Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41750 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60477
T. Schubatzky, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, and D. C. Weiler, “From knowledge to intention: The role of TPACK and self-efficacy in technology integration,” Computers and Education Open, vol. 8, p. 100246, 2025, doi: 10.1016/j.caeo.2025.100246.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 | OA
C. Vogelsang, D. Scholl, J. Meier, and S. Küth, “Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise,” Education Sciences, vol. 15, no. 7, 2025, doi: https://doi.org/10.3390/educsci15070820.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60508
L. Höper and C. Schulte, “ReVEAL model and its application to revealing viewpoints on educational approaches to learning about data and AI,” Computer Science Education, pp. 1–33, 2025, doi: 10.1080/08993408.2025.2516957.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60504
T. Nellius et al., “Ultrasonic phased array interface using programmable I/O and microprocessor clock synchronisation,” presented at the SMSI 2025, Nürnberg, 2025, doi: 10.5162/SMSI2025/A5.4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60511
C. Kulgemeyer and M. Hörnlein, “Zwischen Verstehensillusion und Wissenserwerb,” Plus Lucis, vol. 2, pp. 10–12, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 60522
D. Euler et al., Innovation und Transfer in der kommunalen Bildungsarbeit. Erfahrungen aus zehn Jahren wissenschaftlicher Begleitung der Transferinitiative Kommunales Bildungsmanagement. Eusl; wbv, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59891
J. Bodynek, D. Gaigulo, A. Mayer, and K. Jonas, “Entwicklung und Evaluation eines Förderkonzeptes der morphologischen Bewusstheit – Vorstellung eines Forschungsvorhabens [Posterpräsentation],” presented at the AESF Frühjahrskonferenz, Oldenburg , 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60528
J. Korte and E. Grimminger-Seidensticker, “#Fitspiration als Teil der juvenilen Bewegungskultur im Sportunterricht. Ergebnisse einer qualitativen Interviewstudie mit Sportlehrkräften,” Zeitschrift für sportpädagogische Forschung, vol. 13, no. 1, pp. 52–77, 2025, doi: 10.5771/2196-5218-2025-1-52.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60296
N. Vöing, Ed., Praxishandbuch Hochschullehre II. Stuttgart, Deutschland: utb GmbH, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60295
N. Vöing, Ed., Praxishandbuch Hochschullehre I. Stuttgart, Deutschland: utb GmbH, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60530
E. Grimminger-Seidensticker and A. ComeNet 5, “Körperbilder und Social Media im Sportunterricht. Herausforderungen und Chancen für Lehrkräfte,” sportunterricht, vol. 74, no. 6, pp. 250–253, 2025, doi: 10.30426/SU-2025-06-2.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60013 | OA
I. Gräßler et al., “Evolving Design for Assembly, Disassembly and Reassembly into a new paradigm: Design-for-Capabilities with Hybrid Decision Support as an enabler for circular products,” in Stuttgarter Symposium für Produktentwicklung (SSP) 2025, Stuttgart, 2025, pp. 509–518.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60532 | OA
R. Biehler and C. Schulte, “Lessons Learned from the ProDaBi Project: Shaping Perspectives at the Intersection of Data, AI, and Education Towards Fostering AI and Data Science Literacy in Schools Across Disciplines.,” in Proceedings of the 1st Symposium on Integrating AI and Data Science into School Education Across Disciplines (AIDEA 1 2025), Salzburg, Austria, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60535
B. Flath and C. Jacke, “Weder Worthülse noch Patentrezept, sondern erkenntnisreiche Disziplinlosigkeit: Transdisziplinäre ,” in InterMultiTrans. Disziplinaritäten in der Popularmusikforschung. , .
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60531
E. Grimminger-Seidensticker, A. Voogd, and M. Krückels, “Körperbilder und soziale Medien im Sportunterricht. Ist ein schöner Körper ein gesunder Körper?,” sportunterricht, vol. 74, no. 6, pp. 267–271, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60297
C. Bohndick, R. Kordts, J. Leschke, and N. Vöing, Eds., Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 60533
T. Albers and S. Meusel, Abschlussbericht: Sprachliche Bildung im Kontext von Mehrsprachigkeit. Impulse zur Gestaltung eines mehrsprachigen Kita-Alltags in den städtischen Kindertageseinrichtungen in Köln. 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60537
B. Flath, “Livemusikkulturen, Virtualitäten und Metamorphosen: Perspektiven auf das kulturökonomische Konzept der Baumol’schen Kostenkrankheit,” ~Vibes - The IASPM D-A-CH Series, vol. 4.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60534
C. Vorbohle, “Toward Design Principles to Enhance Visual Inquiry Tools for Ecosystem Design,” presented at the Business Model Conference 2025, Oulu, Finland.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60538
S. Kummita, M. Miao, E. Bodden, and S. Wei, “Visualization Task Taxonomy to Understand the Fuzzing Internals,” ACM Transactions on Software Engineering and Methodology, 2025, doi: 10.1145/3718346.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year>=1900

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed