Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2594 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45449
Mutschler, Tanja, et al. “Theoriekonformität von Unterrichtsplanungen im Fach Physik vor und nach dem Praxissemester.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 258–61.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45461
Große-Heilmann, Rike Isabel, and Josef Riese. “Erwerb physikdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Physikunterricht.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 441–44.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45460
Joswig-Käfer, Ann-Kathrin, and Josef Riese. “Längsschnitt Physikdidaktischen Wissens: Ursachen für Veränderungen.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 286–89.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45463
Ermel, Dorothee, and Josef Riese. “Praktische technische Kompetenzen im Techniklehramt.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 585–88.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45462
Albert, Gerrit, and Josef Riese. “Digitale Kompetenzen im Techniklehramt.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 581–84.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45450
Schröder, Jan, et al. “Entwicklung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, vol. 41, 2021, pp. 266–69.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21545 |

Masendorf, Lukas, et al. “Service Life Estimation of Self‐piercing Riveted Joints by Linear Damage Accumulation.” Fatigue & Fracture of Engineering Materials & Structures, 2021, p. 15, doi:10.1111/ffe.13446.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 43493
Hasler, David, et al. “Correlation Bound for a One-Dimensional Continuous Long-Range Ising Model.” Stochastic Processes and Their Applications, vol. 146, Elsevier BV, 2021, pp. 60–79, doi:10.1016/j.spa.2021.12.010.
LibreCat
| DOI
| arXiv
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26406
Schubert, Philipp, et al. “Into the Woods: Experiences from Building a Dataflow Analysis Framework for C/C++.” SCAM ’21: IEEE International Working Conference on Source Code Analysis and Manipulation (Engineering Track), 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26405
Schubert, Philipp, et al. “Modeling the Effects of Global Variables in Data-Flow Analysis for C/C++.” 2021 IEEE 21st International Working Conference on Source Code Analysis and Manipulation (SCAM), 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29203
Kress, Christian, et al. “High Modulation Efficiency Segmented Mach-Zehnder Modulator Monolithically Integrated with Linear Driver in 0.25 \textmum BiCMOS Technology.” OSA Advanced Photonics Congress 2021, Optical Society of America, 2021, p. IW1B.1, doi:10.1364/IPRSN.2021.IW1B.1.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29204
Kress, Christian, et al. “Analysis of the Effects of Jitter, Relative Intensity Noise, and Nonlinearity on a Photonic Digital-to-Analog Converter Based on Optical Nyquist Pulse Synthesis.” Opt. Express, vol. 29, no. 15, OSA, 2021, pp. 23671–23681, doi:10.1364/OE.427424.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 45670
Fanasch, Patrizia. Governance and Reputation in the Market for Experience Goods. 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34822
Bruns, Julia, et al. “Conceptualising and Measuring Domain-Specific Content Knowledge of Early Childhood Educators: A Systematic Review.” Review of Education, vol. 9, no. 2, Wiley, 2021, pp. 500–38, doi:10.1002/rev3.3255.
LibreCat
| DOI
| WoS
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45687
Bruns, Julia, and T. Schopferer. “Eine mustergültige Wissenschaft.” . . TPS – Theorie und Praxis der Sozialpädagogik, vol. 11, 2021, pp. 28–32.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36527 |

Jensen, Solveig, et al. “Place Value and Regrouping as Seperate Constructs of Place Value Understanding.” Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, edited by Maitree Inprasitha et al., vol. 3, 2021, pp. 101–09.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34823
Bruns, Julia, et al. “Context and Implications Document for: Conceptualising and Measuring Domain-Specific Content Knowledge of Early Childhood Educators: A Systematic Review.” Review of Education, vol. 9, no. 2, Wiley, 2021, pp. 539–40, doi:10.1002/rev3.3256.
LibreCat
| DOI
| WoS
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36536 |

Jensen, Solveig, et al. “Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, edited by Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, WTM-Verlag, 2021, doi:http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-22292.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45343
Schönherr, Johanna, et al. “The Role of Strategy-Based Motivation in Mathematical Problem Solving: The Case of Learner-Generated Drawings.” Learning and Instruction, vol. 80, 101561, 2021, doi:10.1016/j.learninstruc.2021.101561.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45352
Herding, Jana, et al. “inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung.” Bildung in der digitalen Transformation, edited by Hans Werner Wollersheim and Norbert Pengel, Waxmann, 2021, pp. 231–34.
LibreCat