Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

39949 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56149
Brandt, E., & Schmöckel, S. (2024). Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial, 21.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287
Schmöckel, S. (2024). Who Let the Voices Out? Multivoicedness in Students’ Descriptions of their Disciplines. EAPRIL, Hasselt.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Schmöckel, S. (2024). Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums. TURN Conference, Berlin.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 53201
Ribbat, C. (2024). Becoming Kathrine Talbot: A Jewish Refugee and the Novelist She Invented. Vallentine Mitchell.
LibreCat
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56298 | OA
Gerlach, R., von der Gracht, S., Hahn, C., Harbig, J., & Kling, P. (n.d.). Symmetry Preservation in Swarms of Oblivious Robots with Limited  Visibility. In arXiv:2409.19277.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56299
Schultz, A. M., Dotzki, F., Eisenbach, T., & Mozgova, I. (2024). Sicherheit bei Großveranstaltungen – Mobilitätsverhalten und Personenströme im Fokus. In Next Chapter in Mobility. 15. Wissenschaftsforum Mobilität, Duisburg. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42647-7_54
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56267
Serino, L., Ridder, W., Bhattacharjee, A., Gil López, J., Brecht, B., & Silberhorn, C. (2024). Orchestrating time and color: a programmable source of high-dimensional entanglement. Optica Quantum. https://doi.org/10.1364/opticaq.532334
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56309
Foerster, A. (2024). Elionor of Sicily, 1325–1375: A Mediterranean Queen of Two Worlds. In Speculum (Vol. 99, Issue 4, pp. 1303–1304). University of Chicago Press. https://doi.org/10.1086/732293
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55995 | OA
Pilán, I., Prévot, L., Buschmeier, H., & Lison, P. (2024). Conversational feedback in scripted versus spontaneous dialogues: A comparative analysis. Proceedings of the 25th Meeting of the Special Interest Group on Discourse and Dialogue, 440–457. https://doi.org/10.18653/v1/2024.sigdial-1.38
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55403 | OA
Booshehri, M., Buschmeier, H., Cimiano, P., Kopp, S., Kornowicz, J., Lammert, O., Matarese, M., Mindlin, D., Robrecht, A. S., Vollmer, A.-L., Wagner, P., & Wrede, B. (2024). Towards a Computational Architecture for Co-Constructive Explainable Systems. Proceedings of the 2024 Workshop on Explainability Engineering, 20–25. https://doi.org/10.1145/3648505.3648509
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56314
Riechmann, A. N., & Buschmeier, H. (2024). Automatic reconstruction of dialogue participants’ coordinating gaze behavior from multiple camera perspectives. Book of Abstracts of the 2nd International Multimodal Communication Symposium, 38–39.
LibreCat | Files available
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56316
Kokew, S. M. (2024). Rezension zu Timo Güzelmansur/Tobias Specker/ChristianTrenk (Hrsg.): Glaube/Unglaube. Islamische und christliche Deutungen. In Apokalypse. Theologisch-praktische Quartalschrift 2/2024 (Vol. 2, pp. 202–204). Friedrich Pustet.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56317
Kokew, S. M. (2024). Jamāl ad-Dīn al-Qāsimī. In G. Tamer (Ed.), Handbook of Qurʾānic Hermeneutics. Volume 4: Qurʾānic Hermeneutics in the 19th and 20th Century (pp. 59–70). https://doi.org/10.1515/9783110582284-006
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56315
Kokew, S. M. (2024). Facetten von ḏimma. Altbekanntes und Neues. Cibedo-Beiträge zum Gespräch zwischen Christen und Muslimen, 1, 2–7. https://doi.org/10.17438/978-3-402-16303-0
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56327
Prikoszovits, M. (2024). Cai, Hong (2022): Bedarfsanalysen für einen berufsbegleitenden Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Deutsch als Fremdsprache. München: IUDICIUM Verlag. ISBN: 978-3-86205-625-5. 382 Seiten. 48,00 €. In Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht (ZIF) (Vol. 29, Issue 2, pp. 385–389). https://doi.org/10.48694/ZIF.3968
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56234
Prikoszovits, M. (2024). Lebensweltorientierung in der (a)synchronen WhatsApp-Interaktion zwischen brasilianischen und jordanischen DaF-Lernenden. Themenwechsel und Themenverschiebungen in the wild. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, 4(1), 143–163. https://doi.org/10.17192/ziaf.2024.4.1.8635
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Förderung der sozialen Partizipation von Kindern in der Primarstufe – Befunde aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven“.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54224
Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2024). Sources of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive teaching. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. .
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Effects of an intervention on students’ attitudes towards peers with special educational needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice.”
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Fostering students’ attitudes towards peers with special educational needs – Findings from a social participation intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed