Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2488 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35744
R. Biehler and H.-G. Weigand, “3D-Geometrie–virtuell und real,” mathematik lehren, vol. 2021, no. 228, pp. 2–5, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35778
B. Pepin, R. Biehler, and G. Gueudet, “Mathematics in Engineering Education: a Review of the Recent Literature with a View towards Innovative Practices,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 7, no. 2, pp. 163–188, 2021, doi: 10.1007/s40753-021-00139-8.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35776
L. Kempen and R. Biehler, “Design-Based Research in der Hochschullehre am Beispiel der Lehrveranstaltung „Einführung in die Kultur der Mathematik“,” in Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, A. Eichler, R. Hochmuth, S. Rach, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021, pp. 477–525.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35704
C. Winsløw, R. Biehler, B. Jaworski, F. Rønning, and M. Wawro, “Education and professional development of university mathematics teachers,” in Research and Development in University Mathematics Education, V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, E. Nardi, and C. Winsløw, Eds. Routledge, 2021, pp. 59–79.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35761
L. Höper, L. Malin, and R. Biehler, “Schatten von 3D-Objekten: Modellierung mit GeoGebra 3D und Anwendungen in der Computergrafik,” mathematik lehren, vol. 2021, no. 228, pp. 19–22, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35763
S. Hüsing, N. Weiser, and R. Biehler, “Faszination 3D-Film: Entwicklung einer 3D-Konstruktion,” mathematik lehren, vol. 2021, no. 228, pp. 23–27, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35702
M. Schürmann et al., “Consultation Phases in Mathematics Learning and Support Centres,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 8, no. 1, pp. 94–120, 2021, doi: 10.1007/s40753-021-00154-9.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35781
S. Podworny and R. Biehler, “The process of actively building a model for a randomization test – insights into learners’ modeling activities based on a case study,” Mathematical Thinking and Learning, vol. 24, no. 4, pp. 291–311, 2021, doi: 10.1080/10986065.2021.1922837.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35751
D. Frischemeier, R. Biehler, S. Podworny, and L. Budde, “A first introduction to data science education in secondary schools: Teaching and learning about data exploration with<scp>CODAP</scp>using survey data,” Teaching Statistics, vol. 43, no. S1, pp. S182–S189, 2021, doi: 10.1111/test.12283.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 17860
D. Beverungen, D. Kundisch, and N. Wünderlich, “Transforming into a Platform Provider: Strategic Options for Industrial Smart Service Providers,” Journal of Service Management, vol. 32, no. 4, pp. 507–532, 2021, doi: 10.1108/JOSM-03-2020-0066.
LibreCat | DOI
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 49277
M. Fochmann, V. Heile, H.-P. Huber, R. Maiterth, and C. Sureth-Sloane, Tax Burden on German Companies – Income Tax Burden and Administrative Costs. 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52854
R. Janus and M. Keuchen, Eds., Musik als Lebensmittel. Kulturwissenschaftlich-theologische Rationen für ein Jahr, vol. 8. Berlin: LIT-Verlag, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53729
O. Reis, “Die Studieneingangsphase. Einführung in die hochschuldidaktische Herausforderung und Entwicklung eines Kriterienrasters unter Bedingungen der Digitalisierung,” in Habitusbildung in der Studieneingangsphase. Reflexionen zu einem hybriden Modell, P. Becker and C. Kumpmann, Eds. Münster , 2021, pp. 13–27.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53728
O. Reis, “Transformationen des hochschuldidaktischen Dreiecks im Kontext der Digitalisierung,” in Theologiestudium im digitalen Zeitalter, A. Burke, L. Hiepel, V. Niggemeier, and B. Zimmermann, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2021, pp. 67–86.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53730
O. Reis, “Digitalisierung als Motor einer neuen (totalen) Form der instruktionsorientierten Lernsteuerung?,” in Habitusbildung in der Studieneingangsphase. Reflexionen zu einem hybriden Modell, P. Becker and C. Kumpmann, Eds. Münster, 2021, pp. 115–139.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 53749
O. Reis, “Kraml, Martina: Anderes ist möglich. Eine theologiedidaktische Studie zu Kontingenz im Raum der Wissenschaften (Kommunikative Theologie 19). Matthias Grünewald Verlag, Ostfildern 2018. (490),” ThPQ, vol. 169. pp. 317–333, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53045
R. Burke, C. Hackstedt, L. Hofmeister, M. Kolk, J. Rakowski, and O. Reis, “Wenn Gremien in die Jahre kommen…Wie baut man die Gremienstruktur in den Pastoralen Räumen um, damit sich Gemeinden zukunftsfähig entwickeln können?,” in Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 17–41.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53048
J. Rakowski and O. Reis, “Steuerung vs. Kontingenz: die Umsetzung gesetzter und realer Strukturinterventionen,” in Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 108–133.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53046
O. Reis, “Zur Differenz zwischen Modell und Gemeindeentwicklung in der Praxis,” in Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen, Paderborn, 2021, pp. 43–62.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53043
O. Reis, M. Kolk, R. Burke, and L. Hofmeister, Eds., Modellprojekt Entwicklung der ehrenamtlichen Mitverantwortung, Projektbericht 1: Modelle, Transformationen, Corona-Erfahrungen. Paderborn, 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2021

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed