Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2594 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34208
D. Pivovarov, J. Mergheim, K. Willner, and P. Steinmann, “Parametric FEM for computational homogenization of heterogeneous materials with random voids,” in PAMM, 2021, vol. 20, no. 1, doi: 10.1002/pamm.202000071.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34087
S. Knust et al., “In situ backside Raman spectroscopy of zinc oxide nanorods in an atmospheric‐pressure dielectric barrier discharge plasma,” Journal of Raman Spectroscopy, vol. 52, no. 7, pp. 1237–1245, 2021, doi: 10.1002/jrs.6123.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
A. Drozdowska et al., “Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children’s cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study,” European Journal of Nutrition, vol. 61, no. 3, pp. 1637–1647, 2021, doi: 10.1007/s00394-021-02766-y.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35320
J. S. Menzefricke, I. Wiederkehr, C. Koldewey, and R. Dumitrescu, “Maturity-based Development of Strategic Thrusts for Socio-technical Risks,” in Procedia CIRP, 2021, vol. 104, pp. 241–246, doi: 10.1016/j.procir.2021.11.041.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35202
M. Goller, C. Caruso, and C. Harteis, “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers,” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, pp. 208–223, 2021, doi: 10.13152/IJRVET.8.2.4.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35201
C. Caruso and J. Woppowa, “„… damit unsere Welt eine gute Welt werden kann.“ Explorative Befunde einer Befragung von Religionslehrkräften zu ihrem professionsbezogenen Selbstverständnis,” Theo-Web, Zeitschrift für Religionspädagogik, Academic Journal of Religious Education, vol. 20, no. 2, pp. 264–279, 2021, doi: 10.23770/tw0223.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35199
C. Caruso and J. Woppowa, “Zur Relevanz von Fallarbeit,” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , vol. 44, no. 1, pp. 15–23, 2021, doi: 10.20377/rpb-82.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
C. Caruso and M. Goller, “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften,” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, pp. 104–113, 2021, doi: 10.11576/pflb-45413.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
C. Caruso and A. Seifert, “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen,” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, pp. 173–187, 2021, doi: 10.11576/pflb-4749.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35327
M. Wortmann et al., “Anomalous bulk diffusion of methylene diphenyl diisocyanate in silicone elastomer,” International Journal of Heat and Mass Transfer, vol. 177, Art. no. 121536, 2021, doi: 10.1016/j.ijheatmasstransfer.2021.121536.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, “Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 441–457.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
C. Caruso and M. Bruns, “(Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst,” in Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen, C. Reintjes, R. Porsch, and G. im Brahm, Eds. Münster: Waxmann, 2021, pp. 239–257.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, “Praxisphasen in der Lehrerbildung,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 3–11.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35408
C. Caruso and O. Reis, “ Eingeprägte Ordnungen in digital gestützte Praktiken im (Religions-)Unterricht,” in Digitale Praktiken (Jahrbuch für konstruktivistische Religionspädagogik), vol. 12, N. Brieden, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. Babenhausen: Ludwig Sauter, 2021, pp. 35–47.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
Angelina Berisha-Gawlowski, C. Caruso, and C. Harteis, “The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations,” in Digital Transformation of Learning Organizations , D. Ifenthaler, S. Hofhues, M. Egloffstein, and C. Helbig, Eds. Cham: Springer, 2021, pp. 95–114.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35463
J. Woppowa and C. Caruso, “Gemeinsam lernen? Erkenntnisse und kritische Anfragen aus einem Unterrichtsversuch zum religionskooperativen Religionsunterricht,” in Praxis für die Zukunft. Erfahrungen, Beispiele und Modelle kooperativen Religionsunterrichts, vol. 5, M. H. Tuna and M. Juen, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2021, pp. 53–69.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
D. Scheer and D. Laubenstein, “The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. ,” The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10., 2021, doi: doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26143
K. Knorr, F. Hein-Pensel, S. Oertel, and K. Thommes, “Rhetoricians of the past: Rhetorical history and the crafting of organizational identity,” Academy of Management Proceedings, Art. no. 15116, 2021, doi: 10.5465/ambpp.2021.15116abstract.
LibreCat
| DOI