Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2596 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34208
Pivovarov, D., Mergheim, J., Willner, K., & Steinmann, P. (2021). Parametric FEM for computational homogenization of heterogeneous materials with random voids. PAMM, 20(1). https://doi.org/10.1002/pamm.202000071
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34087
Knust, S., Ruhm, L., Kuhlmann, A., Meinderink, D., Bürger, J., Lindner, J., de los Arcos de Pedro, M. T., & Grundmeier, G. (2021). In situ backside Raman spectroscopy of zinc oxide nanorods in an atmospheric‐pressure dielectric barrier discharge plasma. Journal of Raman Spectroscopy, 52(7), 1237–1245. https://doi.org/10.1002/jrs.6123
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
Drozdowska, A., Sinningen, K., Falkenstein, M., Rudolf, H., Libuda, L., Buyken, A., Lücke, T., & Kersting, M. (2021). Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children’s cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study. European Journal of Nutrition, 61(3), 1637–1647. https://doi.org/10.1007/s00394-021-02766-y
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35320
Menzefricke, J. S., Wiederkehr, I., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2021). Maturity-based Development of Strategic Thrusts for Socio-technical Risks. Procedia CIRP, 104, 241–246. https://doi.org/10.1016/j.procir.2021.11.041
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35202
Goller, M., Caruso, C., & Harteis, C. (2021). Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8(2), 208–223. https://doi.org/10.13152/IJRVET.8.2.4.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35201
Caruso, C., & Woppowa, J. (2021). „… damit unsere Welt eine gute Welt werden kann.“ Explorative Befunde einer Befragung von Religionslehrkräften zu ihrem professionsbezogenen Selbstverständnis. Theo-Web, Zeitschrift für Religionspädagogik, Academic Journal of Religious Education, 20(2), 264–279. https://doi.org/10.23770/tw0223
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 14(2), 296–310.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34866
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (Eds.). (2021). Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Springer Fachmedien. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35199
Caruso, C., & Woppowa, J. (2021). Zur Relevanz von Fallarbeit. Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , 44(1), 15–23. https://doi.org/10.20377/rpb-82
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 104–113. https://doi.org/10.11576/pflb-45413
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, C., & Seifert, A. (2021). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 173–187. https://doi.org/10.11576/pflb-4749
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35327
Wortmann, M., Viertel, K., Welle, A., Keil, W., Frese, N., Hachmann, W., Krieger, P., Brikmann, J., Schmidt, C., Moritzer, E., & Hüsgen, B. (2021). Anomalous bulk diffusion of methylene diphenyl diisocyanate in silicone elastomer. International Journal of Heat and Mass Transfer, 177, Article 121536. https://doi.org/10.1016/j.ijheatmasstransfer.2021.121536
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 441–457). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
Caruso, C., & Bruns, M. (2021). (Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst. In C. Reintjes, R. Porsch, & G. im Brahm (Eds.), Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen (pp. 239–257). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830993629
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Praxisphasen in der Lehrerbildung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 3–11). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35408
Caruso, C., & Reis, O. (2021). Eingeprägte Ordnungen in digital gestützte Praktiken im (Religions-)Unterricht. In N. Brieden, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Digitale Praktiken (Jahrbuch für konstruktivistische Religionspädagogik) (Vol. 12, pp. 35–47). Ludwig Sauter.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
Berisha-Gawlowski, Angelina, Caruso, C., & Harteis, C. (2021). The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations. In D. Ifenthaler, S. Hofhues, M. Egloffstein, & C. Helbig (Eds.), Digital Transformation of Learning Organizations (pp. 95–114). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_6
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35463
Woppowa, J., & Caruso, C. (2021). Gemeinsam lernen? Erkenntnisse und kritische Anfragen aus einem Unterrichtsversuch zum religionskooperativen Religionsunterricht. In M. H. Tuna & M. Juen (Eds.), Praxis für die Zukunft. Erfahrungen, Beispiele und Modelle kooperativen Religionsunterrichts (Vol. 5, pp. 53–69). Kohlhammer.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
Scheer, D., & Laubenstein, D. (2021). The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. . The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10. https://doi.org/doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26143
Knorr, K., Hein-Pensel, F., Oertel, S., & Thommes, K. (2021). Rhetoricians of the past: Rhetorical history and the crafting of organizational identity. Academy of Management Proceedings, Article 15116. https://doi.org/10.5465/ambpp.2021.15116abstract
LibreCat
| DOI