Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2497 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41299
Kim, J. J., Steinhoff, L., & Palmatier, R. W. (2020). An emerging theory of loyalty program dynamics. Journal of the Academy of Marketing Science, 49(1), 71–95. https://doi.org/10.1007/s11747-020-00719-1
LibreCat
| DOI
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41334
Bürgel, C., Koch, C., Heiderich, J., Schlaak, C., & Visser, J. (Eds.). (2020). Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik. ibidem.
LibreCat
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24023
Bahmanian, M., Fard, S., Koppelmann, B., & Scheytt, C. (2020). Wide-Band Frequency Synthesizer with Ultra-Low Phase Noise Using an Optical Clock Source. 2020 IEEE/MTT-S International Microwave Symposium (IMS). https://doi.org/10.1109/IMS30576.2020.9224118
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 38051
Santandrea, M., Stefszky, M., Roeland, G., & Silberhorn, C. (2020). Interferometric method for determining the losses of spatially multi-mode nonlinear waveguides based on second harmonic generation. Optics Express, 28(4), Article 5507. https://doi.org/10.1364/oe.380788
LibreCat
| DOI
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |

Bonanati, S., Greiner, C., Gruchel, N., & Buhl, H. M. (2020). Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Springer.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20260
Crawshaw, C. E., Kern, F., Mertens, U., & Rohlfing, K. (2020). Children’s Narrative Elaboration After Reading a Storybook Versus Viewing a Video. Frontiers in Psychology, 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.569891
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Vogt, A., Stiel, S., Heckel, M., Goebel, S., Mai, S. S., Seifert, A., Gerlach, C., Ostgathe, C., & Weber, M. (2020). Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the “Care of the Dying Evaluation” (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives. Health and Quality of Life Outcomes, 18(311), 2–15.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40217
Wagenknecht, I., & Meier-Gräwe, U. (2020). Psychische Auffälligkeiten bei Kindern und Jugendlichen, für die das Jugendamt in Anspruch genommen wurde. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 69(7), 643–665. https://doi.org/10.13109/prkk.2020.69.7.643
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40245
Herzig, B. (2020). Digitalisierung, Medienbildung und Medienkompetenz. Verhältnisbestimmungen und Implikationen für die Lehrerbildung und den Lehrerberuf. In M. Rothland & S. Herrlinger (Eds.), Digital?! Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung, Band 5) (1st ed., pp. 35–50). Waxmann.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40255
Herzig, B. (2020). Medienkompetenz. Modellierung, Messung und Bedeutung in Zeiten der Coronapandemie. TELEVIZION 33/2020/2, 33, 1–6.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40271
Vergyris, P., Babin, C., Nold, R., Gouzien, E., Herrmann, H., Silberhorn, C., Alibart, O., Tanzilli, S., & Kaiser, F. (2020). Two-photon phase-sensing with single-photon detection. Applied Physics Letters, 117(2), Article 024001. https://doi.org/10.1063/5.0009527
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40284
Herzig, B. (2020). Bildung in der digitalen Welt. Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrpersonen. Schulmagazin 5-10: Impulse für kreativen Unterricht, 4, 7–11.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40288
Herzig, B. (2020). Medienbildung in der Grundschule - ein konzeptioneller Beitrag zur Auseinandersetzung mit (digitalen) Medien. Zeitschrift für Grundschulforschung, 13, 1–18. https://doi.org/10.1007/s42278-019-00064-5
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
Decius, J., Schaper, N., & Seifert, A. (2020). Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions. 9th PDRnet Research Symposium. 9th PDRnet Research Symposium, Antwerpen.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40297
Herzig, B., & Martin, A. (2020). Schulische Medienbildung im Spannungsfeld von Medienpädagogik und Fachdidaktik. Medienpädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 37, 283–298.
LibreCat
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40311
Herzig, B., Klar, T.-M., Martin, A., & Meister, D. M. (Eds.). (2020). Orientierungen in der digitalen Welt (1st ed., Vol. 39). Hochschule Zürich. https://doi.org/10.21240/mpaed/39/2020.12.12.X
LibreCat
| DOI
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40004
Tänzer, S., Lauterbach, R., Blumberg, E., Grittner, F., Lange, J., & Schomaker, C. (Eds.). (2020). Sachunterricht begründet planen. Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS) und seine Grundlagen. (2.. vollständig überarbeitete Auflage). Klinkhardt.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40051
Luks, T., & Xiao, Y. (2020). Multiple Points of Operator Semistable Lévy Processes. Journal of Theoretical Probability, 33(1), 153–179. https://doi.org/10.1007/s10959-018-0859-4
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40579
Lopez Salas, N., Vicent-Luna, J. M., Posada, E., Imberti, S., Madero-Castro, R. M., Calero, S., Ania, C. O., Jiménez-Riobóo, R. J., Gutiérrez, M. C., Ferrer, M. L., & del Monte, F. (2020). Further Extending the Dilution Range of the “Solvent-in-DES” Regime upon the Replacement of Water by an Organic Solvent with Hydrogen Bond Capabilities. ACS Sustainable Chemistry & Engineering, 8(32), 12120–12131. https://doi.org/10.1021/acssuschemeng.0c03516
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40580
Lee, J., Hussain, G., Lopez Salas, N., MacFarlane, D. R., & Silvester, D. S. (2020). Thin films of poly(vinylidene fluoride-co-hexafluoropropylene)-ionic liquid mixtures as amperometric gas sensing materials for oxygen and ammonia. The Analyst, 145(5), 1915–1924. https://doi.org/10.1039/c9an02153a
LibreCat
| DOI