Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2431 Publications
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 60335
Hinderink, S., & Campen, M. (2023). Galaxy Maps: Localized Foliations for Bijective Volumetric Mapping. ACM Transactions on Graphics, 42(4), 1–16. https://doi.org/10.1145/3592410
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 60333
Ludwig, I., Tyson, D., & Campen, M. (2023). HalfedgeCNN for Native and Flexible Deep Learning on Triangle Meshes. Computer Graphics Forum, 42(5). https://doi.org/10.1111/cgf.14898
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57056
Schaffer, M., & Buhl, H. M. (2023). Erklärungsverläufe und -inhalte aus Sicht Erklärender - eine qualitative Studie. PAEPS 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie: Lehren und Lernen in einer Welt im Wandel, Kiel.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50270 |

Niemann, J., Drossel, K., Eickelmann, B., Raneck-Kuhlmann, A., & Buhl, H. M. (2023). Gelingensbedingungen der phasenübergreifenden Zusammenarbeit in der Lehrkräftebildung zur Entwicklung digitalisierungsbezogener Ressourcen in Communities of Practice. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 6(2), 113–128. https://doi.org/10.11576/HLZ-6218
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50268 |

Niemann, J., Drossel, K., Eickelmann, B., Raneck-Kuhlmann, A., & Buhl, H. M. (2023). Gelingensbedingungen der phasenübergreifenden Zusammenarbeit in der Lehrkräftebildung zur Entwicklung digitalisierungsbezogener Ressourcen in Communities of Practice. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 6(2), 113–128. https://doi.org/10.11576/hlz-6218
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50269 |

Niemann, J., Drossel, K., Eickelmann, B., Raneck-Kuhlmann, A., & Buhl, H. M. (2023). Gelingensbedingungen der phasenübergreifenden Zusammenarbeit in der Lehrkräftebildung zur Entwicklung digitalisierungsbezogener Ressourcen in Communities of Practice. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 6(2), 113–128. https://doi.org/10.11576/hlz-6218
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 |

Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2023). A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents’ information-related Internet use as a co-construction process. Journal of Adolescence, 1(14). https://doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Richter, L., Gruchel, N., Buhl, H. M., & Kamin, A.-M. (2023). Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 20, 293–319. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46500
Pottebaum, J., Rossel, J., Somorovsky, J., Acar, Y., Fahr, R., Arias Cabarcos, P., Bodden, E., & Gräßler, I. (2023). Re-Envisioning Industrial Control Systems Security by Considering Human Factors as a Core Element of Defense-in-Depth. 2023 IEEE European Symposium on Security and Privacy Workshops (EuroS&PW), 379–385. https://doi.org/10.1109/eurospw59978.2023.00048
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48012 |

Rossel, J., Mladenov, V., & Somorovsky, J. (2023). Security Analysis of the 3MF Data Format. Proceedings of the 26th International Symposium on Research in Attacks, Intrusions and Defenses. 26th International Symposium on Research in Attacks, Intrusions and Defenses, Hongkong. https://doi.org/10.1145/3607199.3607216
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59596
Reis, O. (2023). Eucharistiekatechese in inklusiver Sicht . In Partizipativ, prozesshaft, hoffnungsvoll. Katechese der Gegenwart (pp. 135–144). Florian Kunz/ Martin Lörsch/ Agnes Wuckelt .
LibreCat