Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2571 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, Susanne, Daniel Frischemeier, and Rolf Biehler. “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work.” In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_15.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, Daniel, Susanne Podworny, and Rolf Biehler. “Data Visualization Packages for Non-Inferential Civic Statistics in High School Classrooms.” In Statistics for Empowerment and Social Engagement, 199–236. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_9.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny, Susanne, Yannik Fleischer, Dietlinde Stroop, and Rolf Biehler. “An Example of Rich, Real and Multivariate Survey Data for Use in School,” 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35728
Beverungen, Daniel, Thomas Hess, Antonia Köster, and Christiane Lehrer. “From Private Digital Platforms to Public Data Spaces: Implications for the Digital Transformation.” Electronic Markets 32 (2022): 493–501. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00553-z.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35732
Bartelheimer, Christian, Philipp zur Heiden, Hedda Lüttenberg, and Daniel Beverungen. “Systematizing the Lexicon of Platforms in Information Systems: A Data-Driven Study.” Electronic Markets 32 (2022): 375–96. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00530-6.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53052
Kolbe, Tim, and Lena Wessel. “Self-Regulated Learning in a Mathematics Course for Engineers in the First Semester: Insights into Students Reported Resource Management and Cognitive Strategies.” In Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, edited by Maria Trigueros, Berta Baerquero, Reinhard Hochmuth, and Jana Peters, 632–41, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 53747
Reis, Oliver. “Mahr, Melanie: Reden ist Gold... – vom Umgang mit Sexualität bei Jugendlichen. Eine empirisch-qualitative Studie zur Situation der Sexualpädagogik im Kontext katholischer, vollstationärer Einrichtungen der Kinder- und Jugendhilfe. – Würzburg: Echter Verlag 2020 (=Studien zur Theologie und Praxis der Caritas und Sozialen Pastoral, 40).” Theologische Revue, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53051
Hofmeister, Lisa, and Oliver Reis. “Wann ist eine Differenz diskriminierend? Das Oszillieren zwischen Unterschieden und Ungleichheiten in der katholischen Gemeindearbeit.” In Der Vielfalt Raum geben. Zum ambivalenten Potenzial einer differenzsensiblen Kirche, edited by Barbara Brunnert, Winfried Haunerland, and Stefan Kopp, 282–304. Freiburg i.Br. / Basel / Wien, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53036
Mellentin, Franziska, and Oliver Reis. “Wie steht es mit der Situationsorientierung der Religionspädagogik?” unterwegs 2/2022, 2022, 3–8.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53007
Rakowski, Jana, and Oliver Reis. “Schulbuch.” In Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, edited by Norbert Brieden, Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, 216–25. Ostfildern / Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53005
Reis, Oliver, and Katharina Saß. “Vorlesen.” In Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, edited by Norbert Brieden, Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, 145–55. Ostfildern / Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53006
Reis, Oliver, and Annika Wittke. “Kerze.” In Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, edited by Norbert Brieden, Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, 197–205. Ostfildern / Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53003
Reis, Oliver. “Beten - Meditieren.” In Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, edited by Norbert Brieden, Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, 49–57. Ostfildern / Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53004
Reis, Oliver. “Segnen.” In Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, edited by Norbert Brieden, Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, 58–67. Ostfildern / Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52996
Reis, Oliver, and Hanna Roose. “„Warum können wir denn jetzt nicht sagen, dass die Sophia wirklich Recht hat?“ Norm und Relativierung in religionspädagogischen Bildungsprozessen.” In Relativität und Bildung. Fachübergreifende Herausforderungen und fachspezifische Grenzen, edited by Carolin Führer and u.a., 97–108. Münster / New York: Waxmann , 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52998
