Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2310 Publications
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56500
Michel, F., Turhan, A.-Y., & Zarrieß, B. (2019). Efficient TBox Reasoning with Value Restrictions - Introducing the \(\mathscrF\)_o \textbackslashtextitwer Reasoner (P. Fodor, M. Montali, D. Calvanese, & D. Roman, Eds.).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 49473
Herrenkind, B., Brendel, A. B., Nastjuk, I., Greve, M., & Kolbe, L. M. (2019). Investigating end-user acceptance of autonomous electric buses to accelerate diffusion. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 74, 255–276.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56789
Nieszporek, R., Biehler, R., & Griese, B. (2019). Developments of teachers’ knowledge facets in teaching statistics with digital tools measured with retrospective self-assessment. In M. A. Sorto, A. White, & L. Guyot (Eds.), Looking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan. International Statistical Institute.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56448
Gabriel, L., & Teubert, H. (2019). Sportangebote für Flüchtlinge in Sporthallen-Notunterkünften. In E. Balz & T. Bindel (Eds.), Sport für den Menschen - sozial verantwortliche Interventionen im Raum (pp. 129–134).
LibreCat
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 56943
Witte, C. (2019). Geschenkekäufe als Instrument des Kundenbeziehungsmarketings.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45729
Eggert, A., Steinhoff, L., & Witte, C. (2019). Gift Purchases as Catalysts for Strengthening Customer–Brand Relationships. Journal of Marketing, 83(5), 115–132. https://doi.org/10.1177/0022242919860802
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 52240
Kunert, I. D. (2019). Prospektives versus retrospektives Argumentieren. Redebeiträge vor und nach einer parlamentarischen Abstimmung. Linguistik Online, 97(4), 49–69. https://doi.org/10.13092/lo.97.5595
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56246
Biehler, R. (2019). The transition from calculus and to analysis—Conceptual analyses and supporting steps for students. In J. Monaghan, E. Nardi, & T. Dreyfus (Eds.), Calculus in upper secondary and beginning university mathematics—Conference proceedings (pp. 4–17). MatRIC.
LibreCat
| Files available
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 58190
Seguin, B. F. (n.d.). Les Déformations des Représentations Galoisiennes.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58284
Woppowa, J. (Ed.). (2019). Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 31504
Elit, S. (2019). [Rezension zu:] Michael Ostheimer: Leseland. Chronotopographie der DDR- und Post-DDR-Literatur, Göttingen 2018. In Arbitrium 37, H. 2 (pp. 262–265).
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 24918
Elit, S. (2019). [Rezension zu:] Michael Ostheimer, Leseland. Chronotopographie der DDR- und Post-DDRLiteratur. Wallstein, Göttingen 2018. 486 S., € 39,90. In Arbitrium (pp. 262–265). https://doi.org/10.1515/arb-2019-0017
LibreCat
| DOI
2019 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 57294
Bergmann, C. D. (2019). Birth. In W. Homolka, R. Kampling, & A.-J. Levine (Eds.), Encyclopedia of Jewish-Christian Relations (EJCR). De Gruyter.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28428
Homt, M. (2019). Die Nutzenerwartung gegenüber Forschendem Lernen in Praxissemester und Beruf – Einstellungsveränderungen Lehramtsstudierender im Verlauf des Praxissemesters. Tagung „Zur Erforschung Forschenden Lernens – Implikationen für Lehrer*innenbildung, Wissenschaft und Praxis“.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28422
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2019). Forschendes Lernen in Praxissemester und Beruf – Einstellungen und Handlungsintention von Lehramtsstudierenden. Beiträge Zur Lehrerinnen- Und Lehrerbildung, 37(2), 177–191.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28427
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2019). Forschend Lernen in Praxissemester und LehrerInnenberuf – Einstellungen und Handlungsintention von Lehramtsstudierenden. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28426
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2019). Die Vorstellungen Lehramtsstudierender von Forschendem Lernen im Verlauf des Praxissemesters. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der DGfE.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 58507
Gutsche, G., & Ziegler, A. (2019). Which private investors are willing to pay for sustainable investments? Empirical evidence from stated choice experiments. Journal of Banking & Finance, 102, 193–214. https://doi.org/10.1016/j.jbankfin.2019.03.007
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57113
Jagdschian, L. C. (2019). „Was willst du denn, du Jude?“ – Zur Wirklichkeitskonstruktion und Bedeutung des Motivs des Juden in Karen Susan Fessels Jugendroman Alles ist echt. In P. Josting & I. Kruse (Eds.), Poet in Residence. Karen-Susan Fessel. Bielefelder Poet in Residence 2018 | Paderborner Kinder-literaturtage 2019 (pp. 189–206).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 57144
Bürgel, C., & Koch, C. (2019). Fachdidaktische Begleitforschung im Praxissemester an der Universität Paderborn: Ein Konzept für die Fächer Französisch und Spanisch. Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik (ZRomSD), 13(1), 81–97.
LibreCat