives Argumentieren. Redebeiträge vor und nach einer parlamentarischen Abstimmung,” Linguistik Online, vol. 97, no. 4, pp. 49–69, 2019, doi: 10.13092/lo.97.5595.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56246
R. Biehler, “The transition from calculus and to analysis—Conceptual analyses and supporting steps for students,” in Calculus in upper secondary and beginning university mathematics—Conference proceedings, 2019, pp. 4–17.
LibreCat
| Files available
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 58190
B. F. Seguin, Les Déformations des Représentations Galoisiennes. .
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58284
J. Woppowa, Ed., Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven. Paderborn, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 31504
S. Elit, “[Rezension zu:] Michael Ostheimer: Leseland. Chronotopographie der DDR- und Post-DDR-Literatur, Göttingen 2018,” Arbitrium 37, H. 2. pp. 262–265, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 24918
S. Elit, “[Rezension zu:] Michael Ostheimer, Leseland. Chronotopographie der DDR- und Post-DDRLiteratur. Wallstein, Göttingen 2018. 486 S., € 39,90.,” Arbitrium. pp. 262–265, 2019, doi: 10.1515/arb-2019-0017.
LibreCat
| DOI
2019 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 57294
C. D. Bergmann, “Birth,” in Encyclopedia of Jewish-Christian Relations (EJCR), W. Homolka, R. Kampling, and A.-J. Levine, Eds. De Gruyter, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28428
M. Homt, “Die Nutzenerwartung gegenüber Forschendem Lernen in Praxissemester und Beruf – Einstellungsveränderungen Lehramtsstudierender im Verlauf des Praxissemesters,” presented at the Tagung „Zur Erforschung Forschenden Lernens – Implikationen für Lehrer*innenbildung, Wissenschaft und Praxis“, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28422
M. Homt and S. van Ophuysen, “Forschendes Lernen in Praxissemester und Beruf – Einstellungen und Handlungsintention von Lehramtsstudierenden,” Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, vol. 37, no. 2, pp. 177–191, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28427
M. Homt and S. van Ophuysen, “Forschend Lernen in Praxissemester und LehrerInnenberuf – Einstellungen und Handlungsintention von Lehramtsstudierenden,” presented at the Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28426
M. Homt and S. van Ophuysen, “Die Vorstellungen Lehramtsstudierender von Forschendem Lernen im Verlauf des Praxissemesters,” presented at the Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der DGfE, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 58507
G. Gutsche and A. Ziegler, “Which private investors are willing to pay for sustainable investments? Empirical evidence from stated choice experiments,” Journal of Banking & Finance, vol. 102, pp. 193–214, 2019, doi: 10.1016/j.jbankfin.2019.03.007.
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57113
L. C. Jagdschian, “„Was willst du denn, du Jude?“ – Zur Wirklichkeitskonstruktion und Bedeutung des Motivs des Juden in Karen Susan Fessels Jugendroman Alles ist echt,” in Poet in Residence. Karen-Susan Fessel. Bielefelder Poet in Residence 2018 | Paderborner Kinder-literaturtage 2019, P. Josting and I. Kruse , Eds. München , 2019, pp. 189–206.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 57144
C. Bürgel and C. Koch, “Fachdidaktische Begleitforschung im Praxissemester an der Universität Paderborn: Ein Konzept für die Fächer Französisch und Spanisch,” Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik (ZRomSD), vol. 13, no. 1, pp. 81–97, 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57065
S. Haaf, “Art und Funktion von typographischen Mitteln zur Textgliederung in erbaulichen Textsorten des 17. Jahrhunderts: Automatische Analyse im Korpusvergleich und qualitative Einordnung,” in Textgliederungsprinzipien: Ihre Kennzeichnungsformen und Funktionen vom 8. bis 18. Jahrhundert. Akten zum internationalen Kongress, 22.–24. Juni 2017, Universität St. Petersburg (RU), F. Simmler and G. Baeva, Eds. Berlin: Weidler , 2019, pp. 383–410.
LibreCat