Reis, Oliver, and Markus Tomberg. “Religiöse Bildung als Medium der Kirchenmodernisierung und der Kirchenrestauration.” In Aufbruch statt Rückzug. Die römisch-katholische Kirche in der Öffentlichkeit heute, edited by Wolfgang Beck, Regina Heyder, Dorothea Sattler, Thomas Söding, and Agnes Wuckelt, 122–27. Freiburg i.Br. / Basel / Wien: Herder Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53000
Reis, Oliver, and Carla Weber. “„In Erinnerung geblieben sind mir die ritualartigen Dinge“. Rituale und ihre eigensinnige Mitarbeit am nachhaltigen Lernen.” In Jahrbuch für Konstruktivistische Religionsdidaktik, 13:174–88. Nachhaltige Wirkung von Religionsunterricht. Babenhausen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52999
Reis, Oliver, and Marie Walter. “Den roten Faden selbst in der Hand – Ritualisierte Selbstorganisation als Wirkungsfaktor im Paderborner Reli-Fächer.” In Jahrbuch für Konstruktivistische Religionsdidaktik, 13:147–60. Nachhaltige Wirkung von Religionsunterricht. Babenhausen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52995
Brandstetter, Bettina, and Oliver Reis. “Behinderung / Inklusion.” In Ethische Kernthemen. Lebensweltlich – theologisch-ethisch – didaktisch, edited by Henrik Simojoki, Martin Rothgangel, and Ulrich H.J. Körtner, 63–73. Göttingen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53002
Reis, Oliver. “Akteur-Netzwerk-Theorie.” In Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, edited by Norbert Brieden, Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, 20–24. Ostfildern / Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52956
Brieden, Norbert, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, eds. Nachhaltige Wirkung von Religionsunterricht. Vol. 13. Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik. Babenhausen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52957
Brieden, Norbert, Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, eds. Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure. Ostfildern / Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52997
Reis, Oliver. “Weltanschauliche, religiöse oder theologische Positionalität – Positionalität als Lösung und Problem der KJT im Zueinander von Tradition und subjektiven Überzeugungen.” In „Hauptsache, du hast eine Meinung und einen eigenen Glauben“ Positionalität (nicht nur) in der Kinder- und Jugendtheologie, 5:48–59. Jahrbuch für Kinder- und Jugendtheologie. Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53001 | OA
Viertel, Franziska, Oliver Reis, and Katharina Rohlfing. “Acquiring religious words: Dialogical and individual construction of the word’s meaning.” Philosophical Transactions of the Royal Society B 378, no. 1870 (2022). https://doi.org/10.1098/rstb.2021.0359.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53035
Reis, Oliver, and Hanna Roose. “Auf die Position kommt es an?! Theologische Gespräche im Religionsunterricht und die Herausforderung der Positionalität.” Lesepause. Magazin für alle, die im Erzbistum Paderborn Religion unterrichten 2, no. 1 (2022): 5–10.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53032
Büttner, Gerhard, and Oliver Reis. “Was meint Digitalisierung und was hat das mit dem RU zu tun?” KatBl 147, no. 2 (2022): 145–49.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53034
Reis, Oliver, and Jan Woppowa. “Kompetenzorientiere Aufgabenformate im Distanzunterricht?!” KatBl 147, no. 2 (2022): 156–58.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53033
Woppowa, Jan, and Oliver Reis. “Der Distanzunterricht als digitalisierender Kurzschluss.” KatBl 147, no. 2 (2022): 150–55.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 34655 | OA
Hoyer, Isabelle, and Oliver Reis. Artefakte als (An-)Zeiger der Zeit. Praxistheoretische Analysen zu religiösen Artefakten an einer Katholischen Schule, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 53040 | OA
Reis, Oliver. “Lernstandserhebung/-diagnostik, wissenschaftstheoretisch.” In WiReLex 2/2022, 1–15, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53788
Schlarbaum, Laura, Frank Forner, Kristin Bohn, Michael Amberg, Patrick Mäder, Stefan Lorkowski, and Toni Meier. “Nutritional Assessment of Ready-to-Eat Salads in German Supermarkets: Comparison of the NutriRECIPE-Index and the Nutri-Score.” Foods 11, no. 24 (2022). https://doi.org/10.3390/foods11244011.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 49809
Neuhausen, Timo. “E-Assessment zwischen Kompetenzorientierung und Technologieskepsis:Entwicklung eines Tools zur Messung musikalischer Fähigkeiten im Unterricht.” Beiträge empirischer Musikpädagogik, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, Michael Liebendörfer, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Johanna Ruge, Niclas Schaper, Rolf Biehler, and Reinhard Hochmuth. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” In Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, 67–113. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 | OA
Kersting, Joschka, ed. PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. Barcelona, Spain: IARIA, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45334
Schönherr, Johanna, S. Schukajlow, J. Blomberg, and C. Leopold. “Effects of Drawing Instructions and Strategic Knowledge on Mathematical Modeling Performance: Mediated by the Use of the Drawing Strategy.” Applied Cognitive Psychology, Ac3930 36, no. 2 (2022): 402–17. https://doi.org/10.1002/acp.3930.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45339
Schönherr, Johanna, S. Schukajlow, and C. Leopold. “Drawing Instructions, Strategic Knowledge, Strategy-Based Motivation, and Students’ Use of Drawings.” In Proceedings of the 45th PME Conference, 3:347–354, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53830
Bartlitz, David. “Die Kommanditistenhaftung in der GmbH & Co. KG vor Registereintragung - Eine Untersuchung auf der Grundlage Digitaler Rechtstatsachenforschung.” Neue Zeitschrift für Gesellschaftsrecht (NZG), no. 35 (2022): 1669–78.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53829
Bartlitz, David, and Alexander Bohnert. “Die Gesellschafterstruktur der GmbH & Co. KG aus der Perspektive der Digitalen Rechtstatsachenforschung.” Zeitschrift für Wirtschaftsrecht (ZIP), no. 25 (2022): 1244–51.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53839
Bartlitz, David. “Die Begebung elektronischer Wertpapiere.” Neue Juristische Wochenschrift (NJW), no. 28 (2022): 1981–86.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53952
Massacci, Fabio, Antonino Sabetta, Jelena Mirkovic, Toby Murray, Hamed Okhravi, Mohammad Mannan, Anderson Rocha, Eric Bodden, and Daniel E. Geer. “‘Free’ as in Freedom to Protest?” IEEE Security & Privacy 20, no. 5 (2022): 16–21. https://doi.org/10.1109/msec.2022.3185845.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41293
Flath, Beate. “Transdisziplinäre Eventforschung als Möglichkeitswissenschaft. Überlegungen zum Vermittlungs- und Moderationspotential von Events.” In Druckwellen. Eskalationskulturen und Kultureskalationen in Pop, Gesellschaft und Politik , edited by Beate Flath, Ina Heinrich, Christoph Jacke , and Maryam Momen Pour Tafreshi , 83–96. transcript , 2022.
LibreCat
 

2022 | Preprint | LibreCat-ID: 53534
Ernst, Alena, and Kai-Uwe Schmidt. “Transitivity in Finite General Linear Groups.” ArXiv:2209.07927, 2022.
LibreCat | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53945
Quinting, Jana, Kristina Jonas, Charlotte Kuhn, and Prisca Stenneken. “Emotion Recognition, Empathy, or ToM? The Influence of Social Cognition on Communication in Traumatic Brain Injury.” Zeitschrift für Neuropsychologie 33, no. 2 (2022): 59–69. https://doi.org/10.1024/1016-264x/a000355.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53944
Jaecks, Petra, and Kristina Jonas. “Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse.” Frontiers in Communication 7 (2022). https://doi.org/10.3389/fcomm.2022.798143.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53943
Quinting, Jana, Prisca Stenneken, Anne Mahlke, Carola de Beer, Katharina Hogrefe, Katja Hussmann, A. Baumgaertner, Sheila MacDonald, and Kristina Jonas. “Measuring Verbal Reasoning and Executive Strategies in German Speaking People with Cognitive-Communication Disorders: Cross-Cultural Adaptation and Pilot Testing of the FAVRES-DE.” Aphasiology 37, no. 10 (2022): 1533–55. https://doi.org/10.1080/02687038.2022.2107166.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33566
Rezat, Sara, ed. Lesen und Schreiben: digital. Praxis Deutsch 292, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51060
Klingmann, Heinrich. “POPulismus, POPkultur und Pop-Didaktik.” In Druckwellen. Eskalationskulturen und Kultureskalationen in Pop, Gesellschaft und Politik., edited by Beate Flath, Ina Heinrich, Christoph Jacke, Heinrich Klingmann, and Maryam Momen Pour Tafreshi, 65–82. Bielefeld: transcript, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40986
Nowakowski, Michał, Aleksandr Kalinko, Jakub Szlachetko, Rafał Fanselow, and Matthias Bauer. “High Resolution off Resonant Spectroscopy as a Probe of the Oxidation State.” Journal of Analytical Atomic Spectrometry 37, no. 11 (2022): 2383–91. https://doi.org/10.1039/d2ja00232a.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41282
Flath, Beate, and Maryam Momen Pour Tafreshi . “Zwischen teilhaben und Teil sein. Ein Gespräch über kulturelle Teilhabe im Kontext transdisziplinärer Forschung.” Transformational  POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies) (Vibes - The IASPM D-A-CH Series 2) 2 (2022): 19–32.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 49207
Flath, Beate. “Events in der praktisch-theologischen Theoriebildung ,” 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2022

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed