Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2353 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 18149
A. Müller and D. Tophinke, “Grammatik entdecken (Basisartikel),” Praxis Deutsch , vol. 282, pp. 4–13, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 21626
V. Haak, G. Meschut, J. Lotte, and U. Reisgen, “Einseitiges Widerstandselementschweißen für die stahlintensive Mischbauweise,” presented at the 10. Fügetechnisches Gemeinschaftskolloquium, Rostock, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23742
J. Schröder et al., “Die Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik mit Hilfe eines standardisierten Performanztests,” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, pp. 103–122, 2020, doi: 10.1007/s40573-020-00115-w.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23743
C. Kulgemeyer et al., “Professional knowledge affects            action‐related            skills: The development of            preservice            physics teachers’ explaining skills during a field experience,” Journal of Research in Science Teaching, pp. 1554–1582, 2020, doi: 10.1002/tea.21632.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35521
C. Vogelsang et al., “Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship,” in Student Learning in German Higher Education, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 105–123.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35527
J. Breuer, C. Vogelsang, and P. Reinhold, “Implementation und Nutzung von Unterrichtsmaterialien im schulischen Unterricht – Eine Bestandsaufnahme der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer,” PhyDid A - Physik und Didaktik in Schule und Hochschule, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35535
A. Gokeler and D. Büchel, “Pre-seasonal Assessment and Performance Diagnostics: Orthopaedic and Functional Aspects,” in Injury and Health Risk Management in Sports, Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35559
M. Schulze Darup and T. Jager, “Encrypted Cloud-based Control using Secret Sharing with One-time Pads,” 2020, doi: 10.1109/cdc40024.2019.9029342.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35558
M. Schulze Darup, “Exact representation of piecewise affine functions via neural networks,” 2020, doi: 10.23919/ecc51009.2020.9143957.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35567
A. B. Alexandru, M. Schulze Darup, and G. J. Pappas, “Encrypted Cooperative Control Revisited,” 2020, doi: 10.1109/cdc40024.2019.9030124.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35580
M. Schulze Darup, “Encrypted polynomial control based on tailored two‐party computation,” International Journal of Robust and Nonlinear Control, vol. 30, no. 11, pp. 4168–4187, 2020, doi: 10.1002/rnc.5003.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35585
J. Lu, A. S. Leong, and D. E. Quevedo, “Optimal event‐triggered transmission scheduling for privacy‐preserving wireless state estimation,” International Journal of Robust and Nonlinear Control, vol. 30, no. 11, pp. 4205–4224, 2020, doi: 10.1002/rnc.4910.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24743
J. Stender, C. Vogelsang, C. Watson, and N. Schaper, “Reflexion von (eigenem oder fremdem) Klassenführungsverhalten angehender Lehrpersonen. Eine Untersuchung im Kontext von Unterrichtssimulationen im Lehramtsstudium.,” Jahrbuch für Allgemeine Didaktik (JfAD) , pp. 18–39, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24744
C. Watson, J. Stender, and N. Schaper, “Kompetenzentwicklung im bildungswissenschaftlichen Studium: Der Einfluss                individueller Voraussetzungen auf die Entwicklung des bildungswissenschaftlichen                Wissens angehender Lehrkräfte,” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, pp. 1–16, 2020, doi: 10.1024/1010-0652/a000288.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34828
M. Hanusch, “The regularity problem for Lie groups with asymptotic estimate Lie algebras,” Indagationes Mathematicae, vol. 31, no. 1, pp. 152–176, 2020, doi: 10.1016/j.indag.2019.12.001.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34830
M. Hanusch, “The Strong Trotter Property for Locally μ-convex Lie Groups,” Journal of Lie Theory, vol. 30, no. 1, pp. 025–032, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35628
M. Klämpfl, B. Lobinger, and T. Lehmann, “Exploring the phenomenological, environmental, and task-related aspects of the Yips in Tennis, Miniature Golf, Darts, and Archery.,” International Journal of Sport Psychology, vol. 51, no. 4, pp. 359–382, 2020, doi: 10.7352/IJSP.2020.51.359.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35654
J. Huwer, C. Thyssen, and C. Vogelsang, “Lehre:digital – Erwerb digitaler Lehrkompetenz im fächerübergreifenden Kontext Chemie, Biologie und Physik,” in Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung, I. Gryl, F. Schacht, M. Beißwenger, and B. Bullzek, Eds. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020, pp. 353–367.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35666
C. Vogelsang and D. Al-Kabbani, “‘Jetzt auch noch Werte vermitteln?’ - Potentiale und Grenzen der Adaption schuldidaktischer Werkzeuge in der Hochschuldidaktik zur Integration von Wertefragen in die Hochschullehre,” in Hochschuldidaktik als Akteurin der Hochschulentwicklung, S. Heuchemer, T. van Treeck, and B. Szczyrba, Eds. Bielefeld: wbv, 2020, pp. 113–118.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26631
G. Görel, N. Finke, and F. Hellmich, “Sichtweisen von Grundschullehrkräften auf die Qualität inklusiven Unterrichts,” in Diversität und soziale Ungleichheit. Jahrbuch Grundschulforschung, N. Skorsetz, M. Bonanati, and D. Kucharz, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2020, pp. 287–291.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2020

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